לאחר נאומו התקיף, שר הביטחון הוזמן לשיחה עם ראש הממשלה

    המשך הפגיעה בחוסנם הערכי והמוסרי של צה"ל ושל החברה הישראלית, תהיה הרת אסון למדינת ישראל. אודה בפניכם כי הנושא מדיר שינה מעיניי, אך הוא גם גורם לי להיות נחוש במאבק הזה
    איתי גדסי 3 Comment on לאחר נאומו התקיף, שר הביטחון הוזמן לשיחה עם ראש הממשלה

    המתיחות ב'ליכוד' לשיא: בנאום בפני קציני צה"ל ביום העצמאות, הביע שר הביטחון תמיכה גורפת באלוף גולן וקרא לקצינים להמשיל להביע דעתם, אף כזו שנוגדת את עמדת הדרג המדיני • ברקע: שמועות על העברת תיק הביטחון לליברמן

    בימים טובים יותר
    המשך הפגיעה בחוסנם הערכי והמוסרי של צה"ל ושל החברה הישראלית, תהיה הרת אסון למדינת ישראל. אודה בפניכם כי הנושא מדיר שינה מעיניי, אך הוא גם גורם לי להיות נחוש במאבק הזה
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר צפויים להיוועד ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון. הפגישה לא הייתה מתוכננת, ומגיעה בעקבות מתקפתו חסרת התקדים של יעלון על קיצוניי הימין ותמיכתו באלוף גולן, בניגוד להתנערות שלנתניהו.

    אתמול פורסם נאומו של שר הביטחון משה (בוגי) יעלון ביום העצמאות, נאום רווי עקיצות וביקורת, שעשוי לקומם עליו את שארית תומכיו בין תומכיו במפלגתו ובמפלגות הימין: בטקס חתימת אירוע יום העצמאות בקריה בתל אביב אמר שר הביטחון בוגי יעלון לקציני צה"ל: "המשיכו לומר את אשר על ליבכם. ואף אם הם חולקים על רעיונות ועמדות שהפיקוד הבכיר או הדרג המדיני אימצו".

    בטקס חגיגי הנערך מידי שנה בקבלת הפנים המסורתית לרגל יום העצמאות בבסיס הקריה בתל אביב בהשתתפות קציני המטכ"ל, אלופי הפיקוד ובכירי מערכת הביטחון, בחר שר הביטחון יעלון להחריף את המתיחות מול ראש הממשלה נתניהו, ולומר לקציני צה"ל להביע את דעתם גם אם היא נוגדת את העמדות של הדרג המדיני.

    יעלון אמר לנוכחים: "גם הערב אני שב ודורש מכם ומפקודיכם: המשיכו לומר את אשר על ליבכם. עשו זאת גם אם הדברים אינם חלק מהזרם המרכזי, ואף אם הם חולקים על רעיונות ועמדות שהפיקוד הבכיר או הדרג המדיני אימצו.

    "אל תחששו, אל תהססו, אל תירתעו. הוסיפו להיות אמיצים לא רק בשדה הקרב, אלא גם סביב שולחן הדיונים. צבא טוב הוא צבא שמפקדיו, זוטרים כבכירים, חשים בטוחים ביכולתם לומר את דעתם בכל עת, בידיעה שלא ייפגעו.

    "זו דרישתי מכם, מפקדי צה"ל הבכירים, וזו צריכה להיות דרישתכם מהכפופים לכם: הוסיפו לפעול על פי מצפון אנושי ומצפן, ולא לנהות אחר כיוון הרוח.

    יעלון הוסיף ותקף את הימין הקיצוני התוקף את מדיניות צה"ל בנוגע לחייל היורה אלאור עזריה ואמר: בחודשים האחרונים אנו מוצאים עצמנו נאבקים מול מיעוט קיצוני, הפועל בשטח וברשתות החברתיות. חלקו הסתנן גם לזרם המרכזי בחברה, בכסות ובמסווה, והוא מנסה להשפיע על דמותו ועל ערכיו של צה"ל.

    "זהו מאבק משמעותי מאין כמותו, אולי החיוני והחשוב ביותר מזה שנים ארוכות. לא רק על דמותו של צה"ל, אלא גם על דמותה של החברה הישראלית.

    "המשך הפגיעה בחוסנם הערכי והמוסרי של צה"ל ושל החברה הישראלית, תהיה הרת אסון למדינת ישראל. אודה בפניכם כי הנושא מדיר שינה מעיניי, אך הוא גם גורם לי להיות נחוש במאבק הזה.

    "אין זה עניין של ימין או שמאל, שכן הרוב השפוי בחברה הישראלית, מכל צדי הקשת הפוליטית, חותר לשמור על צה"ל ערכי, ועל חייליו ומפקדיו מוסריים ואנושיים. הם אכן כאלו, ואם יש חריגות – אנו יודעים לטפל בהן בנחישות, ולא לאפשר יד קלה על ההדק, התלהמות ונקמנות או אבדן עשתונות.

    "אנו נגבה את מי ששוגה בתום לב, אך לא נהיה סובלניים כלפי מי שחורג מסמכות ופועל בניגוד לחוק ולערכים.

    דבריו של יעלון באים לאחר שכזכור ראה"מ נתניהו זעם על דברי סגן הרמטכ"ל יאיר גולן שאף דרש ממנו לחזור בו ולהתנצל. זאת לצד קריאתו של ראש הממשלה הבוקר לאיווט ליברמן להיכנס לממשלה. כשבמערכת הפוליטית מעריכים כי תמורת תיק הביטחון יאות ליברמן להיכנס לממשלת נתניהו. ובשל כך מחריף יעלון את הטון כלפי נתניהו.

    מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה לנאום: "ראש הממשלה בנימין נתניהו נותן גיבוי מלא לצה"ל, מפקדיו וחייליו. ראש הממשלה איתן בדעתו שהשוואה לגרמניה הנאצית היתה אמירה לא ראויה, בעיתוי לא ראוי וגרמה לישראל נזק בזירה הבינלאומית. מפקדי צה"ל אומרים את דעתם בחופשיות, בפורומים הרלוונטים ובנושאים שתחת אחריותם. צה"ל הוא צבא העם וצריך לשמור אותו מחוץ למחלוקות פוליטיות".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      חייל שמגן על עצמו הוא לא ערכי? בוגי פשוט אלוף בדיבורים לוקח את הערכים ומשתמש איתם למטרה הפוכה

    2. 2

      נהיה כאן אנדרלמוסיא, כל אחד רוצה להיראות יפיוף יותר מהשני על חשבון חייל, שכל המנטרלים לפניו התנהגו בדיוק כמוהו , רק משום מה, כאן החליטו לקחת אותו כשעיר לעזאזעל, ואסור לנו לשתוק על זה, וחייבים להדיח את כל יפי הנפש לאלתר,

    3. 1

      אכן חייל שהגן על עצמו חבריו הוא לא ערכי, בדיוק כמו ש 67% מהציבור שתומך בחייל הם 'מיעוט קיצוני' …….