ראיון חג • האישה שמאחורי סדר היום החרדי מדברת לראשונה

    "כאישה, יש בי יכולות רבות ושונות שאני יכולה לתרום, 'חכמת נשים בנתה ביתה' - לאישה יש ראיה מקיפה ורחבה, התפעול של שני דברים בו זמנית שנמנה על תכונותיה של האישה - מכוון לכך שהיא יכולה בו זמנית להפעיל את הרגש והשכל במקביל, בשילוב של סבלנות ונקיטת פעולות מתאימות. ברור שכדי להוביל סדר יום ציבורי דורש אחריות מרובה, מקצועיות בראש ובראשונה, שליטה נרחבת בידע ובהתפתחויות שקורות כל רגע כל דקה בזירה, הבנה ושליטה בחומר וחיבור לכל הפלגים במגזר החרדי"
    יעקב גרודקה 17 Comment on ראיון חג • האישה שמאחורי סדר היום החרדי מדברת לראשונה

    אם תחפשו במאגרי google לא תמצאו פרטים רבים אודותיה, היא נחבאת אל הכלים, ומעולם לא סיפרה את סיפורה • אסתי פלד, האשה החזקה ביותר בתקשורת החרדית ועורכת 'המהדורה המרכזית' ב'קול חי' מדברת לראשונה • אל תפספסו

    מתוך 'המהדורה המרכזית'
    "כאישה, יש בי יכולות רבות ושונות שאני יכולה לתרום, 'חכמת נשים בנתה ביתה' - לאישה יש ראיה מקיפה ורחבה, התפעול של שני דברים בו זמנית שנמנה על תכונותיה של האישה - מכוון לכך שהיא יכולה בו זמנית להפעיל את הרגש והשכל במקביל, בשילוב של סבלנות ונקיטת פעולות מתאימות. ברור שכדי להוביל סדר יום ציבורי דורש אחריות מרובה, מקצועיות בראש ובראשונה, שליטה נרחבת בידע ובהתפתחויות שקורות כל רגע כל דקה בזירה, הבנה ושליטה בחומר וחיבור לכל הפלגים במגזר החרדי"
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על פי נתוני סקר TGI האחרון, 'המהדורה המרכזית' של רדיו 'קול חי' היא התוכנית עם נתוני החשיפה הגבוהים ביותר במגזר החרדי והיא מובילה את סדר היום הציבורי במגזר.

    מי שמגיש בשנה האחרונה את 'המהדורה המרכזית' הוא אבי מימרן שהחליף את בצלאל קאהן שכיום משמש כמנהל התוכניות והחדשות של 'קול חי'.

    אך למרות שקולם של המגישים הוא זה שנשמע מעל גבי האתר, לא רבים מודעים לכך שמי שעומד מאחורי התכנים, המסרים, המרואיינים ולפעמים אפילו השאלות הוא עורך התוכנית, ובמקרה של 'המהדורה המרכזית' ב'קול חי' – מדובר בכלל בעורכת.

    אסתי פלד, היא האישה החזקה ביותר בעולם התקשורת החרדית ואולי גם בתקשורת הדתית, היא משמשת כעורכת 'המהדורה המרכזית' ב'קול חי' כבר 7 שנים, ובנוסף היא מובילה את תכני האקטואליה ברדיו החזק והמוביל במגזר.

    מי היא אותה אסתי פלד? מסתבר שאם תחפשו אחריה במאגרי google לא תמצאו פרטים רבים אודותיה – וגם ברשתות החברתיות אין לה דריסת רגל. היא נחבאת אל הכלים, ומעולם לא סיפרה את סיפורה, עד אותו אחר הצהרים שהצלחתי לשכנעה.

    בראיון חג מיוחד לאתר 'קול חי', מספרת פלד לראשונה על 'מאחורי הקלעים' של עולם האקטואליה במגזר החרדי ועל איך בעצם מצליחים בכל יום מחדש להוביל את סדר היום במגזר החרדי כולו.

    איך הגעת לעולם התקשורת?

    עוד בהיותי בחורה בסמינר עבדתי ב'יתד נאמן', מאז ומתמיד התחברתי לפוליטיקה. הייתי נמשכת לקריאת היסטוריה על מנהיגים שונים ודרכי פעולתם, זה ריתק אותי. התעניינתי בנאומים של פוליטיקאים, והייתי נוהגת לנתח ולתת להם פרשנות משלי, סיקרתי מערכות בחירות שלמות.

    אבי מימרן

    איך ומתי הגעת לרדיו קול חי?

    לפני 7 שנים, פנה אלי אחד השדרנים הבכירים שאבוא לערוך תוכנית ריאליטי, זה כמובן היה רחוק מאד ממני, לא הבנתי על מה הוא מדבר איתי, אז רדיו היה מושג שנראה רחוק מהציבור החרדי, הוא ניסה להסביר לי שהרדיו עובר שינוי ורדיו 'קול חי' הפך לרדיו חרדי, 'כדאי שאנסה', חשבתי לעצמי – לאחר מסע שכנועים.

    נזרקתי לתכנית 'דברמן', הרגשתי כמו רבי עקיבא, לא ידעתי איך מתחילים, "מאיפה אביא בן אדם שמטפס בגובה 59 קומות או כל מיני משימות אקסטרים הזויות?", חשבתי לעצמי בתחילת הדרך.

    אחרי כמה ימים הודעתי שאני לא ממשיכה, אבל לא עזר הרבה ובקשו ממני בכל זאת לנסות, ומשם עברתי  לערוך את 'ילדודס', אחרי חודשיים פנו אליי שאערוך את 'המהדורה המרכזית' שבזמנו הגיש מוטי לביא בגלגולו הראשון ב'קול חי' ובמקביל גם את תוכנית 'לילי משמר', 'הקבינט', תוכנית הבוקר שהגיש בזמנו רונן גרוס ועוד עריכת תכניות אקטואליה שונות ומגוונות ברדיו.

    איך התחושה להיות אישה מצד אחד ומצד שני להוביל את סדר היום הציבורי במגזר החרדי?

    כאישה, יש בי יכולות רבות ושונות שאני יכולה לתרום, 'חכמת נשים בנתה ביתה' – לאישה יש ראיה מקיפה ורחבה, התפעול של שני דברים בו זמנית שנמנה על תכונותיה של האישה – מכוון לכך שהיא יכולה בו זמנית להפעיל את הרגש והשכל במקביל, בשילוב של סבלנות ונקיטת פעולות מתאימות. ברור שכדי להוביל סדר יום ציבורי דורש אחריות מרובה, מקצועיות בראש ובראשונה, שליטה נרחבת בידע ובהתפתחויות שקורות כל רגע כל דקה בזירה, הבנה ושליטה בחומר וחיבור לכל הפלגים במגזר החרדי.

    מהי 'פוליטיקה' בעינייך?

    פוליטיקה הוא מושג שקשור בכללי לחיים עצמם ולא רק לתפקיד פוליטי מסוים. אדם יכול להתקדם בחייו בכל תחום, כמובן בס"ד, לנתב ולהצליח כאשר הוא משתמש ב'פוליטיקה' ככלי. גם כאמא  לילדים – אני מוצאת את עצמי כפוליטיקאית ממש, צריך לדעת איפה להגיד 'כן' ואיפה 'לא'.

    להיות פוליטיקאית הוא לנתב אל היעד המתאים לכל סיטואציה באופן שונה על מנת להשיג את המטרה בצורה הנכונה והטובה ביותר.

    מוטי-לביא-מצביע

    זוכרת רגע קשה במיוחד בעבודתך בתקשורת?

    היו כמה רגעים קשים מאד, אחד מהם היה בדיוק לפני כשנה בהלווייתו של הרב וואזנר זצ"ל, קיבלתי ידיעה שהיו דחיפות ושיש הרוג, אני מקבלת את השם לפרסום ופשוט לא מאמינה, נאלמתי דום, "מוטי גרבר", אמרו לי, אני קוראת שוב ואומרת לעצמי "לא יכול להיות", המשכתי לעבוד ואז אני מבינה שאני צריכה לעדכן את המגיש על השם ופשוט אני לא מאמינה. מוטי שלפני כמה דקות עמד ליד הבן הגדול שלי והזהיר אותו מפני דחיפות ועומס יתר בהלוויה, ואמר לו "רפי לך הביתה כבר מאוחר". מוטי היה בן דוד של בעלי, אברך צעיר שהתייתם מאבא ואמא בגיל 7, והייתה לי הזכות כאשה צעירה לטפל בו ולדאוג לו, פשוט היה לי קשה לעכל את הידיעה המרה הזו.

    היו עוד כמה סיפורים קשים, משפחת גרוס שהם גם קרובי משפחה, ובכלל, כל צרה שמתרחשת בעם ישראל ושזה מגיע אלייך ראשון ואתה הוא זה שצריך להגיש אותה לציבור – זה צובט בלב פי כמה.

    מי לדעתך נמנה על דור העתיד של התקשורת החרדית?

    בכל דור צץ לו כוכב חדש, זה תלוי בנו באנשי התקשורת למי אנחנו מפרגנים יותר ולמי אנחנו נותנים להצליח.

    מה המטרות המרכזיות שלך כשאת ניגשת לערוך תכנית אקטואליה?

    לגרום למאזין להקשיב לנו באדיקות, ולא לחפש בתחנות רדיו חילופיות, וגם, להנגיש למאזין את כל המידע בצורה נכונה, מדויקת, מקצועית וכשרה.

    DSC_3293

    איך את מעוניינת לראות את עולם האקטואליה החרדי בעוד כ- 10 שנים?

    שולט ופופולארי גם במגזר החילוני – ואני בטוחה בזאת, כי אנשי התקשורת החרדיים הם שונים, מגוונים, ומעניינים, הם מביאים עולם חדש ושלם שלא קיים במגזרים אחרים, עולם שמכיל וצובע את האקטואליה בצבע ייחודי.

    האם לנשים חרדיות יש מקום בעולם התקשורת?

    לנשים חרדיות יש מקום כמעט בכל מקום. השאלה הנכונה היא: באיזה אופן? בצניעות, בהגשמת הייעוד, המטרה, גבולות ברורים ומדוייקים וכמובן לקדש שם שמיים. כשיש לאשה את כל המרכיבים הללו – השמיים הם הגבול.

    יש משהו קבוע שאת עושה רגע לפני שאת נכנסת לאולפן 'המהדורה המרכזית'?

    כן, אני פותחת בכל יום בתפילה הקבועה שלי 'הודו לה', ו'בשם ה' נעשה ונצליח', שלא אכשל בלשוני ושלא תיפול תקלה תחת ידי ושלא אפגע באף אדם ח"ו', ומסיימת שוב בצעקה גדולה 'הודו לה' כי טוב'.



    17 תגובות

    מיין תגובות
    1. 17

      מודל לחיקוי מרתק בלי שום ספק.!

    2. 16

      אפילו תמונה של המרואיינת לא נזכה לראות

      1. אלא מה אתה רוצה????????????????
        צניעס!!!!!!!!!!

    3. 15

      רק לגבי "האישה החזקה ביותר..אולי גם בתקשורת הדתית" – אז לא, היא לא. בתקשורת הדתית אין ספק שהאישה החזקה ביותר והמשפיעה ביותר היא הרבנית שולמית מלמד – מייסדת ערוץ הרדיו הדתי הראשון, ערוץ 7, ועד היום אחראית ראשית על האתר של הערוץ על מגוון הפלטפורמות שלו, ודעתה היא גם זו שקובעת גם בענייני העיתון "Cשבע". בקיצור, אם מחפשים את האישה החזקה ביותר בכלל התקשורת הדתית (שכוללת גם את הציבור הדתי לאומי) הרבנית מלמד היא האישה הזאת.
      כל טוב וחג שמח.

      1. ואני חושב הפוך גם ממך, האשה החזקה ביותר בתקשורת – היא חרדית – סיון רהב מאיר!!!

        1. לא. סיון רהב מאיר אכן עיתונאית חשובה אבל היא רק עיתונאית. ההשפעה שלה על מנעד רחב של פלטפורמות, כתבים, עורכים וכו' – הוא לא גדול כמו של הרבנית מלמד. אפשר להגיד שהרבנית מלמד היא זאת שהמציאה את התקשורת הדתית המשודרת – לפניה לא היה כלום.

        1. הרבנית מלמד היא אשתו של הרב זלמן מלמד, רב מהציונות הדתית – ויחד הם הקימו את ערוץ התקשורת הדתי ברדיו הראשון – ערוץ 7 (עוד לפני ערוצי הקודש אלו ואחרים) – וגם כיום לאחר שבית המשפט והמשטרה סגרו את הערוץ ברדיו, הם עדיין מפעילים גוף תקשורת גדול, קבוצת "בשבע" הכוללת אתר אינטרנט, שידורי רדיו אינטרנטי, כתבות מצולמות, מאמרים, ועוד ועוד, וכמו כן גם עיתון מודפס לציבור הדתי.
          והיא שולטת בהכל מלמעלה ביד רמה.

    4. 13

      בנתה ביתה…בנתה את קול חי ללא ספק!

    5. 12

      אבל מהדורה מרכזית זה לשון הרע אני מתענין בפתיח כי אני הואב את הפילר והכותרות גם מתעניין ואני אוהב לשמוע את בצלאל כהן מחילה אבי ממרן פשוט יש לי ממנו היסטוריה אדירההההה

    6. 11

      בהחלט מרתק לדעת מי עומדת מאחורי הקלעים. אשמח לפרוט יותר, מה תפקידה המדוייק, איך זה בפועל עובד… ולעוד ראיונות כאלו של עוד שדרנים..

    7. 10

      על מי היא אמורה להשפיע עלינו הגברים

    8. 9

      אצל החרדים הנשים הם המשכילות והמצליחות בד"כ

      1. אני חושב בהחלט שרדיו קול חי עומדים מאחוריו המפיקים הכי טובים בארץ וכן שדרנים אם זה מוטי לביא ובצלאל קאהן ואבי מימרן שהוא תותח על