הח"כ החרדי תקף את רשות המיסים: "אכיפה דורסנית"

    "על פי ההצעה שאושרה, מספיק שרואה החשבון יהיה מודע לפעילות הנעשית בחשבון – כאשר כל פעולה קטנה שלו כמו העברות בחשבון או אישורי סעיפים נחשבת כשותפות להלבנת הון – ואז הוא נפגע מכך, ומי יחליט בעניין האם הרו"ח היה מודע?"
    יעקב גרודקה No Comments on הח"כ החרדי תקף את רשות המיסים: "אכיפה דורסנית"

    במהלך כינוס לשכת רואי החשבון בישראל שנערכה היום תקף ח"כ אורי מקלב את מדיניות האכיפה של רשות המיסים שפוגעת בציבור ללא אבחנה • "פוגעים בציבור ובמגזרים שלמים"

    ח"כ אורי מקלב צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    "על פי ההצעה שאושרה, מספיק שרואה החשבון יהיה מודע לפעילות הנעשית בחשבון – כאשר כל פעולה קטנה שלו כמו העברות בחשבון או אישורי סעיפים נחשבת כשותפות להלבנת הון – ואז הוא נפגע מכך, ומי יחליט בעניין האם הרו"ח היה מודע?"
    19:28
    24.04.24
    אבי יעקב 1 Comment on קוגל או נשק חם? הדרישות של הרב ברושויסברגר לגיוס בצה"ל • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במהלך כינוס לשכת רואי החשבון בישראל שנערכה היום (שלישי) תקף ח"כ אורי מקלב את מדיניות האכיפה של רשות המיסים שפוגעת בציבור ללא אבחנה.

    לדברי מקלב, "החוק החדש מרחיב את ההגדרות של עבירות המקור בעבירות המס, אופן פעולתם והסכומים שבהן בוצעו, כך ש'העלמת מס' הופכת ל'הלבנת הון', מה שמאפשר לרשויות דרך אכיפה וענישה מחמירה בהרבה כמו חילוט רכוש וכדומה".

    עוד טען כי "למרות שסעיפים רבים שונו בעקבות הפעילות בכנסת, החוק עודנו דרקוני מאוד ופוגע בציבור רואי החשבון ובהשלכה על ציבור הלקוחות- נישומי המס "רשות המיסים מעוניינת לצמצם את העבירות הכלכליות החמורות, אך בכדי לעמוד ביעדים שהציבה לעצמה היא פועלת באופן דרקוני ובשיטות מניפולטיביות, כשבדרך הם פוגעים בציבור ובמגזרים שלמים שרשות המיסים הופכת לחשודים רק כדי לקדם את ענייניהם. החוק הזה הופך את כל רואי החשבון כאחראים ושותפים, גם רשות המיסים מודה שהפעילות הזו פוגעת בציבור, אך הם מעוניינים בה".

    אחת הנקודות המשמעותית בחוק החדש, נוגעות ליסוד הנפשי הדרוש לאישומים השונים. "על פי ההצעה שאושרה, מספיק שרואה החשבון יהיה מודע לפעילות הנעשית בחשבון – כאשר כל פעולה קטנה שלו כמו העברות בחשבון או אישורי סעיפים נחשבת כשותפות להלבנת הון – ואז הוא נפגע מכך, ומי יחליט בעניין האם הרו"ח היה מודע?", אמר ח"כ מקלב.

    לדברי מקלב, "לרשות המיסים ישנה זילות בהגדרות של 'הלבנת הון' שהייתה בעבר רק במקרים חמורים, אך כיום רשות המיסים משתמשת באישומים הללו רבות נגד עמותות והמגזר השלישי, רק כדי להגביר את ההתרעה לצורך הגדלת הגבייה ולא משום שיש בכך צורך אמיתי".



    0 תגובות