כנופיה מתוחכמת פרצה לחשבונות בנק והעבירה כספים

    ממצאי חקירה סמויה שניהלה היחידה ביססו חשד לכך שהחשודים ביצעו עשרות חדירות שלא כדין לחשבונות בנק מקוונים, תוך שאת פרטיהם השיגו בתחבולה מהלקוחות וכך העבירו לרשותם במגוון שיטות כספים
    בנצי לייזרוביץ No Comments on כנופיה מתוחכמת פרצה לחשבונות בנק והעבירה כספים

    במבצע רחב היקף של המשטרה נעצרו מספר חשודים בתרמית רחבת היקף שתכליתה הוצאת פרטי חשבונות בנק וכרטיסי אשראי במרמה, וגנבתם • כך גילו אנשים תמימים כי חשבון הבנק שלהם רוקן לחלוטין

    צילום: Nati Shohat/Flash90
    ממצאי חקירה סמויה שניהלה היחידה ביססו חשד לכך שהחשודים ביצעו עשרות חדירות שלא כדין לחשבונות בנק מקוונים, תוך שאת פרטיהם השיגו בתחבולה מהלקוחות וכך העבירו לרשותם במגוון שיטות כספים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יחידה ארצית של משטרת ישראל עיכבה הבוקר 9 חשודים לחקירה וכן ערכה חיפושים במספר זירות, בגין חשד למעורבותם בביצוע הונאה רחבת היקף כלפי עשרות לקוחות בנקים בישראל בהיקפים של למעלה ממיליון שקלים. במסגרת החיפושים נתפסו מחשבים, טלפונים, חומרי מדיה רבים, כסף מזומן בשווי מוערך של כמאה אלף שקלים וכן רכוש לצורך בקשת חילוט. הבנקים מסרו כי הלקוחות פוצו ולא נפגעו כספית מהאירוע.

    החקירה מנוהלת תוך עידכון שוטף של הפיקוח על הבנקים, נציגי הבנקים השונים וחברות כרטיסי האשראי ומלווה מראשיתה על ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

    על פי החשד, חברו מספר מעורבים תושבי ערערה למעורבים נוספים באיזור הצפון והמרכז וביצעו לאורך תקופה הונאה שיטתית ומאורגנת במגוון שיטות כלפי עשרות אזרחים לקוחות בנקים שונים בישראל. ממצאי חקירה סמויה שניהלה היחידה ביססו חשד לכך שהחשודים ביצעו עשרות חדירות שלא כדין לחשבונות בנק מקוונים, תוך שאת פרטיהם השיגו בתחבולה מהלקוחות וכך העבירו לרשותם במגוון שיטות כספים בשווי מוערך כולל של למעלה ממיליון שקלים. בחלק מהמקרים עשו על פי החשד המעורבים שימוש בפרטי כרטיסי אשראי של לקוחות, אשר הושגו אף הם בתחבולה.

    לחשודים מיוחס חשד לביצוע שורת עבירות ובהן קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, התחזות כאדם אחר במטרה להונות, קשירת קשר לביצוע פשע, פגיעה בפרטיות, עבירות על חוק המחשבים, עבירות על חוק איסור הלבנת הון, הונאה בכרטיס חיוב בנסיבות מחמירות וגניבה. בהתאם להתפתחות החקירה יובאו מי מהם לדיון בבקשה להאריך את מעצרם.

    בטרם החלה החקירה הסמויה ולאורך ניהולה הצטברו עד כה במשטרת ישראל עשרות תלונות, חלקן מקורבנות וחלקן באמצעות הבנקים וכן נחשפו קורבנות נוספים בעבודת החשיפה היזומה של היחידה. הודות לפעילות מאומצת במישור הטכנולוגי, המודיעיני, המבצעי והחקירתי ולשיתוף הפעולה ההדוק עם הפיקוח על הבנקים, נציגי הבנקים השונים וחברות כרטיסיהאשראי, אותרו החשודים המעורבים ובוססו הראיות שאפשרו מעצרם הבוקר.

    במשטרה מבהירים למען הסר ספק, כי הטיפול בלקוחות ובסוגיית הכספים שנגנבו באמצעות ההונאה מבוצע על ידי הבנקים וחברות כרטיסי האשראי.

    עוד מדגישים שם כי לאורך החקירה הסמויה הועברו למפקח על הבנקים ולנציגי הבנקים השונים תובנות הנוגעות לאופי ההונאה, על מנת שיסייעו בפעולות לחיזוק ההגנה ולשיפור המערכות באופן מיידי על מנת לצמצם ככל הניתן את המשך מעשי ההונאה. תובנות מרוכזות נוספות יועברו לגורמים הרלוונטיים עם סיום החקירה.

    "המשטרה, גופי האכיפה והמערכת הבנקאית רואות בחומרה רבה את השימוש הפלילי בטכנולוגיה שתכליתה מתן שירותים מתקדמים ואיכותיים לציבור, על מנת להונות אזרחים תמימים וימשיכו לפעול בנחישות לחשיפה, איסוף ראיות ומיצוי דין עם העבריינים וכן להגנה על כספי הציבור ועל אמון הציבור".



    0 תגובות