בוגי מגיב לראשונה: "צריך לנווט לפי המצפן ולא לאפשר עגלי זהב"

    אמש הגיב ח"כ בני בגין בחריפות נגד מינויו המתוכנן של ליברמן לשר הביטחון ואמר כי "אני חושב שהרעיון למנות את ליברמן הוא רעיון הזוי, הצעד הזה מבטא חוסר אחריות כלפי מערכת הביטחון וכלפי כל אזרחי ישראל".
    איתי גדסי 1 Comment on בוגי מגיב לראשונה: "צריך לנווט לפי המצפן ולא לאפשר עגלי זהב"

    שר הביטחון בוגי יעלון הגיב הבוקר לראשונה להדחתו ממשרד הביטחון • "אם אני צריך לתת עצת זהב – זה לא לאפשר עגלי זהב, אלא להמשיך לנווט על פי מצפן" • וגם: מי שולח לו הודעות וואצאפ?

    צילום: Miriam Alster/Flash90
    אמש הגיב ח"כ בני בגין בחריפות נגד מינויו המתוכנן של ליברמן לשר הביטחון ואמר כי "אני חושב שהרעיון למנות את ליברמן הוא רעיון הזוי, הצעד הזה מבטא חוסר אחריות כלפי מערכת הביטחון וכלפי כל אזרחי ישראל".
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון בוגי יעלון הגיב הבוקר (חמישי) לראשונה להדחתו ממשרד הביטחון, ואמר כי "אם הייתי צריך לתת עצת זהב, זה לנווט לפי מצפן ולא לפי שבשבת. איסתרא בלגינא קיש קיש קריא, כלומר אבן קטנה בחבית ריקה עושה רעש גדול".

    בתחילת דבריו אמר יעלון כי "שאלות ערכיות. חלק מהדיונים שהתפתחו פה לאחרונה, אפילו אני, שאני קרוב למה שמתרחש בחברה ולצערי עוסק גם בדברים השליליים בה, בין אם זה טרור יהודי ותג מחיר, והתבטאויות כאלה ואחרות, אני שומע מה צועקים באצטדיונים וכן הלאה – אני לא יכול להגיד שלא הופתעתי מאלה שיוצאים ובקול רם תוקפים את הערכים הבסיסיים, למרות שבשקט אתה מקבל המון אימיילים, וואטסאפים ומסרונים וכו', של תמיכה. ואני משוכנע שהרוב השפוי לא שם, ואיסתרא בלגינא קיש קיש קריא, אבן קטנה בחבית ריקה עושה רעש גדול אבל האבן היא לא קטנה, היא כבר לא קטנה".

    "עצם העובדה ששליחי ציבור מתבטאים באופן שאולי רוצה לרצות קולות מסוימים בחברה, אבל תוך איבוד מצפן מוסרי בשאלות בסיסיות, שלי הן מובנות מאליהן – אני לא יכול להגיד שלא הופתעתי. אבל זה בדיוק תפקידנו, ואם אני צריך לתת עצת זהב, זה לנווט לפי מצפן ולא לפי שבשבת רוחות. לרמב"ם היה ביטוי 'האמת תורה דרכה' ואני מאמין בזה, מאמין גדול בזה. גם אם נראה שמשלמים מחירים לטווח קצר בגלל זה, זה לא פופולארי, זה לא פופוליסטי, יש סקרים כאלה וסקרים אחרים, אינני מאמין בזה".

    "נשיאנו לשעבר אמר, 'סקרים זה כמו בושם – זה מריח היטב ומתנדף מהר'. ניווט על פי מצפן הוא שריר וקיים. זו גם שאלה של מנהיגות, מה זו מנהיגות? ללכת בהתאם לסגידה לעגל הזהב?!, יש לנו המון אירועים בהיסטוריה מהסוג הזה, ולכן אם אני צריך לתת עצת זהב – זה לא לאפשר עגלי זהב, אלא להמשיך לנווט על פי מצפן".

    אמש הגיב ח"כ בני בגין בחריפות נגד מינויו המתוכנן של  ליברמן לשר הביטחון ואמר כי "אני חושב שהרעיון למנות את ליברמן הוא רעיון הזוי, הצעד הזה מבטא חוסר אחריות כלפי מערכת הביטחון וכלפי כל אזרחי ישראל".

    בגין הוסיף בראיון טלפוני לערוץ 2 כי "אני מבין שהנדנדה הזאת של המשא ומתן מדהימה כשלעצמה. שראש הממשלה מעדיף כנראה להמיר קשיי יומיום בניהול קואליציה מצומצמת בקשיים גדולים פי כמה ובסכנות שינבעו מן המינוי הרע הזה. זו דעתי".

    האזינו לדבריו המלאים:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הקב"ה מסדר הכל מלמעלה. לצערינו בוגי "הימני" עשה הרבה צרות לציבור אוהבי הארץ ולכל דבר יש מחיר!