מבוכה בארה"ב בעקבות השמטת ירושלים מהמצע הדמוקרטי

    יוסי ברויער Comments Off on מבוכה בארה"ב בעקבות השמטת ירושלים מהמצע הדמוקרטי
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מבוכה רבתי שוררת בארה"ב בעקבות השמטת המילים "ירושלים בירת ישראל" ממצע הבחירות של המפלגה הדמוקרטית בארה"ב, מפלגתו של הנשיא המכהן, ברק אובמה.

    שלושת המילים שהושמטו מתוך מסמך מצע הבחירות של המפלגה, בעת ניסוחו המחודש לקראת פתיחת עונת הבחירות, גרמו לסערה רבתי במפלגה, בארה"ב ובכל העולם. תגובות גינוי רבות ותרעומת רבה בקרב יהודים ותומכי ישראל בארה"ב דרשו את התערבותו הישירה של הנשיא ברק אובמה על מנת לנסות ולהנמיך את הזעם הציבורי והביקורת מצד גופים רבים התומכים במדינת ישראל וביהודים ונחשבים כגופים המשפיעים על דעת הקהל של מצביעים רבים, לקראת הבחירות שפתח.

    שלוש הצבעות סוערות נערכו עד לאישור התיקון במצע המפלגה והשבתן של המילים שהושמטו. עם זאת, יש הטוענים כי הנזק כבר נעשה, וכי כעת ברור כי ישנם קבוצות של חברי המפלגה הדמוקרטית הסוברות כי ירושלים אינה בירת ישראל.

    גם הליך החזרת המילים למצע המפלגה לא עבר בשלום, ותקרית מביכה נרשמה בעת שיו"ר הוועידה אנטוניו ויארוגוסה ביקש מהתומכים והמתנגדים לצעוק את עמדתם לשינוי אך הקולות לצדדים היו שווים. רק לאחר שלוש הצבעות שונות, החילט היו"ר כי הוא שומע רוב לשינוי וההחלטה עברה.

    דובריו של הנשיא אובמה הבהירו במהלך היום כי עמדתו של הנשיא לא השתנה מאז 2008 וכי היא זהה לעמדתם של הממשלים הקודמים. דובר הבית הלבן הודיע כי עמדתו של הממשל הנוכחי בנושא ירושלים נמשכת בקו שהותווה מהמשלים הקודמים מאז 1967.

    המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב מיט רומני גינה את הדמוקרטים והאשים את אובמה כי הוא מרחיק את ארה"ב מבעלת בריתה, ישראל. המצע הרפובליקני מדבר על פתרון של שתי מדינות לשני עמים ומציב את ירושלים כבירת ישראל.

    כתבינו בכנסת, שי דורון הביא את תגובתו של יו"ר הכנסת רובי ריבלין שהביע ספק במהלך של אובמה  ואמר כי המהלך בא מתוך שיקולים פוליטיים ואלקטורליים, ועקב הביקורת החריפה בישראל ובארה"ב. זהו איתות בעייתי על כרסום במחוייבות הממשל בארצות הברית לתפיסה האסטרטגית ביחס לישראל". דיברי ריבלין.



    0 תגובות