'המשקפיים' • האם העוזר של ליצמן עורק למחנה פרוש?

    בעל 'המשקפיים' 11 Comment on 'המשקפיים' • האם העוזר של ליצמן עורק למחנה פרוש?
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עם שוך ימי הקרבות על הלחמניות הטריות שנטחנו ונאפו בקדושה ובטהרה לאחר הפסח, ולאחר שמיצי הקיבה השיבו את תפקוד מערכת העיכול לתלם, מתפנים 'המשקפיים' לעסוק בתופעה מרתקת שצמחה לה בשקט בשקט מתחת לאפינו וראויה להתייחסות נאותה.

    ימי חול המועד הפכו בשנים האחרונות לחגם של ארגוני החסד. על לב החולים, הנדכאים והמיוחדים, מתחרים אין ספור ארגונים, שלרוב תמצאו את הטיית המילים 'רפואה' או 'לב' משולבות בקונוטציה כל שהיא בשמם.

    וככל שעובר הזמן והתחרות בין הארגונים גוברת, הופכים האירועים לגרנדיוזיים וההפקות משתכללות. זמרים מגויסים, שידורים מועברים, אולמות נשכרים, צלמים מטקטקים, ובעיקר, ידי אנשי יחסי הציבור עמוסות בעבודת קודש לפרסום מנשריהם והפצתם לכל עבר.

    אלא שהדבר שהצליח יותר מכל להעלות את חמת 'המשקפיים' היה דווקא הודעת יח"צ שסיפרה על חייל, גיבור ישראל, מצוק איתן, שהיה זקוק בדחיפות לתרופה, ומצא אותה בעזרת רוב רחמיו וחסדיו מלאי ההוד וההדר של ארגון חסד עלום שם כלשהו.

    כאן כבר לא יכלו 'המשקפיים' להחריש. השימוש הציני בקצין מוערך לצורך קידום אישי, הוציא אותם משיווי משקלם ועירפל את אופק ראייתם. חיצי מילות הזעם שנשלחו לכל קבוצה אפשרית, הגיעו עד ליו"ר ומנכ"ל, מ"מ וגזבר הארגון המדובר, שביקש להבין על מה המאומה.

    את תשובת המחץ לטענות שענינו כנגדו, קשה היה לצפות. וכך מסביר איש החסד הדואג להפצת כל בדל מידע מחמיא באובססיביות: "מפרסמים עושי מצווה". לאמר, לא זו בלבד שהאיש מחרף נפשו לעזור ליהודים במצוקה ש"חבים לו את חייהם", אלא שעוסק הוא במסירות נפש של ממש בקיום מאמר חז"ל אודות החוב הקדוש לפרסם את עשייתו.

    'המשקפיים' שוקלים לפנות אל רשם העמותות, ע"מ שיכניס תחת מטריית המטרות הזוכות לפריבילגיות מס, את חברות יחסי הציבור שמסתבר כי מלאכתם מלאכת קודש היא, ובכל פרסום של ריקוד על יד מיטתו של חולה או הקמת רשימת תפוצה שתדברר את המתנדבים שהגיעו ראשונים לאירוע – מקיימים הם את מצוות-פרסום-עושי-המצווה.

    • • •

    ועד שנפנה אל רשם העמותות, נמשיך להיות הדופק של אנשי החסד ורבי המעש. הנה למשל ראש עיריית אלעד ישראל פרוש שמנצל את ימי בין הזמנים לחילוץ עוף שנקלע למצוקה, ולצדו – על מלאכת ה"מפרסמים" – ניצב הצלם.

    פרוש

    "כל כך אוהב אני לטייל לארכה לרחבה של ארץ ישראל. אוירה מחכים פירותיה מתוקים וזה סימן לבוא הגואל. אבל אם תחפשו אותי אל תרחיקו נדוד אני בסביבה אין כל חדש. פה אשב כי איוויתיה אני כאן בבית המדרש".

    מחבר הטקסט הנ"ל אהרן רזאל נצפה בסטף, משלב בין חיבתו ואהבתו לארץ ישראל ולבית המדרש.

    אהרן רזאל

    אמן הקלידים אשר גבאי נצמד לייעודו המקורי של בין הזמנים, והתמסר למצוות הנופש וה"יחליפו כח", גם כשהוא נרטב עד לשד עצמותיו.

    אשר גבאי

    גם בתוך עבודות ההפקה האינטנסיביות שלא יודעות מנוחות וחופשים, הצליח דוד קליגר למצוא רגע פנוי למסלול קארטינג אתגרי.

    הזמר יוסי ברגר "השיק" את המראה החדש והבריא שלו – לאחר שעבר ניתוח להצרת קיבה – בקייטנת 'עזר מציון' שנערכה בחפץ חיים.

    יוסי ברגר

    תודו שזה מפתיע, אבל מסתבר כי באותו מקום בו התנהלו דיונים מרתוניים בסוגיית ה – 60-40 הרת הגורל בועידת 'דגל' המפורסמת, העולם ממשיך כמנהגו. אפילו הפרות שברפת ממשיכות בסדר יומם כאילו לא היו עדות לדרמה שטלטלה את סדר היום החרדי. ותודה לזמר קובי גרינבוים שסיפק לנו הזדמנות להציץ בפני הפרות ולדלות ממבטם את הדיאגנוזה המדויקת.

    קובי גרינבוים

    ואילו אמרגנו של גרינבוים, יוסי פרנקל – שפיזר את שורת הטאלנטים, ההרכבים והתזמורות שלו על פני כל קצוות תבל במהלך ימי הפסח – נותר לחגוג ולבלות בין גבולות עיר התורה והחסידות. גם ידידו הותיק, איש הפרסום הצעיר והמבטיח אהרלה וינברגר לא הצליח לנתק אותו לרגע ממכשיר הפלאפון.

    פרנקל וינברגר

    גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד עלה לבקר את המלחין שימשי ניימן בביתו שבלונדון. ונעימת שירתם המשותפת עודנה ממיסה את לב 'המשקפיים', גם בחלוף שבועיים מהביקור המוזיקלי.

    המורה הגדול והאבא המקצועי של דור הפרסומאים החרדים העתידי איתן דובקין, הוסיף השבוע צאצא פרטי לממלכה, בהולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת. פרסומאי גל אורן שרולי שטרייכר פגש אותו בצפון רגע לפני השמחה, בדרך לפינוק הילדים הבוגרים שלא יוכלו לקטר על הזנחתם לטובת הזאטוט הטרי.

    שטרייכר דובקין

    ואם כבר בענייני פרסום עסקינן, 'המשקפיים' ינצלו את ההזדמנות לחשוף את מי שבקרוב צפוי להיכנס לשוק בסערה, ונחשב לאחת הדמויות המסקרנות בענף. לבחור המסתורי קוראים ישי גד, תושב קרני שומרון עם סיפור חיים מרתק שהפך אותו – בנוסף לכשרונותיו הנדירים – לקופירייטר מחונן ונדיר ביצירתיותו. צפו להפתעות.

    רגע לפני שאבי מילר יצא לניו יורק, פשט הזמר את ידו בפני מתנדבי מד"א הצלה בפתח תקווה, והותיר ברשותם מנת דם, תרומתו לרפואת חולי עמו ישראל.

    אבי מילר

    בזמן שאתם ביליתם את חופשת הפסח בביקורים משפחתיים ובחרישת הארץ לארכה ולרוחבה, בילה שדרן 'קול חי' ישראל בן צבי בבית החולים סמוך למיטת בתו התינוקת שלא חשה בטוב. כמו בחוק מרפי, ההחלמה והשחרור הגיעו מיד עם תום החופש והחג.

    יעקב הרשלר

    ובנסיבות משמחות בהרבה, נצפה הח"כ לשעבר ואיש מפלגת 'יחד' (בעתיד לשעבר) יוני שטבון במחלקת יולדות של אותו בית חולים, שם חבק בן זכר.

    יוני שטבון

    וכבר אמרו חז"ל "בא זכר בעולם – בא ככרו בידו", אך שם לא נאמר כי גם כרכרתו כלולה בעסקה, ואולי זו הסיבה ששטבון נצפה עושה בדרכים בתחבורה ציבורית.

    תמונה 3

    מועמד מספר 5 באותה מפלגה, איש התקשורת הפופולרי דודי שוומנפלד התעטף בחלוקא דרבנן בעת חגיגת המימונה המסורתית.

    דודי שוומנפלד

    ולאחר שהלכנו סחור-סחור, הנה יו"ר המפלגה אלי ישי בכבודו ובעצמו, חוגג את המימונה בבית משפחתו של מתתיהו ביטון.

    מתתיה ביטון טלי ישי

    מסורת המימונה איחדה סביבה את כל הגוונים, השבטים, הפלגים והמפלגות. ולמרות שאריה דרעי בחר להיעדר מהחגיגות, זה לא מנע מראשי ש"ס לחגוג באירוע המרכזי באשדוד. 'המשקפיים' זיהו בין הנוכחים את יהודה אבידן, דוד חכם ואבי אמסלם.

    חכם אמסלם אבידן

    ובאותה עיר נערכה חגיגת מימונה צנועה בהשתתפות ח"כ יגאל גואטה, יהודה אבידן, ובנו של שר הדתות הרב ינון אזולאי שסיים מסכת לכבוד המעמד ולמען פתור הבעיה ההלכתית שהתעוררה כתוצאה מהשבת הצמודה לחג, שהרחיקה את המימונה מיום האיסרו חג.

    בצד התמונה תוכלו להבחין בכתב 'קול חי' ישראל אוחיון, שחגג את המימונה בממלכה האשדודית שלו, שם הוא נחשב לעיתונאי הכל-יכול ולאיש שטביעות אצבעותיו ניכרות על כל צעד ושעל.

    אוחיון מימונה

    החוש המוזיקלי המפותח ש'המשקפיים' התברך בהם, לא עומד לו לעזר בהבנת המוזיקה המרוקאית המתנגנת ברמה באירועי המימונה השונים. במיוחד בשבילם הקדישה האנדלוסית המרוקאית את הג'ינגל של 'קול חי' בגרסה מיוחדת ובלתי צפויה. נראה אתכם מזהים:

    וזהו ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול שתועד מדושן עונג אל מול מגשי מופלטות עמוסים.

    אבוטבול מימונה

    ויש כאלו שלא שוכחים את החברים הוותיקים, גם מרום מעמדם בביצת הברנז'ה. כזה הוא מנהל התכניות ב'קול חי' בצלאל קאהן שחגג את המימונה במסיבה פרטית במחיצת ידידים קרובים.

    בצלאל קאהן מיומנה

    ורגע לפני שנחתום את חלקנו בחגיגות המרוקאים עם תמונתם של איציק סודרי, ישראל כהן ושמעון ליברטי, רק נשתף אתכם כי בכל פעם, אבל כ ל פעם שהקלדנו כאן את המילה מימונה, נאלצנו לתקן טעות בהקלדת ו' מיותרת, היוצרת את המילה "מיומנה". ומי יגלה עפר מעיניו של פרויד שיסביר את פשר ההחלפה בין חגיגה מרוקאית מסורתית לבין מוסד תרבות תל אביבי אליטיסטי.

    כהן סודרי ליברטי

    ביקורם המשותף של היריבים הוותיקים פרוש וליצמן בביתר עילית, הפיח תקווה בלב רבים כי השלום והשלווה יחזרו לשרור ויעשו כולם אגודה אחת וכו'. מי שנראה מעט מוטרד הוא יועצו של פרוש, יהושוע טננהויז, שזיהה את מוטי בבצ'יק – יד ימינו של ליצמן – נצמד מדי לאיש שלו.

    תמונה 2 (1)

    וזה לשונו של יו"ר אגודת הכלייזמרים אברהם לייב בורשטיין עת תיאר את מפגשו בשחקים עם מוטי רבינוביץ מחברת טיפ הפקות: "אנו נוסעים והוא נוסע… אנו נוסעים לגרמניה למסע קירוב לבבות לכלייזמר והוא לבעש"ט. ואיננו יודעים מה חשוב יותר בשמים".

    בורשטין טיפ

    שיטוט 'המשקפיים' בחוצות תל אביב בערבו של יום שלישי, הזכירו להם את יום כיפור. הרחובות היו שקטים, התנועה כמעט ונעצרה, ומלבד הקולות הרמים שעלו מבתי הקפה והבארים השוקקים, המטרופולין הגדול היה נראה משותק.

    רק בזכות קבוצת החסידים האנגלית שתועדו מעודדים בשירת צווה ישועות יעקב את קבוצת הכדורגל האהודה עליהם – התוודעו 'המשקפיים' למשחק הספורט שריתק אליו ולמסכיו את ההמונים.

    גולשי אתר 'קול חי' נהנו בחג הפסח ממגוון פרויקטים מיוחדים, כתבות מגזין, וראיונות בלעדיים. בין היתר, נחשפו באתר עורכי העיתונים החרדיים, בסדרת כתבות פרופיל מרתקות.

    אלא שמה שהגולשים לא יודעים הוא כי ראיון אחד הושמט מהפרויקט, לבקשתו של המרואיין. הכל החל כאשר כתב האתר גילה לתדהמתו כי מיטב הסיפורים הפיקנטיים שהוא קיבל מאחד מבכירי העורכים במהלך הראיון עמו, מופיעים בראיון שהעניק הלה לאתר אחר. כך מסתבר שהעיתונאי העניק ראיון דומה לשני אתרים במקביל.

    לאחר דין ודברים ממושך ודרמה לא קטנה, הוחלט ברגע האחרון לגנוז את הראיון, להשליכו אל תיבת הטיוטות למודת האכזבות, ולהעמיד פנים כאילו לא היו דברים מעולם.

    ואם עדיין לא קראתם, כאן תוכלו להתרשם באחורי הקלעים של תעשיית העיתונות החרדית: לחצו למעבר

    • • •

    סבו בן ה – 97 של ירח טוקר ציין את יום השואה בכתיבת ספר תורה לזכר משפחתו שנרצחה בשואה. תיעוד האירוע המרגש פתח סדרת ציוצים של איש התקשורת שהסביר את יחס החרדים ליום הזיכרון, וכיצד המגזר חי את נושא השואה ביום-יום.

    בין הדוגמאות שנתן היו החסידויות והישיבות המנציחים את הקהילות שנכחדו, ושמות הפרטיים שניתנים לרוב על שמות הסבים והסבתות. ולמקרה שניסיתם להיות ציניים, גם השם ירח מהווה זיכרון לשואה, באשר הוא נקרא על שם הסבא ירחמיאל הי"ד.

    ירח טוקר

    ימי בין הזמנים משפיעים לרעה על יחסיהם של העיתונאי בני רבינוביץ' וסגן ראש עיריית אלעד צוריאל קריספל. בקיץ האחרון התכתשו השניים על רקע פאנל בהשתתפותו של בנצי גופשטיין והאמירה שרבינוביץ' הוציא משם לתקשורת והואשם במסירה, והשבוע, פרץ העימות מחדש במלוא עוזו.

    הכל החל מציוץ תמים של רבינוביץ' בו נתן קישור והמלצה לביצוע של זמר חילוני לשיר 'השבעתי' המפורסם. צורי הגיב בציניות כי היו לאחר שהחל לשמוע את השיר, היו לו את כל הסיבות שבעולם לבגרו. הן משום ימי הספירה והן משום טיב הביצוע הירוד, לפחות לפי שמיעתו המוזיקלית.

    קחו לכם פיצוחים ותיהנו מההתכתשות הפומבית:

    תמונה 1

    תמונה 2

    תמונה 3

    תמונה 5



    11 תגובות

    מיין תגובות
    1. 10

      אתם גדולים מהחיים………

    2. 9

      מדור יקר, לאיפה נעלמת???????????????????????

    3. 8

      מדור יקר, לאיפה נעלמת????????????????????????????

    4. 6

      הפעם לא נהניתי וחבל.
      גם מוזיקה בספירת העומר.
      גם כמויות לשון הרע.
      למה צריך את זה?
      עד ככשיו הייתם 10.
      חבל להרוס.

      1. יוני, אני דווקא מתפעלת שבכזה מדור ארוך ומעניין אין אפילו לשון הרע אחד!!!! תמצא לי אחד!!! הם מקפידים בדברים שליליים לא לכתוב את השם!!!

        1. אהה,
          בני רבינוביץ וקריספל זה לא חתיכת לשון הרע??
          כל הטחות ההאשמות זה בזה, מה זה בדיוק?
          וגם כשלא כותבים את השם המפורש- נותנים את כל האינפורמציה מסביב חוץ מהשם, שצריך להיות מטומטמים כדי לא לזהות.
          לדעתי, הורידו את הרמה הרוחנית והסקופית וחבל.

    5. 4

      נו, באמת?!
      מוזיקה בספירת העומר?!?!?!?!
      🙁