הנשיא ריבלין: "לעיתון 'המודיע' יש יותר קוראים מעיתון 'הארץ'"

    וגם כאשר אני חלילה לא מקיים את אחת מתרי"ג המצוות, אני לא מקיים אותה לפי תרי"ג המצוות שאליהן אני חונכתי
    ישראל פריי 4 Comment on הנשיא ריבלין: "לעיתון 'המודיע' יש יותר קוראים מעיתון 'הארץ'"

    בראיון שהעניק נשיא המדינה לעיתון החסידי, סיפק ריבלין שלל כותרות בנושאים מדיניים, חברתיים, ויחסי חרדים-חילונים • "אני חילוני אורטוקסי", הוא מצהיר ומנמק • אני מאוד מעריך, מכבד ואפילו מעריץ את הממיתים עצמם באוהלה של תורה"

    וגם כאשר אני חלילה לא מקיים את אחת מתרי"ג המצוות, אני לא מקיים אותה לפי תרי"ג המצוות שאליהן אני חונכתי
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "תראה, כאשר אני נפגש עם קבוצות שאליהן לא חונכתי ולא גדלתי", טוען נשיא המדינה באזני כתב 'המודיע' מ. כרמלי, ומתכוון בדבריו לרפורמים ולקונסרבטיבים, "אני אומר להן: אני חילוני אורטודוקסי. כולם מתפלאים פלא רב. אמרתי: תראו, נולדתי לבית משפחת ריבלין, סבא שלי ראובן ריבלין היה ראש הכולל של כל הכוללים. מהיום שאני זוכר את עצמי, מגיל שנתיים הייתי בבית כנסת זה או של הרב חרל"פ ב'שערי חסד' או ב'ישורון'. אני מכיר רק דת אחת".

    בראיון ארוך שהעניק הנשיא רובי ריבלין למוסף החג של עיתון 'המודיע', הוא מתייחס לשלל נושאים אקטואליים, ביניהם אלו הנוגעים ליחסי החרדים והחילונים בחברה הישראלית. לצד הבהרתו כי בדמוקרטיה יש מקום לכל הזרמים והדתות, מדגיש ריבלין את הקשר שלו ליהדות האורטודוקסית. "הדת היהודית היא לפי מה שאני הורגלתי אליה. לכן כשאני בא ומסביר לאחרים שכאשר אני הולך לבית כנסת, אני הולך לבית כנסת אליו הורגלתי, וגם כאשר אני חלילה לא מקיים את אחת מתרי"ג המצוות, אני לא מקיים אותה לפי תרי"ג המצוות שאליהן אני חונכתי. אז אני חילוני אורטודוקסי".

    כשהוא מתבקש להתייחס ליחסיו הרעועים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אומר ריבלין כי למרות כל המשקעים, כאשר הדברים מגיעים לטובת המדינה, שניהם תמיד יפעלו למענה ויתעלו מעל כל אינטרס אישי. "ואת זה אני יכול לומר לכל העם בישראל ובעיקר לקוראים הרבים של עיתון 'המודיע'", וכאן הוא הפטיר, "מעטים יודעים שלעיתון 'המודיע' יש יותר קוראים מעיתון 'הארץ'".

    השורשים היהודיים שלי בלתי ניתנים לניתוק", אומר ריבלין בחלק אחר של הראיון. "אני קודם כל יהודי. אני מאוד מעריך, מכבד ואפילו מעריץ את אותם אנשים הממיתים עצמם באוהלה של תורה על מנת להרבות דת ולשמש בבא העת המנהיגים הרוחניים של הדור".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      ליתד יש יותר מנויים!

      1. כי ששניק שלא יהיה מנוי ליתד לא יקבל משכורת בכולל