פייגלין: "השמאל מעולם לא הקים ממשלת אחדות כשזכה"

    כשפוליטיקאים נמצאים לפני פרישה, הם נזכרים מיהו הצד שיודע לתת לגיטימיות, כבוד והכרה למי שהולך בדרכו
    ישראל פריי 1 Comment on פייגלין: "השמאל מעולם לא הקים ממשלת אחדות כשזכה"

    יו"ר 'זהות' טוען כי ממשלת אחדות נוגדת את העיקרון הדמוקרטי ונובעת מחוסר אמונה בדרך של הימין • מתי הוקמה ממשלת האחדות הראשונה והאם זה יחודי לישראל? • ראיון מרתק

    יו"ר המפלגה, משה פייגלין צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    כשפוליטיקאים נמצאים לפני פרישה, הם נזכרים מיהו הצד שיודע לתת לגיטימיות, כבוד והכרה למי שהולך בדרכו
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר תנועת 'זהות' ואיש 'הליכוד' לשעבר משה פייגלין, העניק ראיון עמוס תובנות מפתיעות ל'מהדורה המרכזית' ב'קול חי', בו טען – בין היתר – כי ממשלת אחדות נוגדת את העיקרון הדמוקרטי, ושהימין לא מציב אג'נדה ודרך ברורה, בניגוד לשמאל.

    "ממשלת אחדות רעה לישראל, למבנה הדמוקרטי שלה", אומר פייגלין, ומסביר, "זאת יצירת קרטל בשוק הרעיונות. כמו שבשוק הכלכלי יש חברות שעושות קרטל בכדי לשלוט בשוק ובמוצר, כך בשוק הרעיונות – החשוב יותר והקובע את גורלנו – עושות המפלגות יד אחת אחרי הבחירות, ובעצם מבטלות את כוחו של הבוחר".

    הוא הזכיר כי ממשלת האחדות הראשונה הוקמה במלחמת ששת הימים, "אז היה מצב חירום אמיתי, מבינים כי צריך לשים את המחלוקות הדמוקרטיות בצד ולהשאיר את הדיון בהם לאחרי המלחמה. אבל כשמציעים בבחירות דרך א' ודרך ב', ואחרי זה המפלגות מתאחדות במין סלט שכזה – מעקר מכל תוכן את המשחק הדמוקרטי".

    פייגלין הדגיש כי ההתנגדות שלו עקרונית, בלי קשר לצירוף מפלגה ספציפית. "בארה"ב מעולם לא הייתה אחדות בין הדמוקרטים לרפובליקנים. באנגליה לא הייתה ממשלת אחדות מאז מלחמת העולם השנייה – כמדוני – בין הלייבור ליריבתה. זה ייחודי לדמוקרטיה הישראלית. אני לא נכנס לשאלה אם זה טוב או רע לימין ולישראל. זה עקרוני".

    "נקודה נוספת, השמאל מעולם לא יצר ממשלת אחדות כשזכה. הימין תמיד רץ לממשלת אחדות, והן מבטאות בזה שלמי שזכה אין שם אג'נדה". על ראש הממשלה נתניהו אמר פייגלין: "כשפוליטיקאים נמצאים לפני פרישה, הם נזכרים מיהו הצד שיודע לתת לגיטימיות, כבוד והכרה למי שהולך בדרכו. רואים את זה אצל שרון וריבלין. יכול להיות שנתניהו פוזל לכיוון הזה".

    "לימין אין ומעולם לא הייתה אג'נדה, הגדרה, ומטרה ברורה. הוא מעולם לא הציב אלטרנטיבה מהותית לשמאל, וכנראה מהסיבה הזאת הימין לא הגיע לשלטון", סיים.



    1 תגובות

    מיין תגובות