בושה: חנויות הדיוטי פרי לא מכרו חמץ לפני פסח ומכשילות יהודים רבים

    יוסי צלניקר 6 Comment on בושה: חנויות הדיוטי פרי לא מכרו חמץ לפני פסח ומכשילות יהודים רבים
    10:20
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on ועדה מיוחדת בצה"ל תבחן את הוקרת החטופים והאזרחים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מי מאתנו לא ביקר ברשת חנויות הדיוטי פרי כאשר הוצרכנו לצאת מארץ הקודש. האטרקציה הגדולה ביותר בשדה התעופה בן גוריון לחובבי הסיגריות, משקאות חריפים, או מוצרי בישום, קוסמטיקה, ושאר מיני מאכל ומשקה לא מכרה את החמץ בערב פסח לגוי ובכך מכשילה והכשילה יהודים רבים שעברו במהלך עזיבתם את הארץ בחנות המסחר הענקית, ובעצם גרמה לרבים לקנות חמץ שעבר עליו הפסח.

    החנות הגדולה היא אטרקציה למבקרים רבים כיוון שהיא ללא מע"מ ומחירי המוצרים מופחת באופן יחסי, ולמרות חותמת ההכשר שיש על היינות השתייה החריפה וכו' מדובר באיסור גמור של הנאה. גורם המעורב בפרטים סיפר לאתר 'קול חי' כי זוהי איננה השנה הראשונה שהדיוטי פרי אינו מוכר חמץ בפסח, ובעצם כל הסחורה היושבת במחסנים גם היא אסורה, ואין לדעת אם אחרי חודשיים שלושה יהיה ניתן לקנות מהם שוב.

    יוני עובד רשות התעופה סיפר בשיחה סגורה עם כתבנו על דפוס חוזר ונשנה במשך שנים אחדות, "רבנות שדה התעופה בראשות הרב ניסים אלמליח לא עושה דבר בנידון, למרות שיש בידם לעשות, ואפילו יותר מזה זה בידה של הרבנות הראשית לישראל להוציא הודעה בעניין, אך כלום, אנשים נכשלים באופן ברור לחלוטין".

    מהרב אלמליח לא היה ניתן להשיג תגובה. ואילו גורם ברבנות הראשית אמר לנו היום שהעניין ידוע והוא בבדיקה מקיפה, ותגובתם הרשמית תתפרסם לכשתתקבל.

    נציין כי גם לו היו מוכרים את החמץ הרי שלמכירה לא היה כל תוקף כיון שהחנות מוכרת חמץ גמור (ויסקי וכדומה) גם בימי חג הפסח מה שעוקר את המכירה מתוקפה.



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      רוב היינות שם יין אינם כשרים

      1. מי אמר שלא מכרו חמץ

    2. 5

      וכן חניות Yellow של תחנות הדלק של פז
      זהירות מלקנות שם אין להם תעודת מכירת חמץ

    3. 3

      כנראה שאנחנו אשמים אם הציבור החרדי היה נמנע כל השנה מלרכוש שם הם היו יותר סופרים אותנו די עם כל חרדי היה נכנס ומסביר למה הוא יכול לרכוש ויסקי כל השנה זה היה משפיע

    4. 2

      כל הכבוד שאתם מפרסמים את זה מציל את הציבור