מי מבעיר את האש? איגודי מוסדות החינוך נגד משרד החינוך

    האם לאחר מכתב הארגונים, בנט ומשרד האוצר יקיימו את ההסכמים הקואליציוניים ככתבם וכלשונם? במוסדות החינוך החרדיים מקווים מאוד שכן, "אם חלילה המצב ימשיך להישאר כמו מקודם, פשוט נקרוס ונסגור – אין מציאות להחזיק מוסד כשלא מגיע לך התקציב החלקי הזה", הם אומרים
    שלום בידרמן No Comments on מי מבעיר את האש? איגודי מוסדות החינוך נגד משרד החינוך

    מאוחדים לקראת מלחמה? • במכתב חריף וראשון מסוגו לנציגי המפלגות החרדיות, חברו כל גופי הארגונים המאגדים את מוסדות החינוך החרדים • "ההסכמים הקואליציוניים לא מכובדים כלל ומוסדות החינוך בקריסה"

    שר התפוצות, נפתלי בנט צילום: שלומי אמסלם, לע''מ
    האם לאחר מכתב הארגונים, בנט ומשרד האוצר יקיימו את ההסכמים הקואליציוניים ככתבם וכלשונם? במוסדות החינוך החרדיים מקווים מאוד שכן, "אם חלילה המצב ימשיך להישאר כמו מקודם, פשוט נקרוס ונסגור – אין מציאות להחזיק מוסד כשלא מגיע לך התקציב החלקי הזה", הם אומרים
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

     

    שאלת קיום ההסכם הקואליציוני בכל הנוגע למשרד החינוך, מלווה את עבודת הכנסת והיחסים של החרדים עם נציגי משרד החינוך, כבר שנה שלמה מיום הקמת הממשלה, בכל זאת, נראה שהפעם זה הגיע לשיא חדש של משבר.

    במוסדות החינוך החרדיים, יש בכל שכבת גיל – איגוד או פורום הפועל בנפרד מול משרדי הממשלה לקידום המטרות ושיפור המצב של מוסדותיו. משך כל החודשים האחרונים פעלו אנשי האיגודים השונים בנפרד במגוון ערוצים מול משרד החינוך ובכל פעם נתקלו מול אותה אטימות – כמעט אפס הישגים מול התנהלות תמוהה מצד משרד החינוך. האבסורד הנורא הוא שפעילותם הזהה, לא הייתה בהשגת תקציבים חדשים או בניסיון להשוות לתקצוב דומה של מערכת החינוך הדתי, – הדרישות שעלו ונשנו על ידם שוב ושוב, עסקו רק בדברים שמשרד החינוך מחויב בהם מתוקף ההסכם הקואליציוניים ובכל זאת הוא בחר להתעלם שוב ושוב.

    כשהתבררה לכולם, המצוקה המשותפת במשבר שיוצר בכוונה משרד החינוך בקיום ההסכמים הקואליציוניים, נפגשו ראשי ארגוני הסמינרים, התת"ים ומוסדות המוכש"ר ודנו בדרכי המאבק כנגד משרד החינוך. בסיום הפגישה, שיגרו לראשונה, יצחק גולדקנופף [תת"ים], זאב וולף [סמינרים] ודוד שרפר [מוסדות המוכש"ר] מכתב חריף ומשותף בשם כל המוסדות אל נציגי הסיעות החרדיות בכנסת בו הם תוהים האם בכלל מעניין את השותפים הקואליציוניים תלמידי החינוך החרדי, "בחינת הסעיפים של ההסכם הקואליציוני הנוגעים לתחום החינוך, מעלה תמונה מדאיגה של אי התחשבות בתלמידי החינוך החרדי מצד השותפים להסכם הקואליציוני", נכתב במכתב.

    לדברי מנהלי המוסדות, הצעד החריג בהתארגנות כל הגופים יחדיו ובשליחת המכתב החריף נועד להבהיר את עוצמת השבר בו נמצאים המוסדות שלא מתוקצבים בדברים הבסיסים המגיע להם כחוק. כך לדוגמה, בסמינרים ובתיכונים, נשלל התקציב שהיה בעבור תגבור ללימודי יהדות והביא למשבר כספי גדול במוסדות וכן לא מבוצעת ההחלטה לפתיחת לימודי מקצועות לימוד נוספים. במוסדות המוכש"ר ומוסדות הפטור, יש חוסר של כ 57 מליון ₪ בגלל שעדיין לא עברו הכספים של שעות התמרוץ והטיפוח שקוצצו ע"י השרים פירון ולפיד. בגני הילדים, לא הוסדר העברת התשלום כפי שמגיע לגננת בדרגתה אלא על פי ממוצעים וכן המשך הכרה ותקצוב של גנים המופעלים בארגוני גג, דבר שמביא לחיסכון תקציבי ומקל על הגן להתנהל.

    ראשי הארגונים מדגישים שגם אחרי מימוש מלא הסעיפים בהסכם הקואליציוני, עדיין נהיה רחוקים מהמצב שהיה לפני כ 10 שנים, אז החל להישחק מעמדו ותקציבו של החינוך החרדי באופן משמעותי.

    האם לאחר מכתב הארגונים, בנט ומשרד האוצר יקיימו את ההסכמים הקואליציוניים ככתבם וכלשונם? במוסדות החינוך החרדיים מקווים מאוד שכן, "אם חלילה המצב ימשיך להישאר כמו מקודם, פשוט נקרוס ונסגור – אין מציאות להחזיק מוסד כשלא מגיע לך התקציב החלקי הזה", הם אומרים.

    IMG-20160510-WA0090



    0 תגובות