גפני נגד 'הבית היהודי': "לא מפסיקים למרר את חיי החרדים"

    "לפני שנתיים אמרתי בהרצאה כי המקום היחידי שחרדי יכול להתקבל בלי בעיות קבלה וסינונים זה הכנסת, אתה הולך לבחירות ואם אתה נבחר אתה בכנסת", לדבריו, "חוץ ממני, בהיסטוריה של כל יו"ר ועדת הכספים – החרדים היו טובים יותר ממקביליהם החילונים, זאת עובדה, היינו טובים יותר למרות שלמדנו בישיבות, והרי צריך להבין בכלכלה ולהיות מצוי, וזאת למרות שהם לא הלכו לאוניברסיטה".
    דוד לזר 3 Comment on גפני נגד 'הבית היהודי': "לא מפסיקים למרר את חיי החרדים"

    מלבד המתקפה נגד 'הבית היהודי' יצא גפני נגד אפליית החרדים ואמר "האם ללמוד את הרמב"ם, הרשב"א ורבי עקיבא אייגר זה לא נחשב לימודים, אלא רק אם אתה זורק תפוזים על המורה?" • וגם: למה החרדים טובים יותר מהחילונים?

    ח"כ משה גפני צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90
    "לפני שנתיים אמרתי בהרצאה כי המקום היחידי שחרדי יכול להתקבל בלי בעיות קבלה וסינונים זה הכנסת, אתה הולך לבחירות ואם אתה נבחר אתה בכנסת", לדבריו, "חוץ ממני, בהיסטוריה של כל יו"ר ועדת הכספים – החרדים היו טובים יותר ממקביליהם החילונים, זאת עובדה, היינו טובים יותר למרות שלמדנו בישיבות, והרי צריך להבין בכלכלה ולהיות מצוי, וזאת למרות שהם לא הלכו לאוניברסיטה".

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ועדת הכספים משה גפני העניק הערב (שני) ראיון מקיף ל'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ב'קול חי' והוא התייחס למכלול הנושאים הבוערים.

    בדבריו תקף גפני בחריפות את השר נפתלי בנט ואת משרד החינוך ואמר כי "משרד החינוך עוין לציבור החרדי, והוא לא מפסיק למרר את החיים למגזר החרדי".

    לדבריו, "אחרי ההסכם הקואליציוני, העברתי כסף להבטחת הכנסה לאברכים ומה שנותר היה לעשות – זה כמה עניינים טכניים כמו לעשות תקנות חדשות, והנה עברו חודשים רבים ומשרד החינוך לא עשה דבר".

    "גם בענין של תגבור לימודי היהדות, שר החינוך לשעבר שי פירון פיזר את התקציב, והנה גם כעת הציבור החרדי לא מקבל מזה", אמר גפני וסיפר כי "מנכ"לית משרד החינוך הוציאה תקנות כאילו פירון עדיין השר והציבור החרדי בחוץ, היא טענה לי כי 'מבחינה מקצועית צריך לעביר את הכסף לחילונים', אז שאלתי אותה 'למה העברת תקציבים לממלכתי דתי ורק את החרדים החרמתם?".

    "תשאל כל מנהל מוסד חרדי שניגש למשרד החינוך לקבל אישורים וכדו' –  'האם הוא נתקל במוסד עוין יותר מזה, שלא מפסיק למרר את חייו של הציבור החרדי", תקף גפני, "וזה בדיוק מה שאמר בנט, ברצינות או בהומור, כי "הממשלה לא התחלפה, נשארה אותה ממשלה, רק השרים התחלפו".

    יו"ר ועדת הכספים הוסיף כי "בעבר נלחמתי נגד הבית היהודי ואמרו לי 'אל תלך', אבלן אני ישבתי איתם והשלמנו, אבל שמישהו יסביר לי למה הם ככה מתנכלים לציבור החרדי?".

    קודם לכן הרחיב גפני על אפליית החרדים במשרדי הממשלה וסיפר כי "היום ביקרתי במשרד מבקר המדינה, והבאתי לשם מכתב שקיבלתי אתמול מאדם חרדי שהשתתף במכרז של משרד האוצר, ואחת הדרישות הייתה: 12 שנות לימוד, והנה מתברר כי הם לא מחשיבים את מה שהחרדים למדו בישיבה. והוא לא זכה במכרז רק בגלל שהוא לא ישב על הברזלים בכיכר העיר".

    "אז שאלתי אותם", הוסיף גפני, "האם ללמוד את הרמב"ם, הרשב"א ורבי עקיבא אייגר זה לא נחשב לימודים, רק אם אתה זורק תפוזים על המורה – נחשב שלמדת?".

    "בעבר היו מקרים כאלו במשרדים אחרים וזה תוקן, וכאן שוב לא נחשב בכלל שהחרדי הוא למד בכלל. שוחחתי עם נציב שירות המדינה שטען לי שאני צודק וכי הסברא אומרת שזה לא בסדר".

    גפני סיפר כי "לפני שנתיים אמרתי בהרצאה כי המקום היחידי שחרדי יכול להתקבל בלי בעיות קבלה וסינונים זה הכנסת, אתה הולך לבחירות ואם אתה נבחר אתה בכנסת", לדבריו, "חוץ ממני, בהיסטוריה של כל יו"ר ועדת הכספים – החרדים היו טובים יותר ממקביליהם החילונים, זאת עובדה,  היינו טובים יותר למרות שלמדנו בישיבות, והרי צריך להבין בכלכלה ולהיות מצוי, וזאת למרות שהם לא הלכו לאוניברסיטה".

    בנוסף התייחס גפני לתקציב הדו שנתי ואמר כי "כבר ב2012 הצבעתי נגד. מקצועית אני סבור שלא ראוי שיהיה תקציב דו שנתי. צריך לזכור שיש הבדל בין תקציב דו שנתי שעושים אחרי הבחירות כפי שקרה בעבר. כעת זה שתי שנות תקציב מלאות, אתה צריך לעשות תחזית לעוד שנתיים וחצי, אתה לא יכול לעשות זאת, אין שום סיכוי בעולם לעשות כזה תכנון", לדבריו, "אין מדינה בעולם להוציא בחריין שיש להם תקציב דו שנתי".

    על רקע הפגנות 'בני תורה' על מעצרו של בחור ישיבה, נשאל גפני גם על נושא גיוס החרדים לצה"ל, "האם אתה מכיר תלמיד ישיבה שלומד תורה שהצבא גייס אותו?" גפני השיב: "אם הוא התייצב, אין דבר כזה, גם מה שהיה בעבר היום לא קיים. גם הבדיקות היום נעשות על ידי חייל ולא חיילת".

    על סערת מינוי הדיינים אמר כי "אני מעורב מאוד במה שקורה בועדה, כשויתרתי על מקומי בועדה סיכמתי עם נתניהו שהם ידברו ויתיעצו גם איתי, אני בקשר גם עם הרב אייכלר", לדבריו, "המציאות שאין רוב חרדי לוועדה – זה ככה מיום הקמתה. כל מה שאנחנו רואים מסביב שמוסיפים נשים לועדה ושבית המשפט מתערב, הכל זה נגד החרדים, העמדה שלהם בעד מועמדים לדיינות הם על דיינים שאין רוח חכמים נוחה מהם וכל הסיכויים שהם לא יבחרו".

    לדבריו, "הגענו להסכמה, ולפתע דיין של הציונות הדתית שלא פסלנו אותו  – נבחר, זו הייתה הפרה של הסיכומים שהיו איתנו. זה לא השג מבחינתו, זה כישלון", אמר גפני והתכוון על מינויו של הרב אליעזר איגרא לדיין בבית הדין הגדול.

    לגבי המתיחות עם ראש עיריית חיפה בכל הקשור למינוי נציג 'דגל התורה' לסגנות אמר גפני כי "לא נפגשתי עם יהב בכדי להרגיע את הרוחות, כי אין רוחות שצריך להרגיע, אמרתי לו בטלפון, יש הסכם קואליציוני ואל תכתים את שמך על הפרת ההסכם. הוא ביקש להיפגש ונפגשתי איתו בלשכתי בכנסת, וגם שם אמרתי לו: העובדה שתדבק בך שאתה לא מכבד הסכם קואליציוני – הוא חמור ואני מציע לך לכבד את ההסכם הזה. הוא מנגד ניסה לומר שנשים מישהו אחר במקום מיכאל אלפר, ואמרתי שלא נשים מישהו אחר, יש לי הסברים למה הוא לא רוצה את אלפר".

    גפני הבהיר כי "דגל התורה כולה תומכת באלפר שפועל למען תושבי חיפה, יהב חתם על הסכם קואליציוני ואני מאוד מקווה שהוא לא יכתים את שמו בהפרתו, ואכן הוא מאר שהוא יחשוב על זה".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      החרדים מתפרנסים יפה יפה אצלהם, גפני בעוד במוסדותיך עושקים אותם

    2. 1

      פורם זעקת מוסדות החינוך החרדים

      בס"ד
      הובטח כי עד פסח יעבור תיקון לחוק הליב"ה ואם זה לא יקרה אז לא יהיה קואליציה!
      מה עם ההבטחה הזו?
      הובטח שתקום וועדה בשיתוף הנציגים לבדיקת התקציב הזעום שניתן בניגוד לקריטריונים ולחוק
      בעוד שהמוסדות המתוקצבים בפירורים נדרשים לעמוד בתנאי סף דרקוניים של נוהל תקצוב
      שאין אפשרות לעמוד בהם כי לא מתוקצבים בעבורם
      בזמן שמנהלי המוסדות יחד עם החכי"ם מתבכיינים מכונת המלחמה בפיקוד המנכלי"ת מיכל כהן עובדת במלא הקיטור
      למחוק את החינוך החרדי או לכל הפחות לעשות בו שמות
      האנטישמיות אינה נחלת הלייבור בבריטניה בלבד, היא נמצאת גם כאן בפרלמנט הישראלי שבודק אותנו
      בבדיקות מעבדה כמה אנחנו גודלים ואיך עוצרים לנו את המשקל!
      למה אנחנו לא רואים גם עכשיו משבר קואלציוני אמיתי?למה מוסדות צריכים לעבור כל שנה או שנתיים מחדש נוהל תקצוב? למה לא עוצרים את בדיקות הנוהל תקצוב עד להקמת וועדה אובייקטיבית?
      כמה זמן לוקח להקים וועדה כזו?