- רדיו קול חי - -

דוברי משרדי ממשלה יוזהרו שלא להוציא הודעות לעיתונות בשבת

ועדת האתיקה לדוברים בשירות הציבורי הורתה לראש לשכת העיתונות הממשלתית ניצן חן לרענן את ההנחייה לדוברי משרדים ממשלתיים לפיה אין להוציא הודעות לתקשורת בשבתות ובמועדי ישראל, למעט מקרי חירום והצלת חיים.

החלטת ועדת האתיקה בראשות אפרים לפיד – שפורסמה לראשונה ע"י העיתונאי עידן יוסף בניוז 1 – מגיעה בעקבות תלונה שהגישה התנועה למדינה יהודית, שהציגה שורת מקרים בהם דוברי משרדים ושרים הוציאו הודעות לתקשורת בשבתות ובחגים, בניגוד להוראות התקשי"ר.

עו"ד אורי ישראל פז, בא-כוח התנועה למדינה יהודית, אמר בתגובה להחלטה: ״כלל ידוע הוא כי מבחינה אתית כל מה שלא הותר מפורשות – הוא אסור. לכן, כשוועדת האתיקה בלשכת העיתונות הממשלתית מרעננת את ההנחיה לדוברי הגופים הממשלתיים ומבהירה כי מה שמותר להפיץ לכלי התקשורת בשבת אלה הן רק הודעות לצורכי ביטחון המדינה וסכנת חיים, המשמעות היא שכל שאר העניינים אסורים להפצה לכלי התקשורת בשבת״.

"הכלל הוא שבאתיקה כמו בדין הפלילי ׳אין עונשים אלא אם כן מזהירים׳. כלומר, רק כשהאישור הוא ברור ומפורש ניתן להעמיד לדין משמעתי את מפר האיסור. כעת, בזכות ההישג של התנועה ירענן ניצן חן את ההנחייה לדוברי משרדי הממשלה ומכאן ואילך ניתן יהיה להעמיד לדין ולהעניש דוברים סרי חוק וסדר״. סיים פז.