מבקר המדינה: עצמאית למראית עין לציון

    אז מה דעתכם שליום אחד בלבד בשנה- נפסיק לחפש מתחת לאדמה (חוץ ממנהרות) את מה שמפריד בינינו, מתסכל, מאכזב, מפחיד, ומייאש- וננסה לראות יחד כמה סיבות טובות לכך שאנחנו מתעקשים שדווקא בארץ הזאת- אנחנו צריכים להיות, לחיות, ולהאמין שאם נרצה ונשתדל באמת לראות את האור בקצה המנהרה?
    אריאל שרפר No Comments on מבקר המדינה: עצמאית למראית עין לציון

    עצמאות זו מילה יפה, אבל השאלה היא מה מסתתר מאחוריה. האם באמת גם המילה הזו עומדת בכוחות עצמה בהקשר של מדינת ישראל החוגגת 68 שנים לקיומה? • טורו השבועי של אריאל שרפר

    מגיש ועורך החדשות, אריאל שרפר
    אז מה דעתכם שליום אחד בלבד בשנה- נפסיק לחפש מתחת לאדמה (חוץ ממנהרות) את מה שמפריד בינינו, מתסכל, מאכזב, מפחיד, ומייאש- וננסה לראות יחד כמה סיבות טובות לכך שאנחנו מתעקשים שדווקא בארץ הזאת- אנחנו צריכים להיות, לחיות, ולהאמין שאם נרצה ונשתדל באמת לראות את האור בקצה המנהרה?
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עצמאות זו מילה יפה- אבל השאלה היא מה מסתתר מאחוריה, והאם באמת גם המילה הזו עומדת בכוחות עצמה בהקשר של מדינת ישראל החוגגת 68 שנים לקיומה.

    כי כולם יודעים שגם העצמאי ביותר צריך עזרה לפעמים, ובמקום המורכב הזה שרוב היהודים בעולם חיים בו ועסוקים כמעט בכל יום בשנה בהתחבטות בשאלה מיהו יהודי- נדמה שהעזרה נדרשת בכל פעולה ואין ספק שבלי לקבל אותה, לא מגרמניה, לא ממצרים והפרעה התורן שלה, ואפילו לא מאמריקה והדוד שאינו סם שטוען שאנחנו ידידים אבל בעצם חושב מה הוא ירוויח מזה, אלא ממסובב כל הסיבות וממפיק-העל של כל המסיבות הטובות- בורא העולם הקב"ה- לא נראה אפילו לאופטימיסט הגדול ביותר שהיינו יכולים להסתדר לבד כל השנים האלה.

    תפילת יום העצמאות

    אז מה דעתכם שליום אחד בלבד בשנה- נפסיק לחפש מתחת לאדמה (חוץ ממנהרות) את מה שמפריד בינינו, מתסכל, מאכזב, מפחיד, ומייאש- וננסה לראות יחד כמה סיבות טובות לכך שאנחנו מתעקשים שדווקא בארץ הזאת- אנחנו צריכים להיות, לחיות, ולהאמין שאם נרצה ונשתדל באמת לראות את האור בקצה המנהרה (ושוב לא מנהרת טרור אלא מנהרה שמחברת בין אזורים ומקרבת בין אנשים) אולי נצליח להבין שגם אם אנחנו עדיין לא לגמרי עצמאים, ומי יודע אם אי פעם נהיה באמת- אפשר יהיה להגיד בלב שלם שלפחות למראית-עין של העולם הצופה עלינו לעיתים בעין עצלה או עקומה או מבעד לעדשה עכורה- אנחנו מאוחדים סביב ירושלים בירתנו, שבמרכזה המקום הקדוש ביותר לעם ישראל- הקודש ומקום המקדש שיבנה במהרה בימינו- ומרגישים באחדות בלתי ניתנת לתכנית חלוקה שזו ארצנו- ובעזרת השם באין שום מקום אחר- אנחנו כאן כדי להישאר!

    ואסיים ברשותכם את הטור המאוד אופטימי הזה בכמה שורות בחרוזים שכתבתי ברגע של מחשבה טובה מפה לשם ובאותו עניין- מדוע אנחנו רוצים  להיות… "דווקא כאן"!

    •  •

    דווקא כאן/ אריאל שרפר

    ארץ ישראל- הארץ היחידה בעולם

    שנכתב בספר שהובטחה לאדם

    והאדם הזה היה אבינו אברהם

    וההבטחה עברה לבניו והפכה למדינה- ליד הים.

    והיא מיוחדת מכל המדינות

    כי זהו הבית לכל יהודי עלי אדמות

    שיודע שגם אם קשה כאן, מסובך ואפילו מסוכן-

    בכל זאת הוא רוצה לחיות דווקא כאן.

    דווקא כאן להגשים את מדינת היהודים

    דווקא כאן להעביר את חזונה לילדים

    דווקא כאן למצוא משמעות בכל מקום ואתר

    דווקא כאן להאמין שאף פעם לא מאוחר

    דווקא כאן להתפלל במקומות קדושים

    דווקא כאן כל יום מחדש לתת אמון באנשים

    דווקא כאן להרגיש בכל פינה את השכינה

    דווקא כאן להאמין שזו הדרך הנכונה

    דווקא כאן להעביר מסר גם בלי איגרת

    שהמדינה היהודית תישאר דווקא כאן…

    כי אין לנו ארץ אחרת!



    0 תגובות