זעם בקהילה החרדית במרסיי על מכירת בית כנסת למסגד

    לפני כשנתיים עקב חילוקי דעות בתוך הקהילה החל המניין הגדול של בית הכנסת להתמעט, עד שהקהילה כולה התפוררה ורוב יהודי האזור היגרו לאזורים אחרים בעיר או לערים אחרות בצרפת
    ישראל פריי No Comments on זעם בקהילה החרדית במרסיי על מכירת בית כנסת למסגד

    באחרונה דווח בתקשורת הצרפתית כי בית כנסת 'אור תורה' במרסיי נמכר למוסלמים שיהפכו אותו למסגד • מאחורי הקלעים: מחלוקת בין המתפללים ונדידת יהודים מהאזור המתאסלם • ראש כולל בעיר ל'קול חי': לא יתכן שראש הקהילה יחליט על דעת עצמו, הוא היה צריך להתייעץ עם גדולי ישראל

    מרסיי צילום: ויקיפדיה
    לפני כשנתיים עקב חילוקי דעות בתוך הקהילה החל המניין הגדול של בית הכנסת להתמעט, עד שהקהילה כולה התפוררה ורוב יהודי האזור היגרו לאזורים אחרים בעיר או לערים אחרות בצרפת
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע מצב האנטישמיות באירופה ההולך ומחמיר, מתחוללת בימים אלו סערה בעיר מרסיי שבצרפת, לאחר שבית הכנסת 'אור תורה' בעיר, יהפוך ככל הנראה בזמן הקרוב למסגד. וזאת בעקבות שנרכש לאחרונה על ידי ארגון המוסלמי המכונה 'אל באדאר', כך מדווח העיתון המקומי La Provence כאשר על פי הפרסום בעיתון, המסגד ייפתח במהלך הקיץ הקרוב.

    באותו רחוב בו נמצא בית הכנסת ישנו מסגד אחר של הארגון האיסלמי, ועל פי דיווחים המסגד העכשווי קטן ביחס למאות המתפללים המוסלמים שפוקדים אותו מדי יום שישי לכן החליט הארגון לנסות לרכוש את בית הכנסת הוותיק ואחד המרכזיים בעיר מרסיי .

    עוד נכתב בעיתון La Provence כי בבית כנסת "אור תורה" 250 מקומות ישיבה, והוא נמצא ברחוב סנט דומיניק במרסיי, ובשנות 1960 הוא נבנה על ידי יהודים שהגיעו ממרוקו שבצפון אפריקה.

    לפני כשנתיים עקב חילוקי דעות בתוך הקהילה החל המניין הגדול של בית הכנסת להתמעט, עד שהקהילה כולה התפוררה ורוב יהודי האזור היגרו לאזורים אחרים בעיר או לערים אחרות בצרפת עד שבקושי מניין נשאר בו בכדי לקיים תפילה בימים אלו, לכן הוחלט כי המבנה יימכר למסגד בסכום של 400 אלף דולר, כאשר בד בבד ישנה הגירה הגדולה של המוסלמים לעיר מרסיי והפיגועים האנטישמיים שהפכו בשנה האחרונה לדבר שבשיגרה מבריחים מהאזור אפילו נוצרים וותיקים.

    הידיעה על מכירת בית הכנסת למסגד תפסה תאוצה ברחבי צרפת וסוקרה בכלי התקשורת המקומיים. ראש הקהילה היהודית בצרפת הסביר בשיחה עם כתבים את פשר המכירה "קיבלנו מהמוסלמים סכום נדיב והובטח לנו שיתנהגו כראוי עם המבנה" עוד הוסיף כי "לא היה טעם להמשיך לשלם את העלויות הגבוהות של בית הכנסת כאשר הוא סגור ברוב הזמן".

    אך מהצד השני ישנם אברכים ובני תורה שזועמים מאוד על כך שמקום מקדש מעט נמכר למוסלמים הדוקים שיחללו ככל הנראה את המקום ובשיחה עם 'קול חי' אומר ראש כולל מקומי "לא יתכן שראש הקהילה יחליט על דעת עצמו, הוא היה צריך להתייעץ עם גדולי ישראל, זו שערורייה של ממש שבית כנסת מפורסם כ"כ, ומהוותיקים והחשובים במרסיי נמכר בעבור סכום "נדיב", ולא מנסים לשקם אותו".



    0 תגובות