בתוככי השכונה החרדית: אוטובוס ציבורי חילל את החג בפרהסיה

    דוד לזר 11 Comment on בתוככי השכונה החרדית: אוטובוס ציבורי חילל את החג בפרהסיה
    צילום: אתר סופרבוס
    14:17
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מקרה חמור של חילול החג והשבת בפרהסיה אירע בעיצומו של חג הפסח לאחר שאוטובוס בינעירוני של חברת 'סופרבוס' נכנס לתוככי השכונה החרדית רמת בית שמש א', רבע שעה לפני צאת השבת והחג ונעצר בתחנת המוצא של האוטובוסים בכניסה לשכונה, כך חשף אמש (ראשון) עורך אתר 'קול חי' ישראל פריי בתוכנית 'מעבירים הילוך' עם יעקב גרודקה ב'קול חי'.

    תושב השכונה החרדית פנה לאתר 'קול חי' וסיפר על המקרה, "כרבע שעה לפני צאת החג הראשון של פסח, בשעה 7.38, ראיתי ממרפסת ביתי אוטובוס של חברת 'סופרבוס' שנחשבת לחברה שומרת שבת – נכנס לתוככי השכונה. בתחילה לא האמנתי למראה עיני, הבטתי שוב בשעון וראיתי שאכן החג טרם יצא".

    "מדובר במקרה מכעיס ביותר", אומר תושב חרדי נוסף לאתר 'קול חי', "לא יתכן שדווקא חברה שמתפרנסת מהמגזר החרדי – תזלזל בדבר הכי קדוש – בשבת", לדבריו, "גם אם מדובר בטעות – חייבים להעמיד את הנהג על מקומו ואפילו לפטר אותו לאלתר".

    אחד ממורי ההוראה בשכונה אף העלה שאלה לדיון בעקבות החשיפה אמש ב'קול חי', "האם בכלל מותר לנסוע עם אותו אוטובוס לאחר שחילל את השבת, הרי זה ממש ליהנות מ'מעשה שבת', וזה חמור ביותר". בנוסף טען אותו רב כי "בעקבות המקרה צריך לבדוק עם גם אוטובוסים אחרים מאותה החברה מחללים את השבת בכל שבוע – ורק במקרה הפעם המקרה התגלה לעיני כל".

    בעקבות חשיפת המקרה נמסר מחברת 'סופרבוס' בתגובה כי "הכנת האוטובוס אמורה הייתה להיעשות רק אחרי צאת השבת ולא קודם לכן, הנושא ייבדק בקפדנות".

    כמו"כ אמרו בחברה כי "החברה מפעילה את הקווים בהתאם להוראות והנחיות משרד התחבורה תוך התחשבות ברגשות הציבור ודאגה למתן שירות הולם. נמשיך להקפיד על ההנחיות, כפי שנהגנו עד עכשיו".



    11 תגובות

    מיין תגובות
    1. 11

      בושה וחרפה שחברת תחבורה שמשרתת בעיקר את המגזר החרדי מאפשרת נסיעה של רכב שלה בשבת קודש. התגובה של החברה מחפירה. מקווה שתמשיכו לעקוב אחר הסיפור הזה כדי שימצו את הדין עם חילול השבת הזה

    2. 10

      מה זה אמור להיות !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      בושה ככה נהגי אוטובוס עושים בושה וחרפה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      ועוד סופרבוס!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! בושה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    3. 9

      אני גם ראיתי את האוטובוס ברחוב נהר הירדן כשלושים דקות אחרי השקיעה שזה עשר דקות לפני הזמן ולא ידעתי למי למסור את המידע תודה שהעלתם את זה

    4. 8

      אני גר על גבול ז'בוטינסקי בב"ב ואני רואה כל שבת משעה בערך 3 אחה"צ אוטובוסים של דן ושל קווים עוברים בתחום ז'בוטינסקי ב"ב באין מפריע
      ואין פוצה פה ומצפצף! בושה!!

    5. 7

      משיגנר דלקופ אני לא מבין מה עובר לך בראש!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    6. 6

      איזה אוטובוס נוסע בשבת אנשים מטומטמים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    7. 5

      אני לא מבין את האנשים שנוסעים בשבת מה זה הנאה בישבלם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    8. 4

      ועוד אוה נסע בפרהסיה מילה מילה מילה בשוגג עוד הייתי מנשה להבין אבל בפהרסיה!!מה זה אמור להביע!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      1. אתה בסה"כ מכל התגובות שלך כתוב כמה מילים מפגרות וכל השאר סימני קריאה…….

    9. 3

      ביג דיל
      מה עושים מזה רעש????
      אנשים מפגרים עושים מכל דבר הואאאאא