- רדיו קול חי - -

נתניהו ממשיך להפחיד: "אירן מכחישת שואה ומכינה שואה נוספת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיפר הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה כי "פגשתי הבוקר את שר החוץ של צרפת. אמרתי לו שההחלטה השערורייתית שהתקבלה באונסק"ו בתמיכת צרפת, שלא מכירה בקשר בן אלפי השנים בין העם היהודי להר הבית, היא מטילה צל על הוגנות כל הפורום שצרפת מנסה להתכנס. הוא אמר לי שההחלטה הזאת נבעה מאי הבנה ושהוא ידאג אישית שהיא לא תישנה. אני אמרתי לו שהדרך היחידה לקדם שלום אמת בינינו לבין הפלסטינים, זה באמצעות מו"מ ישיר בינינו לבינם, ללא תנאים מוקדמים".

לדבריו של נתניהו, "הניסיון ההיסטורי שלנו הראה שרק כך השגנו את השלום עם מצרים, רק ככה השגנו את השלום עם ירדן, וכל ניסיון אחר רק מרחיק את השלום ונותן לפלסטינים פתח מילוט להימנע מלהתעמת עם שורש הסכסוך, שזה אי הכרה במדינת ישראל. הם פשוט נמנעים מלנהל איתנו מו"מ, כחלק מרצונם להימנע מפתרון שורש הסכסוך, שהוא הכרה במדינת הלאום של העם היהודי, היא מדינת ישראל.

נתניהו הוסיף כי אמש שוחח עם שר החוץ ג'ון קרי, וביקש ממנו לגנות את אירן, "בסוף השבוע התכנסה באיראן תחרות מיוחדת של קריקטורות להכחשת השואה. אנחנו מעלים את זה כאן משום שצריך להבין מהי הבעיה שלנו עם איראן. זה לא רק המדיניות החתרנית שלה והתוקפנית שלה באזור, זה הערכים שעליהם היא מבוססת. היא מכחישה את השואה, היא מגחכת את השואה והיא גם מכינה שואה נוספת. אני חושב שכל מדינות העולם חייבות להתייצב ולגנות את זה בפה מלא, כך אמרתי אמש לשר החוץ קרי בשיחת טלפון שניהלתי איתו".