"זכיתי להגשים חלום: כיפה לנשיא אובמה" • ליפא שמעלצר

    ליפא שמעלצר 13 Comment on "זכיתי להגשים חלום: כיפה לנשיא אובמה" • ליפא שמעלצר
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האמת היא שהייתי חסר מנוחה במשך תקופה של קרוב לחמשה חודשים, אך השיא נשבר השבוע כשלמעלה מ-36 שעות לא עצמתי עין. ההזדמנות להעניק מתנה – עבודת יד – לנשיא ברק אובמה ולגברת הראשונה מישל אובמה היא התגשמות של חלום והתרגשות גדולה עבורי.

    בחנוכה האחרון התארחתי כידוע בבית הלבן. הנשיא הדליק את החנוכיה כשלצידו נשיא מדינת ישראל רובי ריבלין, ובעת שירת "מעוז צור" הגבהתי את קולי וצדתי את תשומת לב הנשיא. מיד לאחר מכן, הנשיא עבר בין האורחים ולחץ את ידיהם וכשהגיע אלי אמרתי לו באופן ספונטני שאני מתכוון להעניק לו במתנה כיפה רקומה זהב וכסף.

    "תמיד רציתי כיפה עשויה מזהב וכסף," ענה הנשיא אובמה בחיוך. מאז, המילים האלו התרוצצו שוב ושוב בראש שלי.
    לא תכננתי מלכתחילה לומר את הדברים לנשיא וכמו שאומרים, ההבטחה הזו נפלטה מפי ברגע של ספונטניות…

    כבר 17 שנים שאני מופיע על במות ברחבי העולם כולו ב"ה. וכפי שאתם מכירים אותי אני משתדל לספק חוויה שונה מעבר לשירה והריקוד. אם זה בפרטי הלבוש המיוחדים, כדוגמת המשקפיים המיוחדים והבקיטשעס הססגוניים. אך יותר מהכל, אני גאה בכיפה שעל ראשי, שמביעה את המחויבות שלי לתורה, לאמונה בהשי"ת, ולערכים היהודים. גם בכיפה שאני חובש אני מנסה להביע את היצירתיות שלי בדרכים שונות. בהענקת כיפה לנשיא – בגד שכל כך חשוב לי, קיוויתי שהקשר העוצמתי הזה, של אִינְדִיבִידוּאָלִיוּת ורוחניות – יעבור עליו, ללא קשר לדת שלו.

    אחד מחבריי האמנים הוא מעצב ומלחין. בקשתי ממנו סיוע בעיצוב הכיפה. הוא הסכים, ותמורת זאת, הבטחתי לכתוב מילים באידיש למספר שירים שהוא הלחין לאחרונה. כשיצאתי ממנו עם "המתווה העיצובי" שמתי פעמיי ל"בעסט אמברוידרי" חנות רקמה בברוקלין, המתמחה בייצור והזמנות מיוחדות מכל הסוגים של כיפות וטליתות ומעילים לספרי תורה.

    הגם שאמרתי לבני הזוג אובמה שהכיפה תהיה מזהב וכסף, אני מהר מאוד הבנתי שלא אוכל לייצר את כולה מהחומרים האלו, בין היתר מהסיבה הפרקטית – המחיר… במקום זה, צרפתי לכיפה כפתורי כסף, הדומים לאלו המוכרים מהעטרה של הטלית. בעיצוב הכיפה, שילבתי את השמות של הנשיא והגברת הראשונה, יחד עם צבעי דגל ארה"ב ודגל ישראל. שילבתי גם אלמנטים עיצוביים של הבית הלבן ומגדל דוד בירושלים.

    ***

    לפני מספר ימים הוזמנתי להופיע בבית כנסת מקומי בוושינגטון הבירה. החלטתי לנצל את ההזדמנות כדי להעניק את המתנה שלי לבני הזוג אובמה. הגעתי לבית הלבן בשעה 2:30 בצהריים לאחר שתיאמתי את הביקור עם איש הקשר שלי שם, שהבטיח על הדרך לקחת אותי לסיור אישי מודרך בבית הלבן.

    למען האמת, הוא הבהיר לי במלוא הכנות שלא אוכל למסור את המתנה שלי ישירות לידיו של מנהיג העולם החופשי, וגם לא ציפיתי לכך… עם זאת, הוא הבטיח לי שידאג באופן אישי שהמתנה תגיע לידי הנשיא.

    אני לא יודע אם הנשיא ישתמש בכיפה החדשה, או אם יבחר לתלות את השיר שחיברתי ששמו אגב "אובמאות", בקיר הבית שלהם בוושינגטון. אולי הם ימצאו מקום לזה רק כשיעברו משם. אבל בכל מקרה, אני, קיימתי את ההבטחה שלי.



    13 תגובות

    מיין תגובות
    1. 13

      אז מה היה לנו כאן?
      אנשים בינוניים שמעריצים אנשים בינוניים
      הבינוניות חוגגת

    2. 11

      אדם שאלו הם חלומותיו מטומטם (סליחה על המילה)

    3. 9

      נעבעך ! כל מילה מיותרת

    4. 8

      מישהו מוכן להסביר מה קורה כאן?
      מה נסגר עם הבנאדם?????????
      אם הוא מוציא את זה לתקשורת, אז המצב שלו יותר גרוע ממה שחשבתי.
      וכמו שכתב מגיב מס' 4 – רפואה שלימה!!!!

    5. 7

      לא תחונם גמור לצאצא של גוג ומגוג

    6. 6

      אין לו כסף לכיפה שכולה מזהב וכסף? קשה לי להאמין…

    7. 4

      ובטקס הדלקת נרות חנוכה, שכחת לציין, הדליקה רבה רפורמית ושרת יחד עם הנשים ואמרת לאובמה שמשוים אותך בציבור החרדי לזמרת גויה ופרוצה. ואגב, הכיפה עלובה מאד, בכל חנות בגאולה או רבי עקיבא, כבר אפשר למצוא יותר יפה.
      הרפורמיות מתכוונות לעלות למירון, לשריין לך מקום יחד איתן?