- רדיו קול חי - -

קנאים, מי בדיוק שלף אתכם מהחושות של בתי הונגרין?

אתם צודקים יש הרבה דברים מעצבנים במדינה הזאת, בית המשפט, הכנסת, הממשלה, הימין, השמאל, תחבורה ציבורית, מס הכנסה, חשבון החשמל, המים, הגז, הסלולרי, הנציגים בעירייה, תוסיפו כל אחד לפי הדמיון שלו.

אחרי שגמרתם להתעצבן יש לכם כמה אפשריות לריפוי, לגשת לדור הקודם החיים אתנו כיום וביום הזה לשוחח איתם על ימי השואה ועלייתם לארץ ישראל, על חיי הסיוט במאה שערים, בית ישראל, בוכרים ועוד, בימי תש"ח.

או אם תבחרו לעמוד בשעת בוקר מוקדמת, ברחוב שמואל הנביא על יד בית המדרש זועהיל ולראות את מאות האברכים שבאים ללמוד בישיבת מיר, או את בית המדרש של גור, בעלז, שעד לפני שישים שנה קוששו למניין, וכך חסידות ביאלה או רחמסטריווקא ברחוב מתיתיהו.

או שתביטו בישיבת פורת יוסף שהיא האחת והיחידה לציבור בני תורה מעדות המזרח, או שתצעדו למכולת השכונתית בכלל אם היא עוד קיימת.

כן, יש לנו טענות על הגזרות נגד הדת, חודש אחרי הקמת המדינה החלו ההפגנות בככר הדווידקה, כשאוטובוסים בחסות השלטונות וההסתדרות נסעו בעצם יום השבת לים.

אבל כיום יש לנו את 'שפע מהדרין, 'רמי לוי', 'אושר עד' ו'זול ובגדול', השוק מלא בפירות וירקות עם חמישה סוגי מהדרין.

חנות פלאפל אחת הייתה על עגלה עם התימני שמכר 'אשתנורה' וכיום כל חנות שניה, פלאפל, פיצה, מסעדה איטלקית, צרפתית, רומנית ועל כולם 'חטוף ואכול בחמש שקל'.

אז על מה אתם מתלוננים?

כל כך הרבה תורה יש היום בארץ ישראל, ישיבות וסמינרים, אז ידענו שתלמודי תורה יש רק את 'עץ חיים', 'חיי עולם' ו'מאה שערים' – וזהו.

ישיבות ידענו, חברון, מיר, קמניץ, עץ חיים, וכיום אלפי בני תורה בארץ בכלל ובירושלים בפרט.

תראו איך בני התורה לבושים, ידענו אז חייט אחד או שניים כיום יש את מגוון אדון ליבוביץ ועוד, מגבעות ידענו פרסטר, רוסנק, וכיום ברון בלמונטי ועוד.

אני אמנם מדבר מירושלים, אבל תפקחו את העינים למה שקורה ברחבי הארץ.

הבנייה האדירה והערים החרדיות, ידענו על נציגים חרדים בעיריית ירושלים ובבני ברק המתפתחת, כיום אנו רואים את, ביתר, מודיעין עלית, בית שמש. מה הם רוצים הקנאים בבית שמש? גרתם ב'חארת אלטאנק' – תרגום של החושות של בתי אונגרין, יצאתם מהחור אל האור הצח של שפלת יהודה עם בתי מדרש וחיידרים מפוארים, תודה למישהו אמרתם?

נכון, יש טענות המדינה.

שאלה, האם בניתם משהו למען חבריכם האחרים שלא שייכים לכם?, כמה בעלי תשובה יש לכם?

אני מכבד כל דעה אחרת שמתנגדת למדינה הציוני אבל אחרי 68 שנים מותר גם לכם לעשות חשבון נפש.

אמת, צדק האדמו"ר מסאטמר על המדינה והכותל, אבל מה התחליף? אתם גרים במדינה ונהנים ממנה מהשפע שלה, מכל אמצעי המדיה שאתם מנצלים בכל עת ובכל שעה.

מה עשיתם למען הסברה נכונה?, חוץ מצעקות "גוועלד" לא קירבתם אף אחד ליהדות.

הכישלון הוא משני הצדדים.

אולי הגיע הזמן לדבר  ולהשפיע בדרך החכמה ובנחת, "דברי חכמים בנחת נשמעים.