אייכלר בהיערכות למירון: "בניגוד לשנים קודמות אני אופטימי"

    מכיוון שמחירי התחבורה הציבורית ירדו פלאים, יש להעריך כי ציבור גדול מאוד יסעו עם התחבורה הציבורית המאורגנת ולא בחברות הפרטיות
    איתי גדסי 1 Comment on אייכלר בהיערכות למירון: "בניגוד לשנים קודמות אני אופטימי"

    יו"ר הוועדה לפניות הציבור ח"כ ישראל אייכלר בדיון מסכם על ל"ג בעומר: "דרישות הועדה לטובת הציבור בוצעו בשיתוף פעולה בין כל הגורמים" • יוסי שוינגר: "בשום שנה לא היה לנו תקציב סגור ומוגדר בצורה מסודרת כמו השנה"

    מכיוון שמחירי התחבורה הציבורית ירדו פלאים, יש להעריך כי ציבור גדול מאוד יסעו עם התחבורה הציבורית המאורגנת ולא בחברות הפרטיות
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוועדה לפניות ציבור בראשות ח"כ ישראל אייכלר, התכנסה לדיון מסכם על היערכות מארגני הילולת הרשב"י במירון, שתתקיים בשבוע הבא. בישיבה הועלו בעיות חוסר שיתוף פעולה ומחסור בתקציבים, תאורה בכבישים, מחסור במקומות חנייה, הצבת ספסלים ועוד. אמש התכנסה הוועדה שוב לקבלת תשובות וסיכום ההיערכות לקראת ל"ג בעומר במירון. לדיון הופיעו מנכ"ל משרד הדתות ומנהל המרכז הארצי למקומות קדושים קציני המשטרה המארגנים את האירוע במירון ובכירי משרד התחבורה וחברות התחבורה וארגוני ההצלה.

    יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר אמר בפתח הישיבה: "זו ישיבה אופטימית, כי להבדיל משנים קודמות בהן כולם התלוננו וזרקו את האחריות על כתפי הזולת. הפעם קבלנו תשובות בכתב ודוחות ביצוע בשטח. בדיון הקודם הועלו חששות. הפעם יש תחושה של רעננות וקבלת אחריות ושיתוף פעולה, להיערכות יותר מאורגנת, והלוואי שלא נתבדה".

    ח"כ מנחם אליעזר מוזס אמר כי "מכיוון שמחירי התחבורה הציבורית ירדו פלאים, יש להעריך כי ציבור גדול מאוד יסעו עם התחבורה הציבורית המאורגנת ולא בחברות הפרטיות. מה אנחנו עושים שיהיו מספיק אוטובוסים? כמו כן אנחנו צריכים מורי דרך להדרכת הנוסעים בכל השפות, גם נשים וגם גברים שמדברים יידיש".

    עודד פלוס, מנכ"ל משרד הדתות אמר כי בשנים קודמות המרכז למקומות הקדושים לא יכלו להתחיל לעבוד מכיוון שהיו להם חובות של מיליוני שקלים משנים קודמות. דאגנו לכסות את כל החובות משנים קודמות.

    במסגרת הצוות בראשותי שכלל את כל הגורמים הרלבנטיים, גיבשנו מסגרת תקציבית שלכ-25 מיליון ₪, לנושא התחבורה. אמרו לי שמעולם בשלב הזה של השנה ההכנות לא היו בשלב שהם נמצאים היום.

    עשינו תאורה של פיקוח נפש בכביש 89 וכביש 866 ועל עוד כבישים שלא היו מוארים באזור. הרחבנו את חניון קיבוץ צבעון, באופן משמעותי. חיברנו את בורמה א' לבורמה ב', לציר פינוי למצב חירום. הוספנו בכל החניונים ספסלים, מתקני שתיה ומוקדי הצלה.

    כל המשימות בוצעו ועמדנו בלוחות זמנים. אני אופטימי. אבל צריך להיות זהירים. בהחלט יכול להיות שיהיו תקלות. ניסינו לחזות אותם מראש ולמנוע אותם. הייתה הפקת לקחים משנים קודמות".

    יוסף שוינגר, מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים אמר כי "בשום שנה לא היה לנו תקציב סגור ומוגדר בצורה מסודרת כמו השנה. זו פעם ראשונה שחודשיים לפני האירוע אני יודע בדיוק מה יש לי.

    לקחנו את כל ההערות לתשומת לב. אם בעבר הדגש על המכלול השנה שמנו דגש על הפרט, למשפחה או לבודד שמגיעים מרחוק. יהיו עשרות נקודות שתייה ע"י דיילים שמכירים את שפת המתפללים. עשרות נקודות הצללה, מאות תאי שירותים מחוברים למים וביוב. הקמנו מתחם מיוחד לנשים לשתיה ולמנוחה. יש שם 12 חדרים להחתלה, עם דיילות מסייעות. ירדנו לכל הפרטים מבחינת הטיפול בפרט.קיים תיאום בין כל גורמי ההצלה וכל הגורמים בכלל. לא ראיתי כזו מעורבות בעבר.

    מגיעים לשיא הקיבולת באוטובוסים

    דרור גנון, מנהל אגף בכיר תחבורה ציבורית במשרד התחבורה הודיע כי החל מיום ד' בצהריים נתחיל להפעיל הסעות מתוך 14 יעדים באזור הארץ, כולל שני יעדים חדשים מסובסדים שהם ביתר עילית ומודיעין עילית. בשנה שעברה סיימנו את האירוע עם 7000 נסיעות שהם למעלה משלש מאות אלף נוסעים. אלה מספרים אסטרונומיים. השנה אנחנו צופים גידול של 15 אחוז. עוד מעט מגיעים למקסימום קיבולת של האוטובוסים במדינת ישראל!. 80 אחוז יגיעו בתחבורה ציבורית. החלה לפני יומיים המכירה המוקדמת. בבית שמש למשל 3000 איש קנו כרטיסים כבר ביום הראשון. אנחנו לוקחים קרוב ל1500 אוטובוסים מהשוק הפרטי. יהיו המון נקודות יציאה מירושלים בעצמו יהיו 7 נקודות יציאה. יש קרוב ל250 בעלי תפקידים לניתוב התחבורה לקראת האירוע.

    נצ"מ יוסי חמו, קצין אג"ם צפון, משטרת ישראל: שבוע הבא יעבדו 5000 שוטרים לאורך כל השבוע. יהיה עמוס אבל אני לא מעריך שיהיה מחסור בחנייה ואם יהיה נחפש אלטרנטיבות. יהיו 12 אמבולנסים של עזר מציון ועוד 4 של לב מלכה. יהיו גם מתנדבי "איחוד הצלה" ומד"א. אנחנו מבקשים מכל הציבור לסייע להם בעבודתם ולציית להוראות שלהם.

    סנ"צ דודו בוהדנה: אנחנו נדאג שיהיו שאטלים שיורידו את הנוסעים לחניונים, לאורך כל היממה, כולל בלילות. הוא דרש ממשרד התחבורה שלא ישאר שום אדם על ההר בלי אוטובוס, בכל שעה עד תום החגיגות כולל מוצאי שבת. יהיו הודעות לציבור במסכים גדולים בשלש שפות.

    עמיר קינן מנהל התנועה של אגד אמר כי יתוגברו אלפי נסיעות בל"ג בעומר. 2000 נסיעות רק משלש הערים. יהיו השנה הנחות לילדים כרגיל ברפורמה התחבורתית החדשה. הוא קרא לציבור להיערך מראש בכרטיסים. נדאג שכל הנהגים יהיו נינוחים ותהיה להם שעות מנוחה ושתיה וכו'.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מתי כל אלו התנסו פעם בנסיעה למירון בתחבורה ציבורית ימחלו על כבודם וינסו פעם לעשות ביקור פתע ולנסות