"אם לא נקרב אוכלוסיות ונסיר מחיצות – אין לנו תפקיד"

    אנחנו כל הזמן מדברים על אבו מאזן, כן לדבר או לא לדבר. בואו נפתח את הראש. האיזור לא מחולק כיום ליהודים ולערבים אלא לקיצוניים ולאלו שמוכנים להילחם איתם
    ישראל פריי No Comments on "אם לא נקרב אוכלוסיות ונסיר מחיצות – אין לנו תפקיד"

    בכיר מפלגת 'העבודה' והקול הדומיננטי בה בתקופה האחרונה, משוחח עם אבי מימרן על פוליטיקה, מדיניות, ושיתוף פעולה מגזרי • "היינו צריכים לצרף אלינו בבחירות אנשים מהימין המתון" • על הניסיון העסקי, ההערכה העמוקה לגפני, והתכניות שלו לעתיד

    צילום: Miriam Alster/FLASH90
    אנחנו כל הזמן מדברים על אבו מאזן, כן לדבר או לא לדבר. בואו נפתח את הראש. האיזור לא מחולק כיום ליהודים ולערבים אלא לקיצוניים ולאלו שמוכנים להילחם איתם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מבין בליל הקולות הנשמעים נגד כניסת מפלגת 'המחנה הציוני' לממשלת נתניהו, בולט קולו של איש מפלגת 'העבודה' אראל מרגלית. בעזרת סרטונים בוטים, כריזמה כובשת וניסיון חיים עשיר בעולם העסקי והפוליטי, מצליח מרגלית להפוך למתנגד בולט ולמתמודד עתידי מוביל לראשות מפלגת השמאל.

    בשיחה מרתקת עם אבי מימרן ב'מהדורה המרכזית', מדבר מרגלית על פוליטיקה, מדיניות, חזון חברתי ופרקטיקה ישראלית. "מפלגת 'העבודה' עלולה לסיים את דרכה בדיוק כמו 'העצמאות' ו'קדימה', אם היא תיכנס לממשלה. אנחנו מפלגה שהייתה חזקה, וכעת בנסיגה. אנחנו לאיכולים להיות גלגל רזרבי ומפונצ'ר בממשלת נתניהו", הוא אומר.

    "אני בא מהעולם העסקי, הייתי בחברות גדולות", הוא עונה מניסיון חייו על השאלה אודות היתכנות כבישת מפלגתו את כס השלטון במדינה, "לא תמיד הגענו לפיסגה באותה מהירות שאותה רצינו. אבל צריך אורך רוח. אנחנו יכולים לכבוס את כס השלטון, צריך רק את האומץ והסבלנות".

    "אני ירושלמי. בירושלים עשינו הרבה שבירת מחסומים פוליטיים כדי לשתף פעולה ולהחזיר את העיר לחיים אחרי שזו סבלה מהאינתפאדה. ראיתי שאפשר לשת"פ עם כל הקבוצות". שיתוף הפעולה אליו משליך מרגלית את יהבו, מהווה גם מקור לחשבון נפש עבורו: "היינו צריכים בבחירות האחרונות לצרף את שאול מופז ועוד אנשים מהימין המתון, היינו צריכים להביא אנשים מהגליל, צפון, נגב, המקומות האלה רעבים לשינוי".

    גם בנושאים הביטחוניים הדי שחוקים בשיח הפוליטי, יש למרגלית זווית מבט מקורית. "בתקופת רבין היינו מובילים בנושא ביטחון. אנחנו כל הזמן מדברים על אבו מאזן, כן לדבר או לא לדבר. בואו נפתח את הראש. האיזור לא מחולק כיום ליהודים ולערבים אלא לקיצוניים ולאלו שמוכנים להילחם איתם". מרגלית מונה רשימה של מדינות ערביות באזור אתם ישראל מקיימת קשרים ברמות שונות. "כדי להיות חזקים – צריכים בני ברית. בא נסתכל בצורה רחבה לא רק מה לתת לפלסטינים אלא גם מה לקבל מהאזור".

    בהמשך מנה מרגלית – הפועל רבות למען תעסוקת בני ובנות המגזר החרדי – את פעילותו בכנסת לטובת השכבות החלשות. "רוב הדברים אנחנו מעבירים בועדת הכספים יחד עם גפני שאני מאוד מעריך אותו. יחד אנחנו עושים צדק, שאלה שאין להם יקבלו יותר. יש אנשים בממשלה הזאת שיש להם רגישות אותם אפשר לעשות דברים, הבעיה היא בקברניט".

    "אם אין לנו ב'עבודה' חזון גדול לקרב הרבה אוכלוסיות ולהסיר מחיצות – אין לנו תפקיד, נלך הביתה", סיים מרגלית.



    0 תגובות