הרס ואימה בבית העלמין: "דבר כזה עוד לא ראינו"

    דודי אמסלם: "אם אין ריבונות אז אין חברה ואין מדינה, אפשר פשוט לסגור את הכנסת וללכת הביתה"
    איתי גדסי 1 Comment on הרס ואימה בבית העלמין: "דבר כזה עוד לא ראינו"

    ​בשל המתקפות הנשנות על בית העלמין תל רגב: חברת האבטחה הודיעה כי לא תמשיך לפעול במקום; "התייאשנו" • אמסלם: "בהתחלה שוברים מסכים ומצלמות, אחר כך זה יהיה מצבות ועצמות"

    דודי אמסלם: "אם אין ריבונות אז אין חברה ואין מדינה, אפשר פשוט לסגור את הכנסת וללכת הביתה"
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת ערכה היום (ראשון) דיון בנושא טיפול המשטרה במתקפות החוזרות על בית העלמין האזורי תל רגב והאיומים על יו"ר מועצת בתי העלמין תל רגב מר אריה פרג'ון. בית העלמין תל רגב, המשרת את המטרופולין של חיפה, ערי הקריות והמועצה האזורית זבולון, מותקף מזה כשנה וחצי באופן תדיר על ידי תושבים מהאזור, אשר זורעים הרס ומטילים אימה על הנהלת בית העלמין וגורמי האבטחה במקום. מדובר בדיון מעקב, זאת לאחר שהנושא הגיע לפתחה של הועדה בדצמבר האחרון, אך המתקפות עדיין נמשכות.

    בפתח הדיון, הציג את הסוגיה עודד פלוס, מנכ"ל המשרד לשירותי דת ואמר "ישנו קשר ברור וישיר בין פעילות הפורעים לעבודות הפיתוח בבית העלמין; אותם אנשים כופים את עצמם על הקבלנים ומבצעים שם עבודות. לאף קבלן שזוכה במכרז לביצוע עבודה אין למעשה אופציה אחרת, אלא לשכור את שירותיהם. כל מה שאנחנו עושים נהרס- שלטי הכוונה דיגיטליים, עמדות שירות. יכול להיות שאין ברירה אלא לסגור את בית העלמין. הוצאתי מכתב למפכ"ל המשטרה ולא קיבלתי תשובה עד היום. אני מרגיש חסר אונים".

    יו"ר הוועדה, ח"כ דודי אמסלם (ליכוד) התייחס ואמר "אני דורש מהמשטרה קודם כל לקבל החלטה מידית שהתופעה הזאת נפסקת. אחר כך נדון במה צריך כדי שזה יקרה וניתן את המענים הנחוצים- כוח אדם, תקציבים וכו'. לא ייתכן שנראה תמונות כאלה, גם אם זה דורש 2,000 שוטרים שיגיעו למקום. זה הרי לא יסתכם בוונדליזם. בהתחלה שוברים מסכים ומצלמות, אחר כך מצבות ועצמות. אם אין ריבונות אז אין חברה ואין מדינה, אפשר פשוט לסגור את הכנסת וללכת הביתה".

    ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) אמר "אני לא אדם תמים אבל דבר כזה לא ראיתי. אנחנו לא מגששים באפילה, הרי כולם יודעים במי מדובר. יודעים מי האנשים, מה מניע אותם בכל זאת מדינת ישראל והמשטרה לא מסוגלות לתת מענה במשך למעלה משנה. אולי יש סיבה לכך שאותה משפחה זוכה ל'חסינות' ".

    ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה): "מדובר על התרחשות בלב מדינת ישראל, אין כאן מנהרות או איומים מיוחדים. אם כאן אי אפשר לסמוך על המשטרה, מדובר בתעודת עניות גדולה. ברור לכל שאם זה היה קורה בבית קברות יהודי בחו"ל זה היה מרעיד את אמות הסיפים. אני מציע לחברה קדישא להפסיק להשקיע בשמירה והגנה ולעבור להשקיע ביחסי ציבור, שכל אזרח במדינת ישראל ידע שיש כאן כשל מתמשך, אולי זה מה שיועיל ויסייע בשמירה על ביטחון הציבור. אם מפקדי המשטרה היו יודעים שהקידום שלהם תלוי בזה הכל היה נראה אחרת".

    ניר מנחם, מבעלי חברת האבטחה אדירים בטחון ואחזקה בע"מ, הודיע כי החברה תפסיק בסוף החודש לספק שירותי אבטחה לבית העלמין "התייאשנו. אנחנו מתמודדים עם איומים יום יומיים על המאבטחים ובני משפחותיהם, קצינים יוצאי גבעתי מאוימים ומפוחדים. הגשנו תלונות במשטרה ולא נעשה דבר. כדי למצוא אנשים שיסכימו לאבטח את המקום אנו נאלצים לשלם סכומים גבוהים בהרבה ממה שאנחנו מקבלים מהנהלת בית העלמין וזה יוצא מהכיס שלנו".

    מפקד מחוז חוף, ניצב עמוס יעקב סיפר על היקף התופעה והתייחס לפעילות המתבצעת למיגורה: "בשנת 2015 התרחשו 17 אירועים בבית העלמין. מתחילת 2016 התרחשו עוד ארבעה. עד כה מדובר בפגיעה באמצעי הכוונה ואבזור בלבד ואין פגיעה במצבות. בשנת 2015 נעצרו על פי מידע מודיעיני 20 מעורבים וחשודים בגין חלקם באירועים, כנגד שלושה הוגשו כתבי אישום. נעשתה פעילות של היחידה המרכזית למיגור התופעה אך בעקבות חשיפת הפעילות בתקשורת היא נפגעה. ברגע שהעבריינים יודעים שאנחנו יושבים עליהם הם מורידים פרופיל. כדי להגיש כתבי אישום אנחנו זקוקים לשיתוף פעולה של כל הגורמים ואסור שאף אחד יפחד להתלונן. אני מודע לתופעה ואין לי כוונה לתת לה להמשיך".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מבלבלים את המוח כולם
      גם המשטרה יודעת במי מדובר, מדובר במשפחה מאיבטין, בדואים שהועסקו בעבר בשמירה בבית העלמין , הם לא רצו להעביר כרטיס ורצו כל הזמן עוד כסף, אריה פרג'ון החליט להפסיק לעבוד איתם ומאז כל הבלאגן,
      זה משפחה שיש בתוכם כמה משתפי"ם שאיימו על המשטרה או שאתם מפסיקים או שאנחנו מפסיקים….
      הם שלחו בעבר מכתב שהם רוצים את הראש של אריה פרג'ון ולא שום דבר אחר לא מעניין אותם

      אז הנה עצמאות 68 שנה לכפר איבטין