אייכלר חושף: "איימו עלינו שאם לא נצביע יפזרו את הועדה"

    דוד לזר No Comments on אייכלר חושף: "איימו עלינו שאם לא נצביע יפזרו את הועדה"
    ח"כ ישראל אייכלר צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר דיון ארוך בועדה למינוי דיינים, הוחלט היום (שני) למנות רק דיין אחד, הרב אליעזר איגרא ששימש כדיין זמני מונה לדיין קבוע ולחבר הוועדה למינוי דיינים.

    מינויו של הרב איגרא הפך בשעות האחרונות לכדור לוהט במגרש הקרדיטים והנצחונות. 'הבית היהודי' הציג את המינוי כניצחון גדול למגזר הדתי לאומי, בעוד שגם חבר הועדה ח"כ ישראל אייכלר מ'יהדות התורה' אחז במינוי והציגו כניצחון לחרדים.

    הערב חשף אייכלר לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' כי "איימו עלינו בוועדה שאם לא נצביע היום בג"צ יפזר את הועדה ויקים ועדה דיקטטורית".

    אייכלר אמר כי "מה שחשוב לנו – לחרדים הוא שהניסיון לעשות שינויים בהלכה היהודית נבלע, כל מי שנבחר עד כה הם יראי השם", לדבריו, "כתבתי לראש הממשלה ולכל הגורמים כבר לפני כמה שבועות, שידעו שאם חלילה תהיה הצבעה כעת לבית הדין האזורי שששם אין לנו רוב – זה יהיה מחטף לא ראוי, והם הבינו את זה. זה כמו למנות שופטים ללא שופטים בוועדה. לכן ביקשתי קודם למנות דיין לבית הדין הגדול ולכן נבחר הרב איגרה שהיה מוסכם בכל ההרכבים".

    ומה לגבי העתיד? "לא תהיה ישיבה נוספת לפני שנדע את ההרכב המלא. כעת נדרוש למנות את שבעת הדיינים בעליון לפני הבחירה לאזורי. כי הרי חסרים לעליון ולא לאזורי ששם כבר מונו דיינים".

    אייכלר הוסיף כי "הרב איגרה מוסכם עלינו, הוא קיבל טלפון וברכה מהראשל"צ רבי יצחק יוסף, עובדים איתו ביחד. יש לנו בעיה עם 2 דיינים, אחד שהתיר אשת איש בצפת והדיין השני שגדולי ישראל אמרו שהוא לא מתאים".

    לדבריו של אייכלר, "אם היינו מביאים דיינים מסאטמר ומנטורי קרתא ברור שהם לא היו מוסכמים, יש מספיק יראי שמים בציונות הדתית, תלמידי חכמים, שיביאו אותם. הם מביאים לנו דווקא את רבני צוהר שמנהלים לנו מאבק פמיניסטי".

    לסיום אמר כי "היה נס גדול היום לעם ישראל, אם היו הופכים את בתי הדין ומקרבים אותם לרפורמים – היה פיצוץ גדול. כל הכבוד לשטייניץ וגם איילת שקד באה לקראתנו".



    0 תגובות