- רדיו קול חי - -

כחלון: "התרומה של השר יעלון היא קריטית לביטחון ישראל"

שר האוצר משה כחלון בהתייחסות ראשונה למו"מ עם ליברמן, ולהדחת יעלון ממשרד הביטחון. בישיבת סיעה מיוחדת בבניין עיריית מעלות תרשיחא אמר משה כחלון כי "לא נהסס להשתמש בזכות הוטו שלנו כדי לשמור על שלטון החוק".

כחלון פתח את דבריו ואמר: "אני כמובן רוצה לברך על הרחבת הממשלה זה חיוני וחשוב ליציבות הפוליטית ולהמשך העשייה", לדבריו, "זה לא סוד שמיד עם הקמת הממשלה פעלתי להרחבתה פעם אחת מהצד של מפלגת העבודה. פעם מהצד של ישראל ביתנו. ולא עצרתי אפילו ליום אחד. ואני עדיין חושב שזה חשוב שתהיה לנו ממשלה רחבה. וראינו כמה שזה קשה לתפעל ממשלת 61. זה לא סוד שהממשלה כמעט לא הצליחה להעביר חוקים ששנויים במחלוקת במושב האחרון".

עוד אמר כחלון כי "המו"מ עם מפלגת העבודה לצערי ואני אומר לצערי לא הגיע לידי הבשלה. ושעיתי הרבה מאמצים שזה יקרה. המו"מ עם ישראל ביתנו, כנראה הולך לקראת הבשלה ואני מקווה שזה יסתיים. מאז הדיווחים על מינוי אביגדור ליברמן יש קולות שמבקרים את התאמתו לתפקיד. אני באופן אישית דוחה כל ניסיון לפסול על רקע אישי את ליברמן או כל אחד אחר לתפקיד. צריך לשפוט אותו על פי ביצועים והתנהלות".

"יחד עם זאת צריך שיהיה ברור הממשלה הזאת קמה על בסיס התחייבות לשמירה על שלטון החוק ובית משפט העליון, אחריות וממלכתיות. כל זמן שזה יעבוד בצורה הזאת תהיה תמיכה של כולנו בממשלה. ונעמוד על כך שזה יישמר על ידי המפלגות החדשות והוותיקות כאחד".

"יש לנו משימות חשובות על הפרק. ואנחנו חייבים לשמור על ממלכתיות. ולעשות מה שנכון למדינה ולא למפלגה. כולנו תשמור על מעמד ביהמ"ש ושלטון החוק ולא נהסס להשתמש בזכות הוטו שלנו".

לדבריו, "מדינת ישראל, חבה חוב גדול לשר הביטחון היוצא משה יעלון. מדובר באדם בעל מניות רבות בביטחון מדינת ישראל ושותף מרכזי בהובלת התפיסה הממלכתית הערכית המוסרית והאחראית של מדינת ישראל. אני מקווה ומייחל שיעלון ישולב בתפקיד בכיר בקואליציה וימשיך לתרום את תרומתו הרבה לביטחון ישראל. התרומה של השר יעלון היא קריטית, לביטחון ישראל".

"השימוש הפוליטי שנעשה הבוקר על ידי גורמים פוליטיים מסוימים פוגע בביטחון המדינה. אני מתחייב כאן שנמשיך לשמור את צהל מחוץ לשיח הפוליטי, תנו לצה"ל לעשות את עבודתו".