ויצמן: "אם היינו באחדות – היינו משיגים הרבה יותר"

    נלחמים, אבל לא עושים מספיק וחבל. קח את המצע של כל המפלגות - אף אחד לא כותב שם שהמטרה היא לסגור את כל החנויות בעיר בשבת. אני מסכים במאה אחוז שאנחנו לא עושים די
    ישראל פריי 4 Comment on ויצמן: "אם היינו באחדות – היינו משיגים הרבה יותר"

    אתם רגילים לשמוע התנצלויות והתנצחויות תירוצים ועימותים בכל הקשור לפרצות השבת בירושלים, אך בראיון גלוי לב של חה"מ יוחנן ויצמן לא תמצאו קמצוץ מכל אלה • כך מודה ויצמן בפה מלא: הכישלון במאבקי השבת רשום על שמנו • האזינו

    נלחמים, אבל לא עושים מספיק וחבל. קח את המצע של כל המפלגות - אף אחד לא כותב שם שהמטרה היא לסגור את כל החנויות בעיר בשבת. אני מסכים במאה אחוז שאנחנו לא עושים די
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבלחת חילולי השבת ירושלים לכותרות מדי תקופה, הפכה כבר לרוטינה קבועה, בה מדווחים מקרי פריצה בחומות השבת, מגיבים חברי עירייה זועמים, ומיטב הדוברים נשלחים בניסיון להרגיע את העניינים.

    ראיון ראשון שהעניק הבוקר חבר מועצת העיר יוחנן ויצמן ל'קול חי', נתן פרספקטיבה רחבה למאבקי השבת בעיר, הציב מראה בפני הנציגים החרדיים, ובעיקר, עורר חשבון נפש נוקב, נטול מילים יפות ומצטעצעות, על מצב הנציגות החרדית בעיר.

    תחילה דיבר ויצמן על חילולי השבת במתחם התחנה, שהוא "המקום היחיד בירושלים שבתור מתחם שלם מחלל שבת. אתה בא לשם ומרגיש תל אביב, הרגשה מאוד לא נעימה". לדבריו, "רוב החנויות במתחם פתוחות בניגוד לחוק העזר העירוני, והעירייה לא אוכפת את החוק. יש מסמך חדש מהיועץ המשפטי על אכיפה במרכז העיר ולא בשוליים. ראש העיר אומר שהולכים כן לתת דו"חות לפחות לא לעסקים השנויים במחלוקת".

    בשלב זה עבר המראיין "ללחוץ" ולשאול, מדוע בעיר בה קיים רוב בולט לאוכלוסייה הדתית בעיר, לא מצליחים לעצור את חילולי השבת, לא רק אלו הנמצאים במסגרת הסטטוס קוו, אלא גם את המסעדות ומקומות הבילוי הפתוחים כחוק. "אני לא רואה שנצליח לשנות את זה", ענה ויצמן, "אני לא בטוח שיש לנו כוח פוליטי לשנות את זה. יש בתי משפט, גם אם הרוב אנחנו לא מצליחים לעשות דברים פחותים מזה".

    לאחר מספר דקות שיחה נאלץ ויצמן להודות כי "יש בעיר הרבה דברים, מוסדות, כל אחד מתייעץ כנראה עם רבנים. לא הייתה החלטה לצאת למלחמה, להגיש חוקים והצעות לסדר ברמה הזאת. אנחנו צריכים הנחיות של גדולי ישראל בנושא הזה. נלחמים, אבל לא עושים מספיק וחבל. קח את המצע של כל המפלגות – אף אחד לא כותב שם שהמטרה היא לסגור את כל החנויות בעיר בשבת. אני מסכים במאה אחוז שאנחנו לא עושים די".

    "יכול להיות שהבעיה היא שאתם לא מאמינים אחד לשני, כלומר, שנציגי הציבור החרדי לא מסוגלים ללכת שלובי זרועות ביחד למהלך, שאחד סומך על השני במאה אחוז שאף אחד לא יברח לו באמצע?

    "אתה רוצה שאהיה בוטה: התשובה לזה היא כן. ברור שאם היינו באחדות, היינו יכולים להשיג הרבה יותר ממה שאנחנו משיגים מהיום".

    האזינו לראיון המלא:



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      מי אחראי על חוסר האמון?? עם לא אנשי לשכת ראש העיר??

    2. 2

      יוחנן ויצמן הוא אדם כל כך טהור לב. שלא רוצה להיות פוליטיקאי והיחיד שעושה מה שבאמת צריך לעשות. הכנות שלו היא מדהימה. שימו לב שאינו יודע להצטעצע במילים. אשרינו שאלו הם נציגנו.