'בסיבוב' או ב'דוך' • 70% מהישראלים עם חומוס במקרר

    דוד קורצוייל 2 Comment on 'בסיבוב' או ב'דוך' • 702 מהישראלים עם חומוס במקרר
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סקר חדש אשר נערך באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה בראשות פרופ' אבי דגני, מגלה פרטים מעניינים על הרגלי צריכת החומוס של הישראלים.

    הסקר שנערך בקרב 500 איש מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל נערך שבוע לפני יום העצמאות ויום החומוס הבינלאומי המצויין ברחבי העולם. הסקר בחן את היקף צריכת החומוס בישראל, שיטות הניגוב, התוספות ומקומות הרכישה של החומוס. כמו כן בחן המחקר את מעמד החומוס בפן הלאומי וסמליותו בעיני הציבור.

    על פי הסקר 68% מהציבור מחזיקים חומוס במקרר באופן קבוע, כ-93% מהישראלים שהשיבו לסקר ציינו כי הם אוכלים חומס על בסיס שבועי, כאשר ממוצע תדירות אכילת החומוס הוא מעל פעמיים בשבוע. יודגש כי 5% מהישראלים ציינו שהם אוכלים כ-6 פעמים בשבוע חומוס. מאיפה אנחנו רוכשים את החומוס? כ-60% מהציבור רוכשים חומוס במכולת או בסופר. כ-15% רוכשים חומוס בחומוסיות, ואילו 13% מכינים חומוס בבית. מבוגרים מעל גיל 55 ציינו בשיעור גבוה יחסית (22%) כי הם מכינים את החומוס בבית.

    טחינה היא התוספת האהובה ביותר עם חומוס בפער מובהק מיתר התוספות. לשאלה מה התוספת האהובה עליך עם החומוס? ענו 38% חומוס , 23% גרגרים ורק 4% פול.

    כאשר בבחינת שיטות ניגוב החומוס ואיך אנחנו אוהבים לנגב חומוס? לשאלה "איך אתה אוהב לנגב את החומוס?" ענו מעל מחצית מהציבור אוהבים לנגב חומוס "בסיבוב", ולעומת רק 15% מנגבים חומוס "בדוך". כחמישית מאיתנו כנראה שומרים על דיאטה וציינו כי הם אוכלים חומוס עם מזלג.

    אחת מהסוגיות שנבחנו בסקר בוחן את מעמד החומוס בפן הלאומי וסמליותו בעיני הציבור-כמחצית מהציבור סבורים שמוצא החומוס הוא ערבי, ואילו רבע מהציבור סבור כי החומוס הוא מאכל ישראלי. ניתוח התוצאות מגלה גם הוא מספר ממצאים מעניינים: גברים ציינו בשיעור גבוה יחסית לעומת נשים כי חומוס הוא מאכל ישראלי (31% לעומת 23%), מבוגרים מעל גיל 55 ציינו בשיעור גבוה יחסית (62%) כי החומוס הוא מאכל שמוצאו ערבי. בבחינת סמליות החומוס במישור הלאומי, כ-30% מהציבור רואים בחומוס כמאכל הלאומי של ישראל, 7% סמל לקונצנזוס ישראלי ורק 9% רואים בו כסמל לדו קיום.

    הסקר נערך עבור חברת כרטיסי האשראי Diners Club ומסעדת 'אבו גוש',



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      נהדר אני אוהב מאד לאכול חומוסעם לחם וכצת חריף

    2. 1

      סקר מפגר – משועמממיייייייםםםםםםם