- רדיו קול חי - -

החרדים נפרדים מיעלון • "התייצבת בגבורה מול מסיתי התורה"

לאחר ההתפטרות הדרמטית של שר הביטחון משה בוגי יעלון מהממשלה ומהכנסת, אמר יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני כי הוא קורא לו לחזור בו מהחלטתו, "הוא תרם תרומה בלתי רגילה למערכת הביטחון בישראל ופעילותו הייתה למופת. גם בהתנהלותו מול הציבור החרדי תמיד נהג בכבוד והדדיות ובהבנה, אף שלא בא מרקע דומה, יש בו מנהיגות מוכחת ונקווה שיחזור בו מההחלטה", אמר גפני.

ח"כ ישראל אייכלר פנה היום ליעלון ואמר לו: "היית תמיד מוקיר תורה ולומדיה. בלמת את גזירות גיוס בני הישיבות מימי פלסנר עד לפיד. התייצבת בגבורה מול המסיתים שרצו מלחמה נגד לימוד התורה. לא אכביר מילים על המועקה בעזיבתך את הממשלה והכנסת. ישלם ה' פעלך במשרד הבטחון למנוע מלחמות מבית ומחוץ. עוד נכונו לך תפקידים שהועידו לך משמים. כנאמר: "בשמך יקראוך. במקומך יושיבוך. ומשלך יתנו לך. ואין אדם נוגע במוכן לחבירו. ואין מלכות אחת נוגעת בחברתה כמלא הנימה".

גם אמש אמר ח"כ אייכלר ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' כי "באמת אצל בוגי יעלון הייתה אוזן קשבת לכל הבקשות של הציבור החרדי. השקפתו הייתה שאסור להתייחס לחרדים באופן מתנשא ובכפייה. אני מקווה שנצליח להסתדר גם עם ליברמן".

שר הפנים אריה דרעי אמר הבוקר כי "משה בוגי יעלון מילא בשנים האחרונות את תפקיד שר הביטחון בהצלחה רבה, ביושר ובנאמנות. השר יעלון הוא איש ערכי שתרם עשרות שנים לביטחון ישראל ואני קורא לו לחזור בו מהחלטתו ולהמשיך לכהן בממשלה".

כזכור, הבוקר פרסם יעלון את ההודעה הקצרה הבאה: "הודעתי הבוקר לרה"מ כי בעקבות התנהלותו בהתפתחויות האחרונות, ונוכח חוסר האמון בו, אני מתפטר מהממשלה ומהכנסת ונוטל פסק זמן מהחיים הפוליטיים".

מי שצפוי להכנס במקומו לתפקיד ח"כ מטעם הליכוד הוא איש הימין יהודה גליק הממוקם במקום ה-33 ברשימת הליכוד בכנסת.

התפטרותו באה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע לח"כ אביגדור ליברמן כי הוא ישמש בתפקיד שר הביטחון במקומו של יעלון, וזאת בעקבות הצטרפותו של ליברמן לקואליציה.

הקרע ביחסי נתניהו – יעלון החל לאחר שהאחרון גיבה את דברי סגן הרמטכ"ל יאיר גולן שאמר כי מפקדי צה"ל רשאים להביע את עמדתם גם אם היא נוגדת את דעת הדרג הפוליטי.

אמש התייחס יעלון להדחתו ואמר כי "אם הייתי צריך לתת עצת זהב, זה לנווט לפי מצפן ולא לפי שבשבת. איסתרא בלגינא קיש קיש קריא, כלומר אבן קטנה בחבית ריקה עושה רעש גדול".

בתחילת דבריו אמר יעלון כי "שאלות ערכיות. חלק מהדיונים שהתפתחו פה לאחרונה, אפילו אני, שאני קרוב למה שמתרחש בחברה ולצערי עוסק גם בדברים השליליים בה, בין אם זה טרור יהודי ותג מחיר, והתבטאויות כאלה ואחרות, אני שומע מה צועקים באצטדיונים וכן הלאה – אני לא יכול להגיד שלא הופתעתי מאלה שיוצאים ובקול רם תוקפים את הערכים הבסיסיים, למרות שבשקט אתה מקבל המון אימיילים, וואטסאפים ומסרונים וכו', של תמיכה. ואני משוכנע שהרוב השפוי לא שם, ואיסתרא בלגינא קיש קיש קריא, אבן קטנה בחבית ריקה עושה רעש גדול אבל האבן היא לא קטנה, היא כבר לא קטנה".

בימים טובים יותר [1]

בימים טובים יותר

"עצם העובדה ששליחי ציבור מתבטאים באופן שאולי רוצה לרצות קולות מסוימים בחברה, אבל תוך איבוד מצפן מוסרי בשאלות בסיסיות, שלי הן מובנות מאליהן – אני לא יכול להגיד שלא הופתעתי. אבל זה בדיוק תפקידנו, ואם אני צריך לתת עצת זהב, זה לנווט לפי מצפן ולא לפי שבשבת רוחות. לרמב"ם היה ביטוי 'האמת תורה דרכה' ואני מאמין בזה, מאמין גדול בזה. גם אם נראה שמשלמים מחירים לטווח קצר בגלל זה, זה לא פופולארי, זה לא פופוליסטי, יש סקרים כאלה וסקרים אחרים, אינני מאמין בזה".

"נשיאנו לשעבר אמר, 'סקרים זה כמו בושם – זה מריח היטב ומתנדף מהר'. ניווט על פי מצפן הוא שריר וקיים. זו גם שאלה של מנהיגות, מה זו מנהיגות? ללכת בהתאם לסגידה לעגל הזהב?!, יש לנו המון אירועים בהיסטוריה מהסוג הזה, ולכן אם אני צריך לתת עצת זהב – זה לא לאפשר עגלי זהב, אלא להמשיך לנווט על פי מצפן", הוסיף יעלון.