'המשקפיים' • חשיפה: העיתונאי החרדי שאיבד את משרת חלומותיו

    בעל 'המשקפיים' 4 Comment on 'המשקפיים' • חשיפה: העיתונאי החרדי שאיבד את משרת חלומותיו
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הקולגות לעבודה של 'המשקפיים', התקשו השבוע להבין מדוע הפכה גישתו הצינית והביקורתית – בעבודתו העיתונאית השוטפת – למהורהרת, כבדה ובעלת מעורבות רגשית גבוהה.

    סיקור הדרמה הפוליטית עליה ניצחו בגאון ראש הממשלה בנימין נתניהו ועיתונאי ערוץ 2 עמית סגל, חרג הרבה ממחוזות הדיווח העיתונאי, והשליך על חיוניותו, חדוות חייו ומצב רוחו של 'המשקפיים'. כל אלו הלכו ודעכו ככל שהשבוע התקדם והתמונה המלאה התגלתה במלא ערמומיותה.

    "מה קרה לך"? "למה אתה לוקח את זה אישית"? "לאן נעלם חוש ההומור"? – היו אלה רק חלק מהשאלות שהופנו ל'משקפיים', שנדו בעדשתם באדישות, תלו מבט עצוב בנקודה כלשהי באופק המזרח תיכוני, והמשיכו חרש לעיסוקיהם, לקול מחאת החברים והבוסים.

    שהלא, מעטים יודעים על הקלף הסודי השמור בגנזי 'המשקפיים', בהם תלה הוא את עתידו המקצועי ואליו השליך את כל יהבו בהצלחתו האישית. השבוע, איבד האוצר באופן סופי את כח סגולתו וזוהרו עומעם עד כדי עלטה מוחלטת.

    היה זה בימי חורפו של 'בעל המשקפיים'. היכרות קרובה וחמה נרקמה בינו לבין מי שהיה אז שר הרווחה ופוליטיקאי צעיר ומבטיח, הלא הוא יצחק (בוז'י) הרצוג, במסגרת פעילות קודש בשכונת היוקרה בה מתגורר השר ומשפחתו.

    יחסי הקרבה הביאו את 'המשקפיים' להצטייד בכתב המלצה חם מכבוד השר, הנועד לפתוח את דלתות העולם הגדול בפני הנער שביקש לטרפם.

    מכתב בוז'י

    מאז, צפה 'המשקפיים' בעיניים משתוקקות אחר עלותו במעלות הפוליטיות של איש מפלגת 'העבודה', מתוך ציפייה כי יום יבוא וכתב ההמלצה שבידיו, יהפוך להיות כתב המלצה מאת ראש הממשלה בכבודו ובעצמו, שלא לדבר על שלל תכניות ומזימות סודיות נוספות.

    והנה, בתום שבוע סוער, רצוף ספינים, רווי תקוות וייחולים, תפילות בקברי צדיקים, הבטחת 10 פעמים ח"י שקלים לקופות צדקה שונות (ח"י נטו, בתוספת אי אלו אחוזים ההולכים להוצאות התרמה מינימליות) – ניצחו אליאורים את השמאלנים, 'המחנה הציוני' יצא חבול ומוכה, ותקוות 'המשקפיים' נגוזה באופן סופי.

    את נחמתו היחידה מצא 'המשקפיים' בקוראי המדור הנאמנים, המהווים משענת נפשית ועוגן תעסוקתי. את תמצית יגונו הוא הטביע בשלולית הביצה הברנז'אית שסיפקה גלריה מכובדת של רגעים מעלי חיוך ומשיבי נפש.

    • • •

    לא ברור איך, אבל מכל בכירי תעשיית המוזיקה החסידית בארה"ב, הפך דווקא חבר מקהלת 'שירה' זאבי פריד לדמות בולטת ביותר בעת האחרונה, ולדבק המאחד בין קצוות שונים בה.

    כך בלט השבוע זאבי באירוח הנער המיוחד דניאל מזרחי שהגיע מישראל להגשים את חלומו, ונפגש עם כל המי ומי בצמרת הזמרים, המלחינים ואושיות המוזיקה שמעבר לים.

    בהמשך השבוע נערך גם ביקורו המלכותי – מלא שלמות הרמונית צרופה, לצד עונג חסידי ואפוף הוד קדומים עם גישמעקייט וווארמקייט – של יוסי גיל בריכוזיה החרדיים של ארצות הברית. בביקור כיכבה משפחת ורדיגר ופריד, נו ברור, זאבי פריד.

    מרדכי וחברים

    בהמשך נערכה מסיבה שמלבד הפמליה שליוותה את מרבית המסע, כללה בין היתר את שרולי ורדיגר, בני פרידמן, והרב המזמר שלמה טויסיג.

    מסיבה ליוסי גיל בארה''ב 5

    וכמי שרגיל בשימושם של תלמידי חכמים, מקובלים וצדיקים, רכן מרדכי בן דוד לעבר מקום מושבו של גיל בקדמת הרכב, ונפרד ממנו בידידות וביראת כבוד.

    מרדכי

    בנו של מרדכי – מוזיקאי מחונן בזכות עצמו – יידל, נסק לעולמות רוחניים טמירים ונעלים, על צלילי מיתרי הגיטרות שלו ושל הזמר ברוך שלום.

    תמונה 4 (2)

    שילוב מפתיע שראוי לתת עליו את הדעת ובעיקר להטות אליו את האוזן, נרשם השבוע במהלך שמחת פדיון הבן בארה"ב, לנכד הנגיד יהודה לייבוביץ. באירוע הופיעה מקהלת 'שירה' כשלפתע הפתיע אותם הזמר יהודה גרין וביצע לכבוד הנגיד את שירו "וכל מי שעוסקים", הנה התיעוד:

    נטע שפריי, אח נוסף בסדרת מוזיקאים מחוננים, חגג השבוע את אירוסיו במעונו של כ"ק האדמו"ר מנבדורנה בבני ברק.

    תמונה 4

    ועוד בגזרת משפחות מוזיקליות: המעבד האגדי שוע פריד יצא להשביע את רעבונו בארוחת פיצה צנועה, וזכה להנעמת זמנו על ידי האחים וינברגר.

    ידל

    אותו פריד התיישב השבוע עם הזמר יענקי דסקל לקראת פרויקט מוזיקלי משותף. פריד דאג לשתף, לחלוק מחמאות, להזכיר את הלהיטים שהלחין דסקל ('הכל יודוך', 'ואילו פינו מלא שירה', כמשל), ולהבטיח הפתעות.

    דסקל פריד

    ליל שישי האחרון. 'המושכים בחוטים' נהנים ממשב רוח ירושלמי צונן על אחד הגגות הנאים שבבירה. כריסם מתמלאת בבשרי רוזמרין משובחים, ואוזניהם כרויות לשירת מקהלת 'מלכות'.

    מלכות

    כמידי שנה יצא יו"ר אגודת הכלייזמרים אברהם לייב בורשטיין יחד עם חברי האגודה למסע הופעות ברחבי הגלובוס, להפצת תורת הכלייזמר היהודי. בין החברים הפעם הצטרף גם השחקן זלמן חצקלוביץ שהכניס למסע הרבה נופך משעשע. כך נראה נאום פרידה "מרגש" של חצקלוביץ, בלא פחות מארבע שפות:

    ואילו בורשטיין עצמו תועד בפרנקפורט כשעיניו עצומות, על פניו הבעת דבקות, ופיו ממלמל תפילת שחרית מלאת כוונה.

    בורשטין

    'המשקפיים' שוקל להוסיף לתאריו של שר הבריאות את הכינוי "ליצמן החצר", לאחר שבר תל אביבי חדש הנושא את שמו, הפך למוקד עלייה לרגל ונקודת צילום סלפי מבוקשת בעיר ללא הפסקה. הנה עורך 'קוקר' מנחם קולדצקי מצטרף לטרנד:

    מנחם קולדצקי

    גם איש היח"צ והאסטרטג שבי רפפורט לא פרש מהציבור, ונעמד להצטלם על יד בבואתו של ליצמן:

    שבי רפפורט

    מסיבת השקה נוצצת במיוחד נערכה במקום בו "התענוג וההנאה נפגשים", הלא הוא מפעל שטראוס בנצרת עילית. כשמלוא התכנייה ורשימת המשתתפים הנכבדה התגלו לפני 'המשקפיים', הצטער הוא צער רב על דחייתו את ההזמנה בהתנשאות-מה, והוא מבטיח שלא לסרב לה בעתיד.

    בין בכירי אנשי התקשורת שבילו בנצרת, נצפו – בין היתר – אלי הנדלר ויודי קנופף מהמודיע, יהודה נחשוני, דבורה קורן והניה שוורץ ממשפחה, ישראל פריי מבקהילה, זליג אורלינסקי מיתד, שלמה פדר ומוישי פרוש מהמבשר ויואב דיליאון מקול חי.

    נצרת

    ואולי בכדי לאזן את מתיקות סדרת המעדנים החדשה, המשיך מוישי פרוש היישר למעדני זהבה, ויצא עם מבחר מלוחים.

    תמונה 5 (1)

    איש 'יום ליום' יוסף סופר בירמץ השבוע את בנו בשעה טובה, והצליח ללכד סביב שמחתו את מיטב הקולגות שלו, הלא הם שלמה קוק, משה ויסברג, חיים חרלפ, אפי רצקר, חיים אילוז, איתי גדסי ושייעלה וינברגר.

    תמונה 4 (1)

    אולי בניסיון לחקות את הפופולריות של יריבו בסיעה, התגייס השבוע הח"כ משה גפני לטובת מסלול לימודים בבית הספר היוקרתי לבישול – 'תדמור', שעמד בפני סכנת סגירה. מדובר בכיתה מיוחדת בה לומדים אנשי צבא, במסלול יחודי.

    אימת אנשי הפלג נפלה על אנשי גפני שעשו כל אשר לאל ידם למנוע את פרסום תמונת הח"כ עם חיילים, אך זרועו הארוכה של 'המשקפיים' הצליחה להשיג את התמונה הנפיצה.

    גפני וחיילים

    בין משלחת העיתונאים שיצאה השבוע למסע בפולין, זיהו 'המשקפיים' את זקני השבט, יצחק נחשוני וקובי פינקלר, בלימוד דף היומי מפי הרב יחזקאל פוגל בישיבת "חכמי לובלין" של מייסד הדף היומי.

    פפפ

    מפגש נדיר נערך באולפני רדיו 'קול חי' בבני ברק, בהשתתפות צמרת עיתונאי 'הארץ' שהגיעו ללמוד ולהתרשם מאורח חייהם ועבודתם התקשורתית של אנשי הרדיו החרדי. בשיחה הערה שהתנהלה, נטלו חלק יו"ר הדירקטוריון עדו ליבוביץ, מנכ"ל הרדיו אבי רוזן, מנהל התכניות בצלאל קאהן, מנהל אתר 'קול חי' והעורך הראשי יוסי צלניקר, ומגיש 'המהדורה המרכזית' אבי מימרן

    משלחת עיתון 'הארץ' כללה את העורך הראשי אלוף בן, עורך דה מרקר סמי פרץ, כתב החרדים יאיר אטינגר, כתב התקשורת נתי טוקר ועוד.
    .

    הארץ קול חי

    תגידו מזל טוב ליענקי דרעי, הבן של, שזכה השבוע לחבוק בת בשעה טובה ומוצלחת.

    תמונה 5

    סבו של התינוק חידד את מיומנויות הסבאות שלו, במהלך ביקורו בדרום, שם הצהיר הצהרות והצטלם על יד ילדי תלמוד תורה רכים בשנים.

    דרעי

    ביתו של השגריר האמריקאי אירח השבוע ח"כ אחד מ'דגל התורה', ראש עיר אחד מ'אגודת ישראל' ח"כ אחד מהמחנ"צ, מנכלי"ת אחת של פייסבוק והרבה אנשי עשיה מכל המגזרים במשק, במסגרת קידום יזמי הייטק חרדיים של קמא-טק. כך נצפו על מדשאות הבית בהרצליה ח"כ גפני, שרוליק פרוש, ח"כ מנואל טרכטנברג, ועוד בכירים במשק.

    ומי שהקל על מלאכת הניסוח של האייטם האחרון, הוא עורך הדין ואיש קרן קמ"ח אברהמי יוסטמן, שהשתלב היטב בנוף המקומי.

    יוסטמן 3

    נער היה 'המשקפיים', גם זקן, ולא זכה לראות את איש 'דגל התורה' יצחק פינדרוס חבוש מגבעת לראשו. השבוע הצלחנו לראשונה לתפוס את איש ירושלים בהתהוות וכובע לראשו, עת נשא הוא תפילה נרגשת בכותל המערבי. ויהיו התפילות לרצון לפני אדון כל.

    פינדרוס



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      יפה מאד
      ככל פעם
      נייעס מעניין בצורה כשרה והגונה