- רדיו קול חי - -

הלילה הגדול של טראמפ: "כולם אמרו שלא אצליח"

אין ספק שהלילה האחרון הוא עוד שלב בניצחונו של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ. לאחר שבבחירות המקדימות שנערכו אמש (שלישי) בפנסילבניה, קונטיקט, דלאוור, מרילנד, ורוד איילנד – הוכרז טראמפ כמנצח בכולן.

גם הילרי קלינטון זכתה לניצחונות בפנסילבניה, במרילנד, בקונטיקט ובדלאוור, והמועמד מולה ברני סנדרס ניצח רק ברוד איילנד.

עד כה, לקלינטון יש 2,137 צירים וזאת כאשר דרושים לה 2,383 כדי לזכות לרוב מוחלט של נציגים במפלגתה. ליריבה סנדרס יש 1,306 צירים. ומה קורה אצל הרפובליקנים? לטראמפ יש עד כה 945 צירים, והוא מתקרב לרף הדרוש – 1,237. לטד קרוז יש 563 צירים ולקייסיק רק 152.

זמן קצר לאחר ההכרזה על ניצחונו, נאם טראמפ ואמר כי "אנחנו עומדים לנצח את הילרי בקלות. זכרו, כולם אמרו שלא ארוץ, הנה אני רץ, כולם אמרו שלא אצליח, הנה אני מצליח, כולם חשבו שאני סתם נהנה, אבל אני מספר 1 מתחילת המירוץ הזה", אמר.

עוד אמר טראמפ כי "לדעתי זה נגמר, החבר'ה האלה (קרוז וקייסיק) לא יכולים לנצח, אני חושב שהדמוקרטים לא מתייחסים יפה לברני ואני ממליץ לו לרוץ כעצמאי".

על קלינטון אמר כי "הילרי תהיה נשיאה נוראית, היא לא מבינה כלום בעסקים, כמו בעלה. היא לא מבינה שום דבר במשרות, חוץ מהמשרה שלה. היא לא תהיה נשיאה טובה. הילארי לא תצליח להתמודד עם סין או אתגרים אחרים. אני אעשה הרבה יותר למען הנשים מהילרי. הייתה לה הזדמנות, היא פספסה".

לדבריו, "מה שהילארי עשתה, על פי המומחים, זה מעשה פלילי. יהיה לי קל לנצח אותה, יותר קל מלנצח את המועמדים הרפובליקנים. כל אחת מהמדינות האלה ברחבי ארה"ב שונה לחלוטין, אבל אנחנו עדיין מנצחים. קרוז וקייסיק פגעו בעצמם בעסקאות שלהם, כל מה שהם יודעים זה לעשות פוליטיקה, הם לא יודעים לבצע את העבודה", סיכם המתמודד השנוי במחלוקת.כולנו, ולא רק לאחוזון העליון לבדו".