- רדיו קול חי - -

רוב החרדים תומכים בקפיטליזם ומתנגדים להשבת ים המלח למדינה

לקראת "חג הפועלים" שצוין אתמול ברחבי העולם – לרוב באופן סמלי, זכר לימים עברו – מתפרסמים נתוני סקר שבוחן את הגישה הכלכלית של אזרחי ישראל. מהנתונים מצטיירת תמונה מפתיעה ולפיה דווקא החרדים, יותר מאחרים, דוגלים בשיטה הקפיטליסטית, זו הנחשבת למערבית, מתקדמת, וחסרת חמלה כלפי החלשים.

בסקר שנערך על ידי 'מדגם' פולחו הנסקרים על פי הצבעתם בבחירות האחרונות לכנסת, באופן שמשקף את עמדותיהם הפוליטיות. בשאלה עם איזה גישה הם מזדהים יותר, קפיטליסטית או סוציאל-דמוקרטית, היו מצביעי יהדות התורה היחידים בהם נמצא רוב שתומך בגישה הקפיטליסטית.

ללא שם [1]

גם על השאלה באיזה מידה אתה תומך או מתנגד להשבת משאבי טבע שהופרטו (ים המלח, גז, מים) לבעלות המדינה, נמצאו מצביעי יהדות התורה בתחתית אחוזי התומכים בדרישה (35% בלבד), לעומת תמיכה גבוהה בקרב מצביעי כל המפלגות.

ללא מחד [2]

הנתונים שפורסמו אתמול בכינוס המכללה החברתית כלכלית, מציגים נתונים מפתיעים המערערים את התפיסה – המעוגנת היטב במדיניות הנציגים החרדים בכנסת – לפיה החרדים דוגלים במדינת רווחה ובגישה שיתופית. לפחות ע"פ הסקר, החרדים – יותר מכל אוכלוסיה ומגזר אחר – תומכים בגישה כלכלית הדוגלת בצמצום המעורבות הממשלתית.