- רדיו קול חי - -

כשנציגי ש"ס נדרשו לקבוע את יום העצמאות פעמיים בשנה

רבה של חולון ובנו של הגר"ע יוסף זצ"ל נשאל הבוקר על ידי מאזין על אמירת 'תחנון' ביום העצמאות, ופתח במונולוג מרתק על זיכרונות מחיי אביו זי"ע. "אני רוצה להקדים ולומר קצת מנבכי לבי", אמר הרב אברהם יוסף ב'שמור וזכור', "כשאבא שלי היה בחיים, הייתי מתקשר אליו בדר"כ אחרי יום העצמאות והייתי מבקש ממנו: 'יש לך כוח של חברי כנסת שאתה יכול לבקש מהם להעביר חוק בכנסת שיעשו יום העצמאות פעמיים בשנה…?!'".

הרב המשיך: "הוא היה מסתכל עליי …'למה אתה מבקש דבר כזה'?! אמרתי לו, תבוא לבתי הכנסת, לראות את ההצטברות הגדולה של קהל כל כך גדול, שבאים בצימאון לשמוע דברי תורה, איזה זיכוי הרבים גדול יש ביום הזה. אם רק בשביל זיכוי הרבים הגדול הזה לא נאמר תחנון – דיינו".

כאן עבר הרב להתייחס לגוף השאלה: "להגיד רק אני צודק, זו לא דרכה של תורה. אנחנו צריכים להיות עם אוזן קשובה, לשמוע את הנימוקים. אין מה לדבר – בא"י יש פריחה, שגשוג ושינויים משמעותיים עם השפעה גם על תושבי חו"ל. היהדות פורחת ומשגשגת על אפם וחמתם של כל מיני כופרים למיניהם. המציאות מראה שכוח התורה עולה ועולה והריכוז הגדול של יהודים בארץ ישראל הוא התוסס והדינמי. כל זה לא יכול היה להיות אלמלא הייתה כאן מדינה".

האזינו להקלטה במלואה:

/wp-content/uploads/2016/05/הרב-אברהם-יוסף-יום-הצמאות-ותחנון.mp3 [1]