לאחר דיון ארוך: רק דיין אחד מונה לבית הדין הגדול

    יצוין כי הרב איגרא מונה כדיין מוסכם על כל הצדדים וכי ההכרח למנות דיין אחד לפחות בדיון היום, נבע מהוראת בג"צ שקבעה כי על הועדה למינוי דיינים להתכנס כדי למנות דיינים ולמלא את החוסר הקיים.
    איתי גדסי No Comments on לאחר דיון ארוך: רק דיין אחד מונה לבית הדין הגדול

    לאחר דיון ארוך שארך מספר שעות בועדה למינוי דיינים הוחלט למנות רק דיין אחד • הרב אליעזר איגרא ששימש כדיין זמני מונה לדיין קבוע ולחבר הוועדה למינוי דיינים • כל הפרטים

    צילום: Shlomi Cohen/Flash90
    יצוין כי הרב איגרא מונה כדיין מוסכם על כל הצדדים וכי ההכרח למנות דיין אחד לפחות בדיון היום, נבע מהוראת בג"צ שקבעה כי על הועדה למינוי דיינים להתכנס כדי למנות דיינים ולמלא את החוסר הקיים.
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר דיון ארוך שארך מספר שעות בועדה למינוי דיינים, בה נרשמו חילוקי דעות סביב מינוי הדיינים לבית הדין הגדול ובית הדין האזורי, הוחלט למנות רק דיין אחד, הרב אליעזר איגרא ששימש כדיין זמני מונה לדיין קבוע ולחבר הוועדה למינוי דיינים.

    על פי המסתמן. כעת ישבו הצדדים לסכם בדבר מינוי שאר הדיינים לבית הדין הגדול, כשלחרדים והדתיים יש אצבע נוספת של הרב איגרא שכאמור מונה לדיין.

    הרב אליעזר איגרא
    הרב אליעזר איגרא

    ויקיפדיה

    יצוין כי הרב איגרא מונה כדיין מוסכם על כל הצדדים וכי ההכרח למנות דיין אחד לפחות בדיון היום, נבע מהוראת בג"צ שקבעה כי על הועדה למינוי דיינים להתכנס כדי למנות דיינים ולמלא את החוסר הקיים.

    כזכור, כבר לפני כחמישה חודשים קבעו שופטי בג"צ כי המדינה מחויבת למנות שבעה דיינים חדשים לבית הדין הרבני הגדול בתוך שלושה חודשים, ולא – ייסגרו שערי בית הדין. הקביעה באה במסגרת צו על תנאי שהוצא לבקשת התנועה למדינה יהודית.

    אייכלר, ועדה למינוי דיינים

    השופטים פרופ' אליקים רובינשטיין, אורי שוהם ומני מזוז הוציאו צו על תנאי המחייב את יו"ר הוועדה לבחירת דיינים, השר ד"ר יובל שטייניץ, לכנס בדחיפות את הוועדה ולמנות שבעה דיינים לבית הדין הרבני הגדול, אחרת יפקע מינויים של הדיינים הזמניים ושערי ערכאת הערעור העליונה ייסגרו.

    "הדבר הזה לא מתקבל על הדעת וזה מבזה את המדינה שבבית הדין העליון נותרו רק הרבנים הראשיים במינוי סטטוטורי והיתר כולם נשא הרוח וכולם הלכו לגמלאות", ביקר בחריפות השופט רובינשטיין את הוועדה לבחירת דיינים. "ועכשיו אתם עושים טלאי על גבי טלאי של מינויי דיינים אזוריים באופן זמני". השופט שוהם הוסיף כי הוצאת הצו נגד המדינה מתבקשת, ועו"ד נטע אורן הודתה בדיון כי "זה הדבר הנכון לעשות כרגע".

    הרב יצחק יוסף, ועדה למינוי דיינים

    "אין חולק כי המצב בתחום מינוי דיינים לבית הדין הרבני הגדול אינו טוב, שכן בגוף חשוב זה בעקבות פרישות לגמלאות נותרו רק שני הרבנים הראשיים… אך אין המצב סביר כלל ועיקר, וגם אינו מכבד את המוסד: שבעה תקנים אינם מאוישים", קבעו השופטים בהחלטתם.

    התנועה למדינה יהודית טענה בדיון כי מזה קרוב לתשע שנים שלא מונו כלל דיינים קבועים לבית הדין הרבני הגדול, וכי מדובר בעינוי דין מחפיר למאות אלפי מתדיינים בעניינים שבהם מעורבים ילדים קטנים בהליכי גירושין מורכבים.

    סגן שר הביטחון אלי בן דהן אמר כי "הרב איגרא הוא אב בית דין ותיק שמיום שהתמנה לדיין בבאר שבע עבר לגור בדרום כדי לחזק את הנגב. מאני בטוח שמינויו יחזק את בית הדין הגדול, מסירותו לנשים ולמתדייני בתי הדין תסייע בפתרון התיקים הקשים ביותר המונחים לפתחו של בית הדין הגדול".



    0 תגובות