מתקפה משולבת נגד שר הביטחון: נתניהו, שטייניץ, רגב וחזן

    שמישהו יזכיר לבוגי שאנחנו בדמוקרטיה ולא במשטר צבאי. צה"ל זה לא חונטה, תפקידו לבצע את החלטות הדרג המדיני
    איתי גדסי 2 Comment on מתקפה משולבת נגד שר הביטחון: נתניהו, שטייניץ, רגב וחזן
    צילום: Hadas Parush/Flash90
    שמישהו יזכיר לבוגי שאנחנו בדמוקרטיה ולא במשטר צבאי. צה"ל זה לא חונטה, תפקידו לבצע את החלטות הדרג המדיני
    10:20
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on ועדה מיוחדת בצה"ל תבחן את הוקרת החטופים והאזרחים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נאומו של שר הביטחון בפני קציני צה"ל בהם קרא להם להביע את עמדתם, גם כזו הנוגדת את דעת הדרג המדיני – תוך שהוא שב ותוקף את קיצוניי הימין – מעוררים סערה גדולה במערכת הפוליטית.

    הבוקר, הגיע יעלון לפגישה בת 50 דקות במשרד ראש הממשלה, שנקבעה לבקשת נתניהו. ובימין תוקפים בחריפות את דבריו של שר הביטחון. "לא ייתכן שקצין בתפקיד ייקח את המושכות מהדרג המדיני ויתנהל כאילו זה צבא שיש לו מדינה", אמרה שרת התרבות מירי רגב.

    היא המשיכה: "שר הביטחון התבלבל. מפקדי הצבא צריכים 'לומר את שעל ליבם' בפורומים המתאימים ובנושאים עליהם הם אמונים. בנושאים אלו זו חובתם 'לדפוק על השולחן' ולהתווכח. לשם כך הצבא מיטיב לקיים הערכות מצב ודיוני קבלת החלטות".

    מוקדם יותר תקף שר התשתיות יובל שטייניץ את יעלון בראיון לניב רסקין בגל"צ: "אינני מבין מה מניע את שר הביטחון באמירות הללו, התפקיד שלו זה למשמע את צה"ל. צריך שיהיה קו אדום ביו צבא ומדינה ובין צבא ופוליטיקה. אני חושב שדבריו הם טעות אומללה. אצל בן גוריון זה לא היה קורה".

    יו"ר ועדת הכנסת דוד ביטן הצטרף למתקפה: "דבריו של שר הביטחון חמורים וחבל שנאמרו. כיצד הוא מבקש דבר שאפילו הוא כמפקד לא העז לעשות ובצדק. אם הקו הזה ייחצה הדמוקרטיה הישראלית תהיה בסכנה".

    אורן חזן צייץ: "שמישהו יזכיר לבוגי שאנחנו בדמוקרטיה ולא במשטר צבאי", צייץ אמש ח"כ אורן חזן. "צה"ל זה לא חונטה, תפקידו לבצע את החלטות הדרג המדיני ולא לחלוק עליו ולקבוע מדיניות אחרת".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      לאזרחים התמימים, זו דמגוגיה בלבד על פי דמוקרטיה אמיתית אין שום פגם בכך שאיש צבא מתבטא בכל נושא שהוא, אין הגבלת חופש הביטוי לאנשי צבא להפך אילו שסותמים פיות הם אילו שמפירים את הדמוקרטיה

    2. 1

      על פי דמוקרטיה אמיתית אי אפשר לכפות על בחור ללכת לצבא שיתגמלו טוב את מי שהולך מרצון מי נתן להם את השליטה על גופם וזמנם של אנשים