החרדים שוברים שתיקה: "ליברמן הוא לא כוס התה שלנו"

    "מבחינת הקואליציה יהיה לנו קיץ חם. כעת יתקפו אותנו על זה שליברמן הוא שר הביטחון. על זה יהיה כל הבליסטראות, אנחנו מחפשים דרמות, אי אפשר לבוא בטענות אלינו שהכנסת לא מספקת דרמות"
    דוד לזר No Comments on החרדים שוברים שתיקה: "ליברמן הוא לא כוס התה שלנו"

    המפלגות החרדיות שוברות הבוקר שתיקה • מקלב מבהיר: "לא הגענו להבנות עם ליברמן אבל יש לנו הסכם עם הליכוד" • על הרצוג: "בסוף התברר שהוא לא היה אלטרנטיבה" • והאם צריך לחשוש שליברמן יהיה שר הביטחון?

    צילום: Hadas Parush/Flash90
    "מבחינת הקואליציה יהיה לנו קיץ חם. כעת יתקפו אותנו על זה שליברמן הוא שר הביטחון. על זה יהיה כל הבליסטראות, אנחנו מחפשים דרמות, אי אפשר לבוא בטענות אלינו שהכנסת לא מספקת דרמות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שהמפלגות החרדיות כמעט ולא הגיבו על הצטרפותו של ח"כ אביגדור ליברמן לקואליציה ועל תפקידו הצפוי: תיק הביטחון – הבוקר (חמישי) אומר ח"כ אורי מקלב מ'יהדות התורה' ל'קול חי' כי "אמנם הוא לא כוס התה שלנו, אבל אנחנו יודעים לעבוד גם איתו".

    מקלב אמר למרדכי לביא ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי' כי "ברור שליברמן הוא לא כוס התה שלנו, אבל לא אנחנו הרצנו אותו. במחשבה ראשונה ראינו את המחנה הציוני", אמר והוסיף כי "הוא בוודאי לא יקבל את דרישותיו בנושאי דת ומדינה. המחנ"צ לא דיברו על הנושאים הללו".

    לדברי מקלב, "בסוף התברר כי הרצוג לא היה אלטרנטיבה, ההססנות שלו – עמדה בעוכריו, הוא לא סיפק את הסחורה, הנדוניה שלו הייתה גדולה מאוד, אצל ליברמן זה נדוניה קטנה ומצומקת".

    סיבה נוספת שנתניהו העדיף את ליברמן מהרצוג, "האופוזיציה הפנימית של ביבי הייתה מתחזקת אם הרצוג היה נכנס, והם היו מתחזקים בדרך לפריימריז, ומציגים טענות שהנה נתניהו חבר לשמאל".

    "בשורה התחתונה גם אם רצינו את הרצוג – זה לא היה יכול להיות בגלל הסיבות הללו. לא נשאר לביבי ברירה", אמר מקלב.

    אתם מתכונים לכוננות ספיגה מול ליברמן? "לכוננות ספיגה תמיד צריך להתכונן, לא הגענו להסכמות עם ליברמן אבל יש לנו הסכמים עם הליכוד".

    "אנחנו יודעים לעבוד גם עם ליברמן למרות שהוא הניף באופוזיציה את דגל בנושאים הדתיים", אמר מקלב והוסיף כי "ידענו לעבוד איתו בירושלים, אם מילה זו מילה אז אנחנו יותר רגועים".

    מרן הרב שטיינמן אישר את החיבור של ליברמן? "אני לא דובר ואני לא יכול לאשר", אמר מקלב ב'קול חי'.

    כאזרח, באופן אישי, אתה לא חושש שליברמן יהיה שר הביטחון? "חששות יש פה, יעלון היה שר ביטחון עם ניסיון רב, היה רמטכ"ל, והייתה לו מדיניות שקולה ומאוזנת. מצד שני צריך לזכור, מערכת היחסים עם ראש הממשלה היא גם חשובה, השאלה מה מערכת שתהיה בין נתניהו לליברמן, אנחנו יודעים מה קרה כשראש המוסד היה עם יחסים לא טובים עם ראש הממשלה".

    מקלב הגן על ליברמן ואמר כי "כשליברמן קיבל את תיק החוץ דיברו נגדו ועל זה שהוא יהרוס את היחסים של ישראל בעולם, כעת הוא חייב להוכיח את עצמו. הוא מגיע מוחלש".

    "מבחינת הקואליציה יהיה לנו קיץ חם. כעת יתקפו אותנו על זה שליברמן הוא שר הביטחון. על זה יהיה כל הבליסטראות, אנחנו מחפשים דרמות, אי אפשר לבוא בטענות אלינו שהכנסת לא מספקת דרמות", אמר מקלב.

    אמש, שר הבריאות יעקב ליצמן בירך על האפשרות להרחבת הקואליציה, והדגיש כי הוא מצפה שלא ישתנו קווי היסוד ובייחוד חוק הגיוס. דברים דומים אמר גם יו"ר ועדת הכספים משה גפני.



    0 תגובות