יו"ר הקואליציה: "מעדיפים את ליברמן שידרוש רק 2 תיקים"

    דוד לזר 1 Comment on יו"ר הקואליציה: "מעדיפים את ליברמן שידרוש רק 2 תיקים"

    בראיון שהעניק יו"ר הקואליציה הטרי לאבי מימרן הוא אמר אמש על הנגבי כי "אני לא בטוח שהוא יהיה שר בלי תיק, אולי רק בהתחלה" • והאם יש סיכוי לממשלת אחדות בקרוב?

    צילום: Miriam Alster/Flash90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דוד ביטן הוא יו"ר הקואליציה החדש במקומו של צחי הנגבי שימונה לשר, כרגע ללא תיק, כך הודיע אתמול (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו באופן רשמי.

    בראיון שהעניק ביטן לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי הוא אמר אמש על הנגבי כי "אני לא בטוח שהוא יהיה שר בלי תיק, אולי רק בהתחלה", לדבריו, "אם שר בליכוד יקבל את תיק הכלכלה – הוא יקבל את תפקידו של אותו שר".

    לדברי בביטן, "יו"ר הקואליציה זה מינוי של הליכוד, שאר המינויים יתבצעו לאחר שנדע אם נרחיב את הממשלה", הוסיף יו"ר הקואליציה הטרי.

    על המו"מ המתנהל בימים אלו עם ה'המחנה הציוני' אמר ביטן כי "אנחנו בליכוד מעדיפים שההסכם יהיה עם ליברמן, לא כי מגיע לו, אלא כי הוא ימני, וגם בגלל התשלום הפוליטי, 67 זה גם קואליציה יציבה, והתשלום יהיה מאוד נמוך, הוא ידרוש רק 2 תיקים לעומת שמונה של מפלגת העבודה".

    על האופציה שהרצוג יחבור לממשלת הליכוד אמר כי "הרצוג לא יכול להגיע עם כל ה24 ח"כים שלו, אבל זה החלטה שלהם, אם הם יבואו למרות מצבם – הם יבואו, ואם לא או שנמשיך עם ליברמן או שנמשיך עם הקואליציה הצרה".

    על החיכוך בין ראש הממשלה לשר הביטחון אמר ביטן כי "בגלל יעלון זה לא נראה טוב, אף אחד לא מבין למה הוא עושה זאת, התמיכה וההצהרות שלו הם לא במקום, בפרט שהוא יודע מה העמדות של ראש הממשלה ושל בוחרי הליכוד".

    "אני לא מבין מה יעלון רוצה, יש פה מצב לא ברור, אבל אנחנו צריכים לראות מה הוא עושה ולא למה הוא עושה, אנחנו מצפים ממנו שהוא יפעל כפי שהליכוד מאמין בו ולא כפי שהצבא מאמין בו", אמר יו"ר הקואליציה ביטן.

    לדבריו, "גם בישראל צריך שתהיה הפרדה בין הצבא לדרג המדיני, הצבא לא צריך לאתגר את הדרג המדיני הנבחר, הצבא לא יכול להתערבב עם הנבחרים", אמר ביטן.

    את דבריו של ביטן שמע דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו שהגיב בחומרה: "זאת שערורייה גדולה מאוד, קצין בכיר בצה"ל שמתבטא בדברים חינוכיים וערכיים הוא נכס של מדינת ישראל ולא נטל, גם אם הדרג המדיני לא אוהב את זה", אמר.

    לדברי בניהו, "ביטן מעוות את דבריו של יעלון וממציא משפטים שלא נאמרו. נתניהו מתנהל כאילו הוא יחיד בעולם והוא חייב להבין שיש מפקדים בכירים ושר ביטחון עם דעות שונות ואמירות ברורות שיש להם מקום בשיח הישראלי. סגן הרמטכ"ל נאם נאום מצוין ועשו עליו לינץ' פוליטי".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אבי בניהו צריך לעשות הסבת מקצוע
      ולהתמנות לדובר השלטון הצבאי במצרים
      כאן זה לא מצרים!
      הגיע הזמן לעבור לצבא מקצועי של חיילים בשכר
      ואז הכל יהיה ברור ומובן, כמו שפקיד ממשלתי במשרד
      הרווחה או בכל משרד אחר לא יעיז להתבטא בנושאים
      פוליטיים כי הוא מחוייב לכללי אתיקה המחייבים עובדי מדינה
      שלא להתערב בפוליטיקה
      כך גם הצבא ברגע שיהפך לעובדי מדינה לא יתערב בפוליטיקה