חשש בקרב יהודי בלגיה: הפרלמנט צפוי לאסור שחיטה יהודית

    מדובר בפרלמנט הפלמי וכי מי שמוביל את החקיקה שלא להחריג שחיטה דתית מהחוק הבלגי שלפיו יש להמם את הבהמה לפני השחיטה, הוא השר לענייני צער בעלי חיים שזה כל מהות תפקידו
    ישראל פריי 1 Comment on חשש בקרב יהודי בלגיה: הפרלמנט צפוי לאסור שחיטה יהודית

    אחרי דחיות וניסיונות פשרה שונים, צפוי הפרלמנט הבלגי לקבל החלטה בסוגיית השחיטה הכשרה • בקהילה היהודית מאיימים: "נפנה לביהמ"ש לחוקה שיוציא צו מניעה לפרלמנט הפלמי"

    צילום: Johanna Geron/FLASH90
    מדובר בפרלמנט הפלמי וכי מי שמוביל את החקיקה שלא להחריג שחיטה דתית מהחוק הבלגי שלפיו יש להמם את הבהמה לפני השחיטה, הוא השר לענייני צער בעלי חיים שזה כל מהות תפקידו
    21:24
    17.04.24
    איתי גדסי No Comments on חשיפה: נתניהו מעדיף להגיב באמצעות המוסד; הרמטכ"ל מתנגד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרלמנט בבלגיה צפוי לקבל בימים הקרובים החלטה בעניין איסור השחיטה היהודית בבלגיה, לאחר שתסתיים ארכה בת שבועיים שהעניק לצדדים. "גזירת השחיטה" באירופה האחד הנושאים המעיקים על היהדות המקומית, ועולה לכותרות מדי תקופה על ידי ארגוני בעלי חיים הפונים לרשויות המחוקקות בניסיון לעצור את השחיטה היהודית, ולהבדיל את השחיטה מוסלמית.

    תביעה שכזו הוגשה לפרלמנט בבלגיה שדחה מספר פעמים מתן החלטה בעניין, מתוך רצון להגיע להבנות והסכמות, אך בקרוב יהיה חייב להכריע בגורל השחיטה היהודית בבלגיה.

    הרב הראשי לבריסל ונציג ועידת רבני אירופה במוסדות האיחוד האירופי הרב אברהם גיגי, אמר בשיחה לעיתון המבשר כי "מדובר בפרלמנט הפלמי וכי מי שמוביל את החקיקה שלא להחריג שחיטה דתית מהחוק הבלגי שלפיו יש להמם את הבהמה לפני השחיטה, הוא השר לענייני צער בעלי חיים שזה כל מהות תפקידו. נציגי הקונסיסטואר הבלגי שלנו נפגשו עם ראשי המפלגות והבהירו להם את חשיבות השחיטה היהודית וכי הם מבקשים שלא יצביעו בעד הגבלת השחיטה הכשרה ואנו מקווים שדברינו התקבלו על אוזן קשובה".

    הרב גיגי הוסיף "גם לפני כעשר שנים היה נסיון חקיקה שכזה ואז פנו כמה סנטורים לביהמ"ש לחוקה שקבע כי החוק נוגד חקיקת יסוד של בלגיה של זכויות הדתיות לאזרחים. גם הפעם במידה ונראה שאכן יש סכנה לחקיקה המגבילה נפנה לביהמ"ש לחוקה שיוציא צו מניעה לפרלמנט הפלמי". אמר הרב גיגי וסיים "אנו מקוים שלא ניאלץ להגיע לזה וכי השכל הישר יגבר, ובלגיה תאפשר שחיטה כשרה כפי המסורה לנו מדור דור".



    1 תגובות

    מיין תגובות