קרוע בין האחות למפלגה: איך הגיב ח"כ ז'קי לוי לפרישת אחותו?

    זה הזמן לסולידריות ולשיתוף פעולה באופוזיציה לקראת תקופה קשה ורעה אליה נכנסת מדינת ישראל. 'ישראל ביתנו' זנחה את הדגל החברתי אבל אנחנו נדאג להוסיף את הקול החברתי החשוב של לוי לשורותינו
    איתי גדסי No Comments on קרוע בין האחות למפלגה: איך הגיב ח"כ ז'קי לוי לפרישת אחותו?

    פרישת ח"כ אורלי לוי אבקסיס מ'ישראל ביתנו' הדהימה את המערכת הפוליטית • בסביבת ליברמן נבוכים, בכנסת מברכים, והמחנה הציוני מזמינה להצטרף לשורותיו • מי הח"כ שידאג עבורה למכסת חקיקה על חשבונו? ואיך הגיב אחיה-סגן השר ממפלגת השלטון שאיבדה קול בקואליציה העתידית?

    זה הזמן לסולידריות ולשיתוף פעולה באופוזיציה לקראת תקופה קשה ורעה אליה נכנסת מדינת ישראל. 'ישראל ביתנו' זנחה את הדגל החברתי אבל אנחנו נדאג להוסיף את הקול החברתי החשוב של לוי לשורותינו
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תגובות סוערות במערכת הפוליטית להודעת הפרישה של ח"כ אורלי לוי אבקסיס ממלגת 'ישראל ביתנו': לצד הברכות והאיחולים ממפלגות האופוזיציה, היא זוכה לתמיכה לרוח גבית, ולניסיון לגייס אותה אל שורות מפלגות מתחרות.

    ח"כ איציק שמולי ('המחנה הציוני') אמר: "אורלי היא ח"כית מעולה ואנחנו שותפים קרובים למאבקים חברתיים רבים בכנסת. אם היא פרשה מחברות מפנקת בקואליציה בגלל אי הסכמות ערכיות, זה אומר שהממשלה החדשה מובילה אותנו לאבדון גם בתחום החברתי. אני קורא לה לבוא לביתה הטבעי – ולהצטרף למפלגת העבודה".

    ח"כ יואל חסון: בירך על "החלטה אמיצה וערכית בשעתה הקשה של מדינת ישראל", והבטיח כי "כבר היום אפנה לסיעת המחנה הציוני בבקשה לאפשר לח"כ לוי-אבקסיס לקבל מכסה לחקיקה על חשבון המחנה הציוני.

    "זה הזמן לסולידריות ולשיתוף פעולה באופוזיציה לקראת תקופה קשה ורעה אליה נכנסת מדינת ישראל. 'ישראל ביתנו' זנחה את הדגל החברתי אבל אנחנו נדאג להוסיף את הקול החברתי החשוב של לוי לשורותינו".

    אחיה של אורלי לוי-אבקסיס, סגן שר הבינוי והשיכון, ח״כ ז׳קי לוי (ליכוד) נשמע קרוע בין התמיכה באינטרס המפלגתי של הרחבת הממשלה ובין התמיכה באחותו: ״מצד אחד חבל מאוד שדווקא בלב המו״מ אנו עדים לפרישה שמעיבה על השמחה שבהרחבת הקואליציה. מצד שני, בביתי חונכנו לעמוד על עקרונותינו ולהעריך אנשים של עקרונות, בעלי עמוד שידרה חזק וכזו היא אחותי, אורלי לוי-אבקסיס.

    "אני סמוך ובטוח כי אורלי תמשיך לעשות ולהוביל בעשייה חברתית ענפה למען אזרחי מדינת ישראל ובמיוחד למען השכבות החלשות, כפי שעשתה מראשית דרכה בכנסת ישראל".

    מוקדם יותר הודיעה הח"כית המוערכת כי היא פורשת מסיעתו של ליברמן. "האמנתי שהימים האחרונים סיפקו לנו הזדמנות אמתית לקידום משמעותי של התחומים האלו, אך לצערי ההזדמנות שנקרתה כעת בפנינו כמפלגה העומדת לכניסה לממשלה, לא נוצלה בתחום החברתי בשום דרך. הנושאים והסוגיות שבגינם בחרתי לעסוק מלכתחילה בפעילות ציבורית ולמען הציבור, הופקרו לחלוטין ושוב נותרו בצד חרף עמדותיי הברורות לפיהן פעלתי ואותן העליתי בפעילותי הפרלמנטרית והמפלגתית", כתבה.

    היא הדגישה: "חשוב לי לציין שמעולם לא ביקשתי לעצמי משרה, אבל בהחלט דרשתי שהנושאים החשובים לי לקידום השכבות החלשות יקבלו את המקום הראוי להם בקדמת העשייה המפלגתית. זה לא קרה, ולא יכולתי להישאר אדישה לכך.

    "לכן, החלטתי שלא לקחת חלק במהלך הפוליטי הנוכחי, ונוכח הסיטואציה שנוצרה אני מודיעה על סיום דרכי ב'ישראל ביתנו'. אני עושה זאת בראש מורם ומתוך ידיעה והכרה שהמהלך אותו אני נוקטת עלול להוות לי למכשול בפעילותי הפרלמנטרית. איני חוששת מכך. בכוונתי לפעול כחברת כנסת על פי צו מצפוני ובאופן שישקף אך ורק את טובת הציבור.

    "אני מתחייבת שאמשיך בעשייה החברתית ולמען אלו הזקוקים לסיוע, עשייה אותה הובלתי בשנים האחרונות בכנסת ומחוצה לה. אשאר נאמנה לציבור שלאורך כל הדרך תמך בי, ואני מבטיחה שאמשיך לפעול ולעשות ככל שביכולתי ובאמצעות כל הכלים שיהיו בידיי בדיוק כפי שפעלתי עד היום".



    0 תגובות