רבה של ירושלים חשף ב'קול חי': 'המופת' עם מרן הגר"ע יוסף

    "התקשרתי למרן הגר"ע יוסף ואמרתי לו הוא ביטל את החמץ ורק שכח למכור, ומרן שאל אותי 'האם הוא ביטל את החמץ?', השבתי לו 'שאלתי ואמרו לי שביטל', והוא שוב חזר ארבע פעמים ושאל 'האם הוא ביטל את החמץ?', הבנתי שיש כאן משהו"
    דוד לזר 2 Comment on רבה של ירושלים חשף ב'קול חי': 'המופת' עם מרן הגר"ע יוסף

    רבה של ירושלים סיפר הבוקר ב'קול חי' על 'מופת' שהיה עם מרן הגר"ע יוסף זצ"ל בשאלה על 'חמץ שעבר עליו הפסח' • איך ידע מרן הגר"ע שבעל החנות לא ביטל את החמץ – ומה עשו עם סחורה ששווה רבע מיליון שקל?

    צילום: Oren Nahshon/FLASH90
    "התקשרתי למרן הגר"ע יוסף ואמרתי לו הוא ביטל את החמץ ורק שכח למכור, ומרן שאל אותי 'האם הוא ביטל את החמץ?', השבתי לו 'שאלתי ואמרו לי שביטל', והוא שוב חזר ארבע פעמים ושאל 'האם הוא ביטל את החמץ?', הבנתי שיש כאן משהו"
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רבה של ירושלים הראשל"צ הרב שלמה משה עמאר העניק הבוקר (ראשון) ראיון למרדכי לביא ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי' ושוחח עימו על דיני חמץ שעבר עליו הפסח.

    בתחילת דבריו סיפר הרב עמאר על 'מופת' שהיה עם מרן הגר"ע יוסף זצ"ל בשאלה שהביא לפניו על חמץ שעבר עליו הפסח במיני מרקט בשכונת 'יד אליהו בת"א.

    "מעשה שהיה עוד לפי שהייתי רב של ת"א, שאלו אותי אברכים משכונת 'יד אליהו' בת"א, ביום ראשון של חול המועד, בעל מיני מרקט שכח למכור את חמצו, אמרתי להם שאברר והכנתי מערכה שלימה על זה ורציתי להתיר כי אמרו לי שהוא ביטל את החמץ", סיפר.

    "התקשרתי למרן הגר"ע יוסף ואמרתי לו הוא ביטל את החמץ ורק שכח למכור, ומרן שאל אותי 'האם הוא ביטל את החמץ?', השבתי לו 'שאלתי ואמרו לי שביטל', והוא שוב חזר ארבע פעמים ושאל 'האם הוא ביטל את החמץ?', הבנתי שיש כאן משהו ואמרתי לו שאלך שוב לברר. הלכתי לאותם אברכים ושאלתי שוב, 'האם הוא ביטל את החמץ?', ולהפתעתי הם אמרו לי 'לא, טעינו במה שאמרו לרב קודם', כך הם אמרו לי".

    לדברי הרב עמאר, "ראינו בזה שממש רוח ה' דיברה במרן, ארבעה פעמים שאל אותי בתקיפות ההלכתית הידועה שלו 'האם הוא ביטל את החמץ?' ולבסוף צדק, כי לא ביטל. ואמר לי שכל הסחורה אסורה, למרות שהיא הייתה שווה רבע מיליון שקל, "אפילו אם הייתה שווה ארבע מיליון – אסורה", אמר לי. והוצאנו הוראה לא להשתמש בחמץ, והיה קידוש שם שמים".

    "בעל הבית שהיה יהודי לא שומר תורה ומצוות – קרא בכל זאת לאברכים והוציאו את כל החמץ לרשות הרבים ושרפו אותו בפני כל", סיפר רבה של ירושלים הבוקר ב'קול חי'.

    האזינו לראיון המלא:



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      תמיד ידענו שלרב עמאר היו קשרים מצויינים עם מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל!!!

    2. 1

      זה שבעל החנות שרף סחורה בכזה שווי ענק למרות שאינו שמור תורה ומצוות
      זה מופת גדול לא פחות