מרגי: ראשי הישיבות האשכנזיות כשלו בחינוך למידות טובות

    נחרדתי והזדעזעתי לשמוע שישנו אדם המגדיר את עצמו יו"ר איגוד "בני הישיבות", שלא מייצג לא את עולם התורה ולא את בני הישיבות, לא את הספרדים, ולא את האשכנזים, שעסק כל היממה האחרונה בביזוי כבודו של נשיא המועצת מרן ראש הישיבה שליט"א
    איתי גדסי וישראל אוחיון 21 Comment on מרגי: ראשי הישיבות האשכנזיות כשלו בחינוך למידות טובות

    סערת ענק • שלט שהוצב לכבוד חכם שלום כהן במירון, לקראת אירוע עם אלפי בני ישיבות, נתקל בהתנגדות של אנשי 'איגוד בני הישיבות' והתפתח למשבר חריף • גואטה: "איך ידיהם לא רעדו" • הטענות שכנגד: "שלא ינסו לעשות יח"צ לדרעי וצביקה כהן על חשבוננו"

    צילום: יעקב כהן
    נחרדתי והזדעזעתי לשמוע שישנו אדם המגדיר את עצמו יו"ר איגוד "בני הישיבות", שלא מייצג לא את עולם התורה ולא את בני הישיבות, לא את הספרדים, ולא את האשכנזים, שעסק כל היממה האחרונה בביזוי כבודו של נשיא המועצת מרן ראש הישיבה שליט"א
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחלוקת שלא לשם שמים: אלפי בחורי ישיבה שיצאו לטיול בין הזמנים ביזמה מקורית ומבורכת של עיריית ירושלים ובמימונה, לא ידעו כי מאחורי הקלעים, הפכו ימי החלפת הכוח למאבקים פנימיים חסרי תקדים שגרמו לחילול ה' גדול.

    במרכז הביקור תוכנן להיערך לפנות בוקר כנס מרכזי בראשות נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן. אלא שהשלט שנתלה מעל במת הכבוד הצליח לעורר את חמת גורמים ב'איגוד בני הישיבות' שדרשו להסירו. השלט קידם בברכה את חכם שלום וקשר כתרים לראשם של אריה דרעי וצביקה כהן.

    בעקבות הדרישה, התחוללה מאומה רבתי במקום. באיגוד הורו לעכב אוטובוסים של מאות בחורים, תוך שהם מאיימים כי בחוריהם לא יגיעו באם השלטים לא יוסרו. לאחר שהמארגנים הבינו כי האירוע נמצא על סף ביטול, נאלצו להיכנע לדרישה – דבר שלא סייע במילוי המתחם בכל הבחורים השתתפו בתכנית.

    בין הצדדים מתנהל ויכוח חריף על האחראים לדרמה והאשמים להתחוללותה. בעוד מארגני האירוע ניסו להפוך את הנושא לרדיפת חכם שלום או לאירוע גזעני, דחו גורמים אחרים את הטענות ואמרו ל'קול חי': "לקחת מאות בחורים ליטאים ו"להמליך" עליהם ראש ישיבה, זה לא מעשה ראוי. אם כל הכבוד, ויש באמת כבוד לכולם, שאף אחד לא ייתמם. יש כאן ניסיון לנצל למטרות יח"צ ופוליטיקה טיול של בחורי ישיבה. אנחנו לא חייבים לענות אמן".

    מי שלא נותר חייב הוא ח"כ יגאל גואטה, שהעלה פוסט רווי אמוציות לרשת החברתית: "נחרדתי והזדעזעתי לשמוע שישנו אדם המגדיר את עצמו יו"ר איגוד "בני הישיבות", שלא מייצג לא את עולם התורה ולא את בני הישיבות, לא את הספרדים, ולא את האשכנזים, שעסק כל היממה האחרונה בביזוי כבודו של נשיא המועצת מרן ראש הישיבה שליט"א.

    "בזמן שבני התורה היקרים סוגרים את ימי בין הזמנים בצפון, וממתינים אלפי הבחורים במירון בציונו של הרשב"י הקדוש לשתות בצמא את דברי מרן ראש הישיבה בחר לו אותו יו"ר אירגון להטיל וטו על המעמד, באם לא יוסר השלט ששמו של מרן ראש הישיבה מופיע בו.

    "דווקא בימים אלו ימי ספירת העומר, שנהרגו עשרים וארבעה אלף תלמידי ר"ע רק על שלא נהגו כבוד זה בזה – על אחת כמה וכמה ביזוי גדול הדור. איך שפתיו של מקבל ההחלטות לא רעדו להוציא לפועל כזאת תכנית.

    "איך ידיו של מסיר השלט לא רעדו כאשר לנגד עיניו שמו של מרן ראש הישיבה. אין לי ספק שבמקרה הפוך לא היה ראש ספרדי שמעז לחשוב לעשות כדבר הזה. ההמלצה היחידה שלי לאותם גורמים לעלות לקודש הקודשים ולבקש מחילה על הביזוי. ולכם בני התורה הספרדים היקרים שנקלעתם בע"כ לסיטואציה הלא נעימה הזו אני מצטרף אליכם לקול מחאה גדולה זו, תמשיכו להלך בראש מורם, אתם גיבורי החיל שמחזיקים את העולם".

    ח"כ יעקב מרגי היה נחרץ עוד יותר. בתגובה לאתר 'קול חי' אומר מרגי: "העלוב מרמות שהציב אולטימטום להוריד את השלט המקדם את פניו של מר"ן נשיא המועצת החכמים הרה"ג חכם שלום הכהן שליט"א מעיד כאלף עדים על כישלונם של ראשי הישיבות האשכנזיות בחינוך למידות. הוא לא ביזה את מר"ן הוא ביזה את התורה ואת עולם התורה האשכנזי שבימי הספירה ימים שאנו מזכירים את שמות הקדושים ימים שאנו מחוייבים לעבוד על המידות להתנהג כאחרון הבריונים. כדאי מאוד שכל הבחורים שהיו שותפים למחזה המביש להתארגן למכתב מחאה ובקשת סליחה לפני שכבוד התורה יבקש את עלבונו".



    21 תגובות

    מיין תגובות
    1. 21

      בושה שהאשכנזים קצת יתביישו במעשים שלהם יש גבול

    2. 20

      הם לא כשלו בחינוך למידות טובות הם מחנכים למידות מושחתות כל מי שנמצא בחברת בוגרי ה"ישיבות" האשכנזיות חש על בשרו את החייתיות שהם מייצרים כמו בבית חרושת.

    3. 19

      מלך צודק 100 אחוז

    4. 18

      ביזיון. אם כי יש בחלק מהתגובות משהו רדוד ביותר (כגון במס' 1, וכן בתגובת ח"כ) כי להוציא כך לעז על ציבור שלם – פשוט ובלי להתבלבל- זה לא רק חטא הוצאת שם רע חמור ביותר, אלא גם שטחיות ורדידות חסרת תקנה.

    5. 17

      באמת בושה שהפוליטקאים הליטאים שהם אלו שתמיד כופים את דעתם על הציבור כולו, הם פיתאום נהיים הדמוקרטים יפי הנפש,אבל בכו"א נ"ל שמה שמרגי מבזה את כל הראשי ישיבות האשכזיים זה הרבה יותר גרוע, למה את מי הוא חינך שהוא פיתאום מבין במידות???? ולענ"ד על זה צריך למחות הרבה יותר! בזה צריך לבדוק את גואטה!

    6. 15

      חצופים מי שפגע במרן שליט"א לא ינקה מדינה של גיהנם

    7. 14

      הספרדים השסניקים נחיתיים וחסרי חוט שידרה אם רק היו עושים דבר כזה לרב שטיינמן מה היה קורה פה?

    8. 13

      הדרנרנו מאוד כלל החרדים הדרדרו בלי קשר למוצא די להביט איך חצירות משסות זו בזו גם חצרות ספרדיות

    9. 12

      האמת שיכול להיות שלכתחילה לא היו צריכים לשים את השלט, אבל אחרי ששמו למה זה כל כך נורא, סה"כ שלט… מותר בחיים לוותר גם על "דברים נוראים" כאלה… חבל מאוד שאלו המדות של אלו שעשו את זה, ועוד בימי העומר…

    10. 11

      אנו מצטרפים למחאה נגד אותם עמי הארץ שבפגעו בכבודו של מרן שליט"א

    11. 10

      א"כ האשכנזים כשלו בחינוך למה כשיש רישומים לתלמודי תורה פתאם כל הספרדים מחפשים את האשכנזים ושמרגי יתבייש כאילו הספרדים הצליחו בחינוך

    12. 9

      מי שמכיר את ראשי הישיבות האשכנזיות יודע שהם לא מפסקים לדבר על בן אדם לחבירו עד כדי השחפות ומאיסה

    13. 8

      אנחנו נמצאים עכשיו בספירת העומר. למי שלא ידע!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      אולי מספיק לריב כבר!!!!!!!!!!!!!!!!! נמאסססססססססססססססססס!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    14. 7

      יגאל גואטה מקבילו של אחמד טיבי חוץ מלצעוק ולקלל לא יודע לעשות כלום, יעקב מרגי ניסה לחקות אותו ולהיות יותר מליטנטי ודיבר דברים שאם היה חושב פעמיים השפתיים שלו היו רועדות כמו הידים של "העלוב" מרמות ,תתבייש ולגופם של דברים אני במקום הספרדים הייתי מתבייש לקחת חסות על כזה אירוע לא מאורגן כולם הסתובבו שם עייפים ומשועממים פשוט ביזו את הבחורי ישיבות . הכל בשביל הכבוד

    15. 6

      צר לי, אך כמי שהשתתף (כאחד ממארגני הקבוצות) אני חושב שכולנו צריכים המון הכרת הטוב לצדיק מרמות שבמסירות נפש של ממש הוא דאג להצלחת הנופש, זה בסדר שפוליטקאים מתגלחים על העניין ובפרט שהם דאגו לתקציבים, אך מכאן ועד לנכס את כל בני הישיבות בירושלים תחת קורת גג של מפלגת ש"ס זה פשוט לא הוגן ולא נכון, ההפיך הוא הנכון איגוד בני הישיבות הוא ולא אחר הרים את כל ההתארגנות בשטח וליכד את כל ישבות בין הזמנים בירושלים. וזה חוץ מכך שלתקציב שותפים גם הנציגים של דגל התורה, אז בבקשה שכל המתלהמים שמנסים להראות כאילו מדובר בפגיעה במרן הגר"ש כהן, גזענות וכו' יכניסו את השד חזרה לבקבוק וישלפו אותו בהזדמנות מוצלחת יותר.

    16. 5

      אהה! מרגי מטיף מוסר לראשי ישיבות! ואח"כ שאולים למה לא נותנים כבוד לחכי"ם מש"ס, תעיפו מחוצפים שכאלו ואח"כ נדבר,

    17. 4

      לזרוק את מרגי מש"ס! לא משנה מה העניין לא יתכן שעם הארץ כמהו יפער את פיו נגד ראשי ישבות, נקודה!

    18. 3

      אני משוכנע בכך שאם לא היה שם את שמותם של דרעי וכהן אלא רק את הרה"ג חכם שלום כהן, יו"ר איגוד בני הישבות לא היה פוצה פה.
      אתם (בני עה"מ) חיפשתם לקשור קשרים לדרעי ולכהן, וחשבתם לתומכם שאם תשימו את שמו של הרב הגאון חכם שלום כהן על השלט, היו"ר וחבריו יבליגו, וחרה לכם שמזימתכם לא הועילה.
      ושמחר או מחרתיים, שנה הבאה או בעוד שנתיים, אל תבואו כותבי תגובות 1,2,3,4,5,6,7,8,12, להתחנן לכאלו ואחרים שיקבלו את בנותיהם, אחיותיהם וכל קרובות משפחותיהם לבתי ספר והסמינרים האשכנזים ששם באמת מחנכים לתורה, לקדושה, ולמידות טובות אלא תלכו לסמינרים שלכם ותגדלו עוד דור של פרנקיידה.