האדמו"ר מסאטמר: "רק על ידי לימוד גפ"ת אפשר להתחזק"

    ישראל פריי 1 Comment on האדמו"ר מסאטמר: "רק על ידי לימוד גפ"ת אפשר להתחזק"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי ההלם הראשוני, בחסידות סאטמר מנסים לעכל את ממדי האסון שפקד את קהילתם, בהילקח מהם שניים מראשי הקהילה, נכבדיה ונגידיה, בטביעה טראגית. הרב יצחק רוזנברג והרב חיים פרנס יצאו עם ידידיהם לחופי מיאמי, נקלעו למערבולת ונמשו כשהם אינם בין החיים.

    אחרי שעות רבות של עסקנות חוצת מדינות, הגיע באישון ליל הפתלוג הראשי למשרדו, והוציא אישור פטירה – לאחר עיכובים רבים שהערימו הרשויות – והנפטרים כבר יצאו מחדרי המכון בדרכם למטוס שיטיס אותם לניו יורק בשעה הקרובה.

    ההלויה של הראש הקהל הרבני הנגיד ר' יצחק ראזנבערג ז"ל תצא מחר בשעה 9 מבית המדרש הגדול סאטמר בווילאמסבורג ובשעה 1 בצהריים מבית המדרש הגדול סאטמר בקרית יואל

    הלויתו של הרה"ח ר' חיים פרנס תצא ככל הנראה רק מבית המדרש הגדול בקרית יואל בשעות הבוקר. שניהם יבואו למנוחות בבית העלמין של סאטמר בעיר קרית יואל

    האדמו"ר מסאטמר קיבל את הבשורה הקשה כשהוא נמצא בשכונת "ברך משה" קרית יואל, שם התקיים מעמד יציקת הבורות למקווה החדש בבית המדרש בשכונה, כאשר באמצע המעמד הגיע הבשורה הקשה.

    בדרך מהשכונה להיכל הישיבה גדולה, בישר המשב"ק הרב חיים שלמה פישר לאדמו"ר על האסון הכבד, האדמו"ר חזר לביתו ברחוב צאנז והסתגר בחדרו הפרטי כאשר אף אחד לא הצליח לגשת אליו.

    אחרי ארבע שעות בהם הסתגר האדמו"ר בחדרו, ובעוד המשפחה מנסה בכל דרך להגיע לאדמו"ר, לשוחח איתו על המשך הדרך והשאלות ההלכתיות – פתח האדמו"ר את הדלת וביקש מה"הויז בחור" שהוא רוצה ללכת להיכל הישיבה

    בדרך לישיבה אמר ההויז בחור לאדמו"ר שהרבה אנשים מחכים למוצא פיו, ונענה במילים אלו: "עברתי הרבה שנים קשות ורעות בחיי, ומתוך ניסיון אני יאמר לך 'רק לימוד גמרא תוספות יציל אותך בזמנים קשים'. אני לא יכול לצמצם את עצמי לענות עכשיו על השאלות אחרי בשורת איוב. רק ע"י לימוד ברציפות בלי הפסק גפ"ת תוכל לחזק את עצמך ולהמשיך הלאה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מזעזע
      טרגדיה נוראה לכלל הציבור החרידי ובפרט לחסידות סאטמר שיהי מליצי יושר טובים