זנדברג עתרה לבג"צ: לא לייצא מערכות בטחוניות לדרום סודן

    על אף שנחתם הסכם שלום בחודש אוגוסט האחרון והוקמה לאחרונה ממשלת מעבר, ההסכם אינו מיושם במלואו בפרט בכל הנוגע להסדרי הביטחון ופריסת הכוחות, לא מתקיימת הפסקת אש מלאה והלחימה והפרות זכויות האדם נמשכות בחלקים שונים של המדינה
    דוד קורצוייל No Comments on זנדברג עתרה לבג"צ: לא לייצא מערכות בטחוניות לדרום סודן
    צילום: Chen Leopold\flash90
    על אף שנחתם הסכם שלום בחודש אוגוסט האחרון והוקמה לאחרונה ממשלת מעבר, ההסכם אינו מיושם במלואו בפרט בכל הנוגע להסדרי הביטחון ופריסת הכוחות, לא מתקיימת הפסקת אש מלאה והלחימה והפרות זכויות האדם נמשכות בחלקים שונים של המדינה
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) הגישה הבוקר עתירה לבית המשפט העליון באמצעות עו"ד איתי מק, ודרשה ממשרדי הביטחון והחוץ וכן משר הביטחון לנמק מדוע לא נעשה שימוש בחוק הפיקוח על היצוא הביטחוני על מנת לעצור את רישיון היצוא של מערכת המעקב הישראלית "Surveillance" לדרום סודן, זאת אחרי שנמצא כי היא משמשת למעקב, חטיפה, עינויים ורצח של אזרחים על רקע פוליטי ואתני.

    לאחרונה פורסמו מספר דו"חות בינלאומיים חמורים בנוגע למתרחש בדרום סודן, בין השאר על ידי מועצת הביטחון של האו"ם ועל ידי האיחוד האפריקאי לבדיקת נושא דרום סודן. הדו"חות חשפו הפרות חמורות של זכויות אדם ופשעים נגד האנושות, וציירו תמונה מחרידה לפיה כוחות הביטחון של ממשלת סודן פועלים בשיטת "אדמה חרוכה", פושטים על כפרים כשהם מוציאים להורג את הגברים, מתעללים בנשות ובילדות ולאחר מכן שורפים אותן בעודן בחיים, וחוטפים את הילדים על מנת שישמשו חיילים.

    לדבריה "על אף שנחתם הסכם שלום בחודש אוגוסט האחרון והוקמה לאחרונה ממשלת מעבר, ההסכם אינו מיושם במלואו בפרט בכל הנוגע להסדרי הביטחון ופריסת הכוחות, לא מתקיימת הפסקת אש מלאה והלחימה והפרות זכויות האדם נמשכות בחלקים שונים של המדינה".

    לפיכך דורשת ח"כ זנדברג מבג"צ לעצור את יצוא המערכת לדרום סודן בהתאם לאמברגו שהוטל על המדינה, וזאת על מנת למנוע ממוצרים ישראליים לשמש להפרות כה חמורות של זכויות אדם.

    ח"כ זנדברג אמרה הבוקר כי "חוק הפיקוח על היצוא הביטחוני נועד בדיוק לשם כך – למנוע מצב שבו ישראל מספקת אמצעי לחימה שמשמשים לפשעי המלחמה הגרועים בעולם, ומופנים נגד אזרחים חפים מפשע שביניהם ילדים. מדינות העולם כבר משכו את ידיהן מהאזור מזמן, מדוע ישראל מתעקשת להמשיך לספק לאזור המדמם מערכות ביטחוניות תמורת בצע כסף? מערכת המעקב מוכיחה שגם נשק שאינו יורה יכול להרוג. כל סיוע בטחוני שמשמש לביצוע פשעים נגד האנושות והפרות זכויות אדם הוא פסול".



    0 תגובות