הפסח שלי • אצלנו יש תחרות זמירות בליל הסדר

    במכבי נערכת להפעיל את המרפאות בימי חג הפסח ובשבתות וחגים למכבי, הסכם עם מרפאות שמופעלות ע"י נוכרי והחברים זכאים לקבל שירות במקרה הצורך, במרפאות אלו כאשר הטיפול נעשה ע"י רופא שאינו יהודי. לראשונה השנה מכבי מפעילה בירושלים באופן עצמאי, רופאים נוכרים שייתנו מענה במרפאות החדשות שנפתחו לאחרונה בירושלים בשכונת רוממה, הר חומה ורמת שלמה
    יוסי צלניקר No Comments on הפסח שלי • אצלנו יש תחרות זמירות בליל הסדר

    ארי וידר ממשיך לבדוק עם ראשי עולם הרפואה בישראל מה מסמל אצלם חג הפסח • למה מנכ"ל מאוחדת ממליץ על יותר גפילטע פיש ופחות מצות? • והאווירה המיוחדת של מנכ"ל מכבי בחג • וגם: איך הקופות התכוננו?

    במכבי נערכת להפעיל את המרפאות בימי חג הפסח ובשבתות וחגים למכבי, הסכם עם מרפאות שמופעלות ע"י נוכרי והחברים זכאים לקבל שירות במקרה הצורך, במרפאות אלו כאשר הטיפול נעשה ע"י רופא שאינו יהודי. לראשונה השנה מכבי מפעילה בירושלים באופן עצמאי, רופאים נוכרים שייתנו מענה במרפאות החדשות שנפתחו לאחרונה בירושלים בשכונת רוממה, הר חומה ורמת שלמה
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אנו משוחחים היום עם מר זאב וורמברנד שמכהן כמנכ"ל קופת חולים מאוחדת. זאב הוא נשוי ואב ל-3 ילדים, בוגר הטכניון בלימודי הנדסת תעשיה וניהול.

    בעבר שימש וורמברנד במגוון תפקידים במשק הישראלי ובהם מנכ"ל רשת הריבוע הכחול וקופת החולים כללית. הוא גדל בבית דתי להורים ניצולי שואה בטירת הכרמל.

    את ליל הסדר חגגו הוריו על פי כל הדקדוקים, וגם מנכ"ל מאוחדת מבקש להנחיל את המסורת לילדיו ולנכדיו.

    מבחינה אישית, מהו חג הפסח בשבילך?
    "כשאנו היינו ילדים, היו פותחים בשכונתינו כולם את החלונות כדי שכל אחד יוכל לשמוע את הזמירות של הסדר של השכנים, ועשו תחרות מי שר יפה יותר. התפקיד המרכזי בליל הסדר היה של הילדים, כמו שנהוג. וכל ילד היה מעורב בעריכת הסדר ועולה על כסא בתורו ושר את הזמירות, וכמובן שאכלו את כל המאכלים המסורתיים הנהוגים בליל הסדר.

    עוד בנושא הפסח שלי • הרופא הבכיר שנזכר מידי שנה במלון פארק

    הפסח שלי • ליל הסדר? שלושה דורות בשולחן אחד

    גם אני ממשיך במסורת זו. ליל הסדר מתקיים אצלי בביתי עם ילדיי ונכדיי. אנו נותנים מתנות לילדים הקטנים, לכל אחד יש קערה משלו וממשיכים במסורת כאשר נכדי בן ה-6 שר את השירים הנהוגים בקול רם". עוד מגלה וורמברנד כי לקראת החג הוא עורך ביקור בבני ברק יחד עם נכדיו כדי לראות מקרוב את הגעלת הכלים ושריפת החמץ. "חשוב להנחיל את המסורת" הוא אומר.

    מבחינה מקצועית איך אתם נערכים לחג הפסח?

    על ההיערכות לקראת החג במאוחדת הוא מספר כי מתחילה זמן רב לפני החג. "חג הפסח מצריך היערכות רבה, ואנו במאוחדת נערכים לקראתו בכל המובנים. מלבד מכירת החמץ שאני מגיע כמנכ"ל הקופה לערוך אצל גאב"ד העדה החרדית בירושלים, אנו מקיימים קו פתוח בשיתוף עם רבני בד"ץ העדה החרדית, בו יושבים יחדיו רבנים ומומחי רפואה ועונים לשאלותיהם של האנשים בנוגע לכשרות התרופות. אנו רואים שיש לאנשים דילמות ושאלות, וכשהם מקבלים את התשובות לשאלותיהם ונוהגים בביטחון רב אח"כ בלי פקפוק על פי ההלכה".

    מנכ"ל מאוחדת מספר כי מניסיונו רב השנים, קיימת ירידה של עשרות אחוזים בפניות למרפאות ולבתי החולים במהלך חג הפסח, עם זאת, נערכת מאוחדת לקבל את לקוחותיה בכל מרפאותיה הפרושות ברחבי הארץ.

    עם זאת מדגיש זאב וורמברנד "צריך לשים לב במיוחד לאוכלוסיות שמתקשות באכילת המצות. קשישים וחולים אחרים, שאצלם יכולות המצות באכילה לא זהירה, להזיק, ועל כן יש לנהוג במשנה זהירות עם אוכלוסיות אלו, ועדיף שיאכלו יותר גפילטע פיש ופחות מצות".

    "זה החג החשוב והמיוחד ביותר עבורי"

    מרואיין נוסף שלנו היום הוא מנכ"ל מכבי שירותי בריאות מר רן סער.

    סער כיהן כראש מחוז המרכז במכבי, לפני כן כיהן כראש מחוז השרון. סער הגיע אל מכבי בשנת 2000 לאחר למעלה משני עשורים בתפקידים מבצעיים וניהוליים בארץ ובחו"ל במערכת הביטחון. הוא בוגר המכללה לביטחון לאומי ובעל תואר שני במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה.

    "זה החג החשוב והמיוחד ביותר עבורי" אומר רן סער לאתר 'קול חי' "זה חג של יציאה מעבדות לחירות ושל עצמאות. חג שכל עם ישראל מתאחד בו והמשפחה מתכנסת מכל קצוות הארץ ואפילו מהעולם. זהו חג של אווירה מיוחדת ומקרבת".

    באופן מקצועי, איך נערכתם בבתי החולים ובקופת החולים לחג הפסח?
    מספר לנו סער יחד עם מנהל השיווק החרדי בקופה משה שלזינגר כי "מיד לאחר חג הפורים מכבי החלה לנקות את כל המרכזים הרפואיים מחמץ ונאסר על העובדים להכניס חמץ, פרט למקומות שהוכנו מראש לאכילת חמץ. כמדי שנה, מכבי מוציאה לאור מדריך תרופות כשרות לפסח בהכשר הבד"ץ העדה החרדית ואשר מופץ בכל מרפאות מכבי ברחבי הארץ וכן בבתי המרקחת ומחולק בריכוזים החרדיים במגזר החרדי.

    מכבי לאורך שנים והייתה החלוצה בין הקופות להקים קווים לשאלות בנושא רפואה והלכה, כאשר אלפי איש זוכים למענה אישי מרופאים ממוחים, מרופאי נשים, רוקחים ורבנים בעלי שם מכל הקהילות. בנוסף, מכבי מקיימת תשדירים שבהם זוכים המאזינים לקבל תשובות לשאלותיהם ממוחי מכבי וצוות רבנים.

    מכבי מקיימת מדי שנה את מכירת החמץ אצל הרבנים והשנה המכירה התקיימה אצל רבה של מודיעין עילית הגר"מ קסלר שליט"א, כאשר מנהל השיווק למגזר החרדי במכבי ר' משה שלזינגר, הגיש את כתב המינוי שקיבל מהנהלת מכבי וחברות הבת למכור את החמץ.

    במכבי נערכת להפעיל את המרפאות בימי חג הפסח ובשבתות וחגים למכבי, הסכם עם מרפאות שמופעלות ע"י נוכרי והחברים זכאים לקבל שירות במקרה הצורך, במרפאות אלו כאשר הטיפול נעשה ע"י רופא שאינו יהודי. לראשונה השנה מכבי מפעילה בירושלים באופן עצמאי, רופאים נוכרים שייתנו מענה במרפאות החדשות שנפתחו לאחרונה בירושלים בשכונת רוממה, הר חומה ורמת שלמה.



    0 תגובות