חברי מרכז הליכוד פועלים לכבילת ידי נתניהו מממשלת אחדות

    הקמת קואליציה עם בוז'י הרצוג ומפלגתו, תהווה הפרה בוטה של התחייבויות הליכוד וסטירת לחי למצביעי הליכוד אשר האמינו ליו"ר התנועה והעניקו 30 מנדטים לליכוד
    איתי גדסי No Comments on חברי מרכז הליכוד פועלים לכבילת ידי נתניהו מממשלת אחדות

    קבוצת חברי מרכז הציגה בפני בית הדין של התנועה מבחר ציטוטים והתחייבויות של ראש הממשלה ערב הבחירות, בהם טען נמרצות כי לא יקים עם השמאל ממשלת אחדות לאומית • "בפעם הקודמת שהליכוד התכחש לעקרונותיו והבטחותיו, בטרגדיית גירוש גוש קטיף, הביא הדבר בהמשך לפילוג הליכוד ולהתרסקותו"

    ראש הממשלה ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו צילום: תומר נוברג, פלאש 90
    הקמת קואליציה עם בוז'י הרצוג ומפלגתו, תהווה הפרה בוטה של התחייבויות הליכוד וסטירת לחי למצביעי הליכוד אשר האמינו ליו"ר התנועה והעניקו 30 מנדטים לליכוד
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    11 חברי מרכז ה'ליכוד', בראשות עו"ד אביעד ויסולי, עתרו לבית הדין העליון של הליכוד להורות לראש הממשלה ויו"ר הליכוד, מר בנימין נתניהו, וליו"ר סיעת הליכוד בכנסת, שלא לחתום על הסכם קואליציוני עם מפלגת המחנה הציוני בכנסת בטרם קיבלו את אישור מרכז הליכוד לכך בהצבעה חשאית.

    בעתירה נטען כי "לפני הבחירות לכנסת ה-20, ביום 16.1.15, פרסם יו"ר הליכוד וראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, הודעה שבה הבהיר שהליכוד לא ישב בממשלת אחדות עם מפלגת העבודה, כדלקמן:

    "ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שולל את האפשרות של הקמת ממשלת אחדות עם מפלגת העבודה והתנועה אחרי הבחירות, ואמר כי ההכרעה בבחירות הקרובות היא בין "ממשלת ליכוד חזקה בראשותי או ממשלת שמאל בראשות ציפי ובוז'י".

    בהודעה שפרסם היום (שישי) בצהריים כתב ראש הממשלה: "מפלגת העבודה בחרה רשימת שמאל קיצוני ואנטי ציוני. תהום פעורה בין הליכוד בראשותי לבין העבודה". עוד הוסיף נתניהו, כי מפלגתו לא תשב "בממשלה אחת עם אנשים שאומרים: 'נשים ישראליות לא צריכות לשלוח את ילדיהן לצבא', 'התקווה הוא שיר גזעני', 'הזהות הפלסטינית שלי חזקה מזו הישראלית', ו'אני לא מתחבר למושג הזה, ציונות'". לדברי נתניהו, "אין מפגש בין התפיסה הלאומית והאחראית של הליכוד בראשותי לבין הרשימה השמאלית של ציפי ובוז'י, שעכשיו מתברר שהיא רשימה שמאלנית-קיצונית"". (מתוך כתבת "וואלה חדשות" מיום 15.1.15).

    העותרים ממשיכים לצטט מדבריו של נתניהו בהפגנת הימין בכיכר רבין, ימים ספורים לפני הבחירות, בהם אמר: "אנחנו שומרים על מסורת ישראל. אנחנו מאמינים בערכי הנצח של עם ישראל. כן אנחנו פועלים להבטיח את עתידו של עם ישראל בארץ ישראל. ואומר לכם דבר נוסף ידידי, אנחנו שומרים על אחדות ירושלים, אנחנו בונים בירושלים, ונכון, זו אינה דרכו של הסמול, זו אינה דרכם של ציפי ובוז'י".

    לטענתם, "הקמת קואליציה עם בוז'י הרצוג ומפלגתו, תהווה הפרה בוטה של התחייבויות הליכוד וסטירת לחי למצביעי הליכוד אשר האמינו ליו"ר התנועה והעניקו 30 מנדטים לליכוד. הסכם קואליציוני שכזה יפר את הבטחותיו הברורות כשמש של יו"ר הליכוד, מר בנימין נתניהו, שלא ליצור ממשלה עם הסמול ככלל ועם הרצוג ולבני בפרט, ותציג את הליכוד כמפלגה בלתי אמינה בעליל".

    "לאיבוד אמינות הליכוד בעיני בוחריו עלולה להיות השפעה הרסנית על הליכוד לא רק בקדנציות הנוכחית והבאה של הכנסת, אלא לשנים רבות ומערכות בחירות רבות, אף לאחר שיו"ר הליכוד וראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, יעזב את כסאו.

    ככל שהמשיבים יעלו טענה כי "מדובר בביצה שטרם נולדה", הרי שדווקא בשל כך יש חשיבות לדיון, החלטה וצווים זמניים וקבועים של בית הדין, על מנת שלא ייטענו לאחר מכן טענות בסגנון: "לא ידעתי", לא הייתי ער לצורך באישור" ו/או "מעשה עשוי". על המנהלים מו"מ בשם הליכוד לדעת כי עליהם לקבל את אישור מרכז הליכוד מראש להסכם הסותר הבטחות בחירות מפורשות ואת עקרונות תנועת הליכוד".

    "עוד מוזכר כי בפעם הקודמת שהליכוד התכחש לעקרונותיו והבטחותיו, בטרגדיית גירוש גוש קטיף, הביא הדבר בהמשך לפילוג הליכוד ולהתרסקותו בבחירות 2006 ל – 12 מנדטים בלבד. חזרה על טעות כזו תהיה פארסה גרועה במיוחד".



    0 תגובות