- רדיו קול חי - -

מדאיג • האם במגזר החרדי לא קמים באוטובוס לנשים לפני לידה?

נושא מעורר סערה עלה אתמול (ראשון) לדיון בתכנית 'מעבירים הילוך' ב'קול חי' בהגשת יעקב גרודקה. הדיון התפתח בעקבות פניות רבות למערכת התכנית, בהם ביקשו מאזינים ומאזינות להפנות את תשומת הלב לחוסר שימת הלב של נוסעים חרדים בתחבורה הציבורית לנשים בהיריון ולמוגבלים, ומה שנראה כחוסר התחשבות והבעת רצון טוב בזמן נסיעה.

אשת התקשורת שושי הלר נתנה את נקודת מבטה לסוגיה הכאובה, ואף הביאה עדות של אשה נכה שהתחננה לשבת במקום הקדמי באוטובוס, אך סורבה בתוקף ע"י הנוסעים.

העדות שהגיעה לפתחה של הלר: "לא לפני הרבה זמן, חברה שלי נכה, עלתה לאוטובוס בעיר בני ברק ומשום מה – אף אחד לא טרח לקום לה, גם כשהוציאה תעודת נכה והתחננה שיפנו לה את המקום הראשון המגיע לה על פי חוק, הנוסעים – לא הסכימו. היא בכתה להם שם והם פשוט סובבו את הראש והמשיכו לשבת בכיסאותיהם".

במהלך הראיון הבהיר גרודקה כי "חלילה לנו לבוא ולהוציא לעז על הציבור שלנו – המגזר החרדי, אך מותר לנו לבדוק מעט את מעשינו. כי בריבוי המקרים שנאספו על ידינו עולה כי קיימת תופעה מדאיגה בכל מה שקשור לנושא הזה".

הלר טענה כי "לא מדובר בתופעה שקשורה דווקא למגזר החרדי, מדובר בירידת הדורות כללית. הרי היום 'איש איש בסמארטפונו יחיה', ובקושי אנחנו רואים מה קורה מסביבינו", טענה הלר.

האם זאת תופעה המאפיינת במיוחד את המגזר החרדי? מדוע זה קורה? ובעיקר: איך עושים לזה סוף?

האזינו לראיון המלא:

/wp-content/uploads/2016/05/58ecc9c2979a1eeeab27b92b9d2a45f9.mp3 [1]