- רדיו קול חי - -

מרגי: ראשי הישיבות האשכנזיות כשלו בחינוך למידות טובות

מחלוקת שלא לשם שמים: אלפי בחורי ישיבה שיצאו לטיול בין הזמנים ביזמה מקורית ומבורכת של עיריית ירושלים ובמימונה, לא ידעו כי מאחורי הקלעים, הפכו ימי החלפת הכוח למאבקים פנימיים חסרי תקדים שגרמו לחילול ה' גדול.

במרכז הביקור תוכנן להיערך לפנות בוקר כנס מרכזי בראשות נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן. אלא שהשלט שנתלה מעל במת הכבוד הצליח לעורר את חמת גורמים ב'איגוד בני הישיבות' שדרשו להסירו. השלט קידם בברכה את חכם שלום וקשר כתרים לראשם של אריה דרעי וצביקה כהן.

בעקבות הדרישה, התחוללה מאומה רבתי במקום. באיגוד הורו לעכב אוטובוסים של מאות בחורים, תוך שהם מאיימים כי בחוריהם לא יגיעו באם השלטים לא יוסרו. לאחר שהמארגנים הבינו כי האירוע נמצא על סף ביטול, נאלצו להיכנע לדרישה – דבר שלא סייע במילוי המתחם בכל הבחורים השתתפו בתכנית.

בין הצדדים מתנהל ויכוח חריף על האחראים לדרמה והאשמים להתחוללותה. בעוד מארגני האירוע ניסו להפוך את הנושא לרדיפת חכם שלום או לאירוע גזעני, דחו גורמים אחרים את הטענות ואמרו ל'קול חי': "לקחת מאות בחורים ליטאים ו"להמליך" עליהם ראש ישיבה, זה לא מעשה ראוי. אם כל הכבוד, ויש באמת כבוד לכולם, שאף אחד לא ייתמם. יש כאן ניסיון לנצל למטרות יח"צ ופוליטיקה טיול של בחורי ישיבה. אנחנו לא חייבים לענות אמן".

מי שלא נותר חייב הוא ח"כ יגאל גואטה, שהעלה פוסט רווי אמוציות לרשת החברתית: "נחרדתי והזדעזעתי לשמוע שישנו אדם המגדיר את עצמו יו"ר איגוד "בני הישיבות", שלא מייצג לא את עולם התורה ולא את בני הישיבות, לא את הספרדים, ולא את האשכנזים, שעסק כל היממה האחרונה בביזוי כבודו של נשיא המועצת מרן ראש הישיבה שליט"א.

"בזמן שבני התורה היקרים סוגרים את ימי בין הזמנים בצפון, וממתינים אלפי הבחורים במירון בציונו של הרשב"י הקדוש לשתות בצמא את דברי מרן ראש הישיבה בחר לו אותו יו"ר אירגון להטיל וטו על המעמד, באם לא יוסר השלט ששמו של מרן ראש הישיבה מופיע בו.

"דווקא בימים אלו ימי ספירת העומר, שנהרגו עשרים וארבעה אלף תלמידי ר"ע רק על שלא נהגו כבוד זה בזה – על אחת כמה וכמה ביזוי גדול הדור. איך שפתיו של מקבל ההחלטות לא רעדו להוציא לפועל כזאת תכנית.

"איך ידיו של מסיר השלט לא רעדו כאשר לנגד עיניו שמו של מרן ראש הישיבה. אין לי ספק שבמקרה הפוך לא היה ראש ספרדי שמעז לחשוב לעשות כדבר הזה. ההמלצה היחידה שלי לאותם גורמים לעלות לקודש הקודשים ולבקש מחילה על הביזוי. ולכם בני התורה הספרדים היקרים שנקלעתם בע"כ לסיטואציה הלא נעימה הזו אני מצטרף אליכם לקול מחאה גדולה זו, תמשיכו להלך בראש מורם, אתם גיבורי החיל שמחזיקים את העולם".

ח"כ יעקב מרגי היה נחרץ עוד יותר. בתגובה לאתר 'קול חי' אומר מרגי: "העלוב מרמות שהציב אולטימטום להוריד את השלט המקדם את פניו של מר"ן נשיא המועצת החכמים הרה"ג חכם שלום הכהן שליט"א מעיד כאלף עדים על כישלונם של ראשי הישיבות האשכנזיות בחינוך למידות. הוא לא ביזה את מר"ן הוא ביזה את התורה ואת עולם התורה האשכנזי שבימי הספירה ימים שאנו מזכירים את שמות הקדושים ימים שאנו מחוייבים לעבוד על המידות להתנהג כאחרון הבריונים. כדאי מאוד שכל הבחורים שהיו שותפים למחזה המביש להתארגן למכתב מחאה ובקשת סליחה לפני שכבוד התורה יבקש את עלבונו".