ח"כ אורלי לוי אבקסיס הודיעה על פרישתה מ'ישראל ביתנו'

    האמנתי שהימים האחרונים סיפקו לנו הזדמנות אמתית לקידום משמעותי של התחומים האלו, אך לצערי ההזדמנות שנקרתה כעת בפנינו כמפלגה העומדת לכניסה לממשלה, לא נוצלה בתחום החברתי בשום דרך
    איתי גדסי 2 Comment on ח"כ אורלי לוי אבקסיס הודיעה על פרישתה מ'ישראל ביתנו'

    רגע לפני הצטרפות מפלגתו של אביגדור ליברמן לממשלה, מודיעה חברת הכנסת לוי אבוקסיס על פרישה מהמפלגה • "ההזדמנות שנקרתה כעת בפנינו כמפלגה העומדת לכניסה לממשלה, לא נוצלה בתחום החברתי בשום דרך"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    האמנתי שהימים האחרונים סיפקו לנו הזדמנות אמתית לקידום משמעותי של התחומים האלו, אך לצערי ההזדמנות שנקרתה כעת בפנינו כמפלגה העומדת לכניסה לממשלה, לא נוצלה בתחום החברתי בשום דרך
    16:59
    25.04.24
    אבי יעקב No Comments on רבנים, שרים ואישי ציבור בברכת כהנים בכותל המערבי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בצל המו"מ על כניסת ישראל ביתנו לקואליציה: חברת הכנסת אורלי לוי הודיעה לפני זמן קצר על פרישתה מישראל ביתנו. בהודעת הפרישה שלה כתבה לוי על הסיבות שהובילו אותה לפרוש מהמפלגה למרות העובדה שהמפלגה נכנסת לקואליציה.

    "מיומי הראשון כפרלמנטרית בכנסת ישראל פעלתי לקידום הנושאים החברתיים-כלכליים ולמען האוכלוסיות החלשות בחברה הישראלית. הדרך הייתה ועודנה לא קלה, גיליתי שהעשייה החברתית והחקיקה במיוחד נתקלים לא פעם בחומות גבוהות, בקיבעון, לעיתים אף באטימות מרתיחה. בשנים בהן אני מכהנת כחברת כנסת ניסיתי להגיע למקומות הפחות מוכרים, לראות ולשמוע את האנשים שמאחורי המספרים והסטטיסטיקות, לפתוח את הדלת לאותם חסרי אמצעים שזקוקים לסיוע אם זה יתומים מאב ואם, נכים שמתחננים שמישהו ישמע את קולם וילדים עם צרכים מיוחדים ובני משפחותיהם שמעבר לחיבוק החם זקוקים לכלים אפקטיביים בכדי להרים את הראש כל יום מחדש".

    לוי אבוקסיס המשיכה בתיאור האתגרים מולם עמדה: "נחשפתי לעולמם הקשה של דיירי הדיור הציבורי ופעלתי רבות למענם בין היתר בעצירת מכירת החיסול של דירות הדיור הציבורי. שמעתי ואני עדיין שומעת בכל יום את קולם של אותם זוגות צעירים בעיקר בפריפריה בעיקר שבאים ושואלים מתי כבר נוכל להגיע למצב בו אדם בישראל מתפרנס בכבוד ומסוגל להפוך את חלום הדירה למציאות גם אם הוא לא מגיע מבית עשיר. לטעמי, האנשים האלו הם הפנים והשמות שצריכים להיות בחזית העשייה הציבורית ולא בחצר האחורית של מדינת ישראל".

    לדבריה, "האמנתי שהימים האחרונים סיפקו לנו הזדמנות אמתית לקידום משמעותי של התחומים האלו, אך לצערי ההזדמנות שנקרתה כעת בפנינו כמפלגה העומדת לכניסה לממשלה, לא נוצלה בתחום החברתי בשום דרך. הנושאים והסוגיות שבגינם בחרתי לעסוק מלכתחילה בפעילות ציבורית ולמען הציבור, הופקרו לחלוטין ושוב נותרו בצד חרף עמדותיי הברורות לפיהן פעלתי ואותן העליתי בפעילותי הפרלמנטרית והמפלגתית.

    "חשוב לי לציין שמעולם לא ביקשתי לעצמי משרה, אבל בהחלט דרשתי שהנושאים החשובים לי לקידום השכבות החלשות יקבלו את המקום הראוי להם בקדמת העשייה המפלגתית. זה לא קרה, ולא יכולתי להישאר אדישה לכך.

    "לכן, החלטתי שלא לקחת חלק במהלך הפוליטי הנוכחי, ונוכח הסיטואציה שנוצרה אני מודיעה על סיום דרכי ב'ישראל ביתנו'. אני עושה זאת בראש מורם ומתוך ידיעה והכרה שהמהלך אותו אני נוקטת עלול להוות לי למכשול בפעילותי הפרלמנטרית. איני חוששת מכך. בכוונתי לפעול כחברת כנסת על פי צו מצפוני ובאופן שישקף אך ורק את טובת הציבור.

    "אני מתחייבת שאמשיך בעשייה החברתית ולמען אלו הזקוקים לסיוע, עשייה אותה הובלתי בשנים האחרונות בכנסת ומחוצה לה. אשאר נאמנה לציבור שלאורך כל הדרך תמך בי, ואני מבטיחה שאמשיך לפעול ולעשות ככל שביכולתי ובאמצעות כל הכלים שיהיו בידיי בדיוק כפי שפעלתי עד היום".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      למבוגרים שביננו זה מזכיר את אביה
      שבכל משברון היה נעלב
      והכותרת דוד לוי הסתגר בביתו בבית שאן הפכה לריטואל קבוע
      עד שפעם אחד נתנו לו לברוח ולא רצו אחריו ושום דבר לא קרה