- רדיו קול חי - -

סוף טוב? • בחור הישיבה החזיר את הסמאטרפון האובד לבעליו

מכשיר פלאפון שאיבדה אשה חרדית הצליח לחולל אתמול סערה גדולה ולעורר דיון ציבורי רחב, לאחר שבחור הישיבה שמצא אותו השאיר הודעה בה הוא אומר כי החליט – בעצה עם רבנים ומורי הוראה – להשמיד את המכשיר שאינו כשר.

זו ההודעה שהשאיר בחור ישיבה לאשה שאיבדה טלפון לא כשר [1]

הצעד של הבחור זכה למאות תגובות ברשת ולצד מצדדים במעשהו, רבים זעמו על חציית הגבול בין החינוך לבין גזלת מכשיר שאינו שלו. גם טענות בעלת המכשיר על כך שהבחור שהחליט "לחנך" אותה יודע להשתמש היטב באפליקציית ווטסאפ – בה השאיר את ההודעה – הוסיפו שמן למדורת הדיון הלוהטת.

אלא שמסתבר כי לסיפור מחולל הסערה יש סוף טוב. למרות שהכריז כי הוא סוגר וגונז את המכשיר, התקשר הבחור בשנית לבעלה של האשה, והודיע כי החליט להחזיר את המכשיר. "אני חוזר כעת לישיבה, להתחיל את זמן קיץ", אמר, "ואין לי לב לעשות לך את זה".

"הוא התקשר מהבית של הוריו", מספרת לאתר 'קול חי' בעלת המכשיר, "והודה בכנות כי למרות ההוראה שקיבל, הוא לא שלם עם המעשה, וכי זה נעשה בלחץ חבר שהיה אתו. הוא שלח את המכשיר עם אחיו, וקיבלתי אותו לידיי, שלם ותקין".

את המכשיר אסף בעלה של המאבדת מידי אחיו של בחור הישיבה, שמצידו אמר כי לו היה הדבר תלוי בו – לא היה מחזיר אותו, והוא רק מבצע נאמנה את השליחות שהטיל עליו אחיו.