- רדיו קול חי - -

הרבנית פרבשטיין: "אף גדול בישראל לא צפה את השואה"

הערב מציינים בישראל ובעולם את יום השואה והגבורה, לזכרם של מיליוני הנרצחים, הנשרפים והנעקדים באסון הגדול בהיסטוריה היהודית. בראיון מיוחד ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי', שוחח אבי מימרן עם הרבנית אסתר פרבשטיין – חוקרת שואה חרדית – שהאירה זוויות חדשות, בלתי מוכרות ומרתקות בחקר השואה ובזכרה.

אחרי שנים בהם זירת מחקר והנצחת השואה הופקדה בידי אנשים בעלי תפיסת עולם חילונית, שהשפיעה מטבע הדברים על אופיה, פועלים בשנים האחרונות מוסדות ואישים חרדיים להבאת הזווית היהודית, כשהרבנית פרבשטיין תופסת מקום בולט ומכובד ביניהם.

בשיחה המרתקת ב'קול חי' פרשה פרבשטיין נושאים שעלו למחקר בשנים האחרונות כמו סוגיות הלכתיות בשואה, אמונה, ומנהיגות. "בכל פעם כשמסתיים מחקר ואני חושבת לקחת מנוחה, מגיעים חומרים חדשים, זה פשוט לא יאמן". מסתבר שגם כשמונים שנה אחרי, נחשפים ארכיוני משפחות, נמצאים יומני יהודים, וכך נפתחים אפיקים נרחבים עוד יותר להבנת עולמם של יהודי המחנות.

בהמשך חשפה פרבשטיין פסק הלכה שאסר על הורים למול את בניהם במחנות, חיוותה דעה נחרצה נגד הטוענים כי היו גדולי ישראל שצפו את השואה ("אם אנחנו אומרים שהם ידעו, אנחנו בעצם מטילים עליהם אשמה"), וכואבת את הפיכת נרטיב השואה מיהודי לאוניברסלי.

ראיון חובה:

http://62.90.226.244/var/lib/asterisk/sounds/newscontents/Untitled_21_P08jaL6.wav [1]