צירי תנועה, הסדרי חנייה, וסדרי הדלקה: הכל על ל"ג בעומר במירון

    קווי התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ והמובילים לצפון ולמירון בפרט, יתוגברו באופן משמעותי במטרה לאפשר לחוגגים להגיע בנוחות ובבטחה עד למתחם עצמו. הורדה ואיסוף של חוגגים המגיעים בתחבורה ציבורית, תתבצע בסמוך לאתר ההילולה בטרמינלים מוסדרים
    בנצי לייזרוביץ 2 Comment on צירי תנועה, הסדרי חנייה, וסדרי הדלקה: הכל על ל"ג בעומר במירון

    גם השנה ימשך סימון החניונים וצירי הולכי הרגל המובילים אליהם בצבעים שונים באופן התואם לצבע כרטיס הנסיעה • לא תתאפשר הגעה למתחם ההילולה ובסמוך לו, בכלי רכב פרטיים לכל אורך השלב העיקרי של האירוע

    אוטובוסים במעלה ההר צילום: יוסי ברויער
    קווי התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ והמובילים לצפון ולמירון בפרט, יתוגברו באופן משמעותי במטרה לאפשר לחוגגים להגיע בנוחות ובבטחה עד למתחם עצמו. הורדה ואיסוף של חוגגים המגיעים בתחבורה ציבורית, תתבצע בסמוך לאתר ההילולה בטרמינלים מוסדרים
    13:33
    24.04.24
    קובי פינקלר No Comments on מגבול מצרים ועד רמת הגולן: יוצאים לדרך עם קובי פינקלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משטרת ישראל הודיעה היום כי השלימה את היערכותה לקראת הילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר. בנוסף למשטרה, בהערכות לאירוע נוטלים חלק גופי חירום והצלה של המשרד לביטחון פנים – מד"א, כיבוי והצלה ועוד.

    תאום האירוע אל מול הציבור והמשטרה נעשה באמצעות המרכז למקומות קדושים של המשרד לשירותי דת ומעורבים בו משרדי ממשלה וגופים נוספים.

    במבצע ייטלו חלק אלפי שוטרים ולוחמי משמר הגבול ויופעלו כלל האמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשות משטרת ישראל, כל זאת במטרה לשמור על הסדר ולהבטיח את בטחון המבקרים באירוע.

    ההערכות למבצע מבוצעת בשלושה שלבים עיקריים:

    בשלב הראשון, שהחל כבר ביום ראשון האחרון (15.05), הוצבו שוטרי משטרת ישראל סמוך למתחם ההילולה במטרה לשמור על הסדר במתחם לקראת האירוע.

    בשלב השני והעיקרי של המבצע, החל ביום רביעי ערב ל"ג בעומר (25.5) בשעה 07:00 בבוקר ויסתיים ביום חמישי בשעה 24:00, יפקדו את המתחם מאות אלפיי מבקרים. למעלה מ- 4,500 שוטרים ולוחמים, צפויים לפעול בשלב זה, השוטרים יפרסו בכל צירי התנועה המגיעים למירון, במעגלי אבטחה הקפיים וברחבי המתחם.

    עם סיום ההילולה, יחל השלב השלישי, בו נותרים במתחם שוטרים במטרה להשיב את המקום לפעילות שגרתית וסדירה.

    כבכל שנה, ההילולה תתנהל סביב זמני הדלקה קבועים מראש. האירוע יפתח בהדלקה הראשונה, של חסידות באיאן, ביום רביעי בשעה 20:30, ויסתיים בהדלקת האחרונה של חסידות תולדות אהרון, ביום חמישי בשעה 19:00.

    הסדרי תנועה:

    כחלק מהפקת לקחים משנים קודמות ולמען הבטחת שלומם של המשתמשים בדרכים והעולים לציונו של רבי שמעון בר יוחאי, הוחלט כי גם השנה ההגעה להילולה תותר אך ורק באמצעות תחבורה ציבורית והסעות מוסדרות.

    קווי התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ והמובילים לצפון ולמירון בפרט, יתוגברו באופן משמעותי במטרה לאפשר לחוגגים להגיע בנוחות ובבטחה עד למתחם עצמו. הורדה ואיסוף של חוגגים המגיעים בתחבורה ציבורית, תתבצע בסמוך לאתר ההילולה בטרמינלים מוסדרים.

    מובהר בזאת, כי הנסיעה בתחבורה ציבורית תביא את החוגגים לאתר ההילולה בבטחה, במהירות ובנוחות מירבית. לנוסעים בתחבורה הציבורית הוסדרו תחנות ריענון בכביש 6 "אלונית" וכביש 90, מחסום בזק.

    אוטובוסים של חברות הסעה פרטיות יופנו לחניונים בעין הוזים ופרוד. משם יוסעו החוגגים לאתר ההילולה באמצעות שאטלים, ללא תשלום.

    גם השנה ימשך סימון החניונים וצירי הולכי הרגל המובילים אליהם בצבעים שונים באופן התואם לצבע כרטיס הנסיעה, וזאת על מנת להקל על החוגגים בהגעה לאתר ועזיבתו.

    נכים, בעלי תעודת נכה, המוגבלים בהליכה בלבד, יגיעו לחניון "ספסופה" דרך צומת שבע, שם יעלו להסעת "עזר מציון" עד לחלקת הקבר או לחילופין, לחניון עין הוזים דרך מחלף אליפלט.

    בסיום ההילולה, בעת היציאה מהאתר, יש לפנות לציר הולכי הרגל התואם בצבעו, בתאורה ובדגלים, את כרטיס הנסיעה. בכל שלב במהלך ההילולה, חל איסור מוחלט על החוגגים לצעוד בכבישים המובילים לאתר מחשש לסיכון חייהם.

    במשטרה מדגישים כי לא תתאפשר הגעה למתחם ההילולה ובסמוך לו, בכלי רכב פרטיים לכל אורך השלב העיקרי של האירוע. יוד אומרים כי כי לא תתאפשר חנייה של כלי רכב פרטיים בצידי הדרך. רכבים אשר יחנו באופן לא מוסדר, יגררו.

    הצירים הבאים ייחסמו לתנועת כלי רכב פרטיים החל מיום רביעי, 25.5.16, בשעה 07:00 ועד ליום שישי, 27.5.16 בשעה 7:00.

    כביש 866 – מצומת חנניה לכיוון מירון.
    כביש 89 – מצומת חירם ועד מחלף אליפלט, לשני הכיוונים.
    כביש 886 – מצומת דלתון ועד כיכר עין זיתים.
    כביש 8900 – מצומת יער בירייה ועד כיכר עין זיתים.
    יציאה מצפת לכביש 89.

    כניסה או יציאה מצפת תתאפשר דרך כביש 8900, מכיוון ראש פינה בלבד.

    בנוסף, על ציבור משתמשי הדרך לקחת בחשבון כי בהתאם לצורך, במהלך ימי ההילולה ובדגש על יום רביעי, קיימת היתכנות לחסימת צירי התנועה הבינעירוניים הבאים:

    כביש 65 – מצלמון לכיוון קדרים (עפ"י צורך).
    כביש 85 – מצומת ראמה לצומת עמיעד, לשני הכיוונים (עפ"י צורך).

    תושבים המתגוררים בסמוך למירון, יורשו לנסוע בצירים החסומים לרכב פרטי, וזאת רק בהצגת תעודת זהות בה יצוין מקום מגוריהם. נוכח השינויים בהסדרי התנועה, נדרשת תשומת לב הנהגים לשלטי הכוונה ושילוט בצידי הדרך.

    המשטרה תספק מידע שוטף וחיוני לציבור, קודם לאירוע ובסיומו דרך מוקד 110 (מוקד המידע הארצי של המשטרה, לא מוקד 100 המשמש למיקרי חירום) ולאמצעי התקשורת.

    במהלך ימי ההילולה, יפתח מרכז מידע לציבור שיאויש ע"י מוקדים שיתנו מענה בכל הנושאים, כל שעות היממה. החל מיום שלישי ה – 24.5.16 בשעה 15:00 ועד ליום חמישי ה-26.5.16 בשעה 23:00. מספר הטלפון של מרכז המידע הוא: 1-700-500-679.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לכבוד ההורים היקרים נ"י

      אבא יקר, עם הבן שלך חשוב לך תתחנן בפניו שלא יסע לשבת לפני ל”ג בעומר למירון. לצערינו הרב, ההר מלא באוהלים עם כל מני טיפוסים הבן שלך לא ישלם +300 דולר למיטה במירון, מה יעשה יקח אוהל וישן עם עוד כמה בחורים. אבל במירון מגיעים כל סוגי הבחורים והבחורות ביחד בותו אוהל…. והם מכשילים את הציבור באתרא קדישה מירון בזימה ממש.

      לא לחינם ישיבת בויאן שמביאה את כל הבחורים לא נותנים להם לצאת בכל השבת ממתחם אולפנת בני עקיבא. בחור חרידי אסור לעלות לציון מיום שישי עד מוצ”ש בהדלקה, ומיד אחרי ההדלקה יורדים ביחד כולם בחזרה למושב, והביתה.. ונשמרתם מאוד לנפשותיכם וגו'