פרויקט החג: שושילתא דרבי מאיר • האחים הקדושים מאשדוד

    יוסי צלניקר No Comments on פרויקט החג: שושילתא דרבי מאיר • האחים הקדושים מאשדוד
    8:13
    18.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך מפתחים את תכונת האומץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהמשך לסדרת הכתבות על מפעל חייו של סידנא קדישא האדמו"ר מאיר אבוחצירא, נסקור היום את חייהם של בניו ממשיכי דרכו בעיר בה התיישב אשדוד, והם הגאונים הגדולים האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא שליט"א והאדמו"ר יקותיאל אבוחצירא שליט"א.

    האדמו"ר רפאל אבוחצירא שליט"א – (60) נולד במרוקו בעיר ראסני שבמחוז תפילאלת, כבר מקטנות עוד בטרם עלה עם אבי ומשפחתו לארץ הקודש, היה יושב על ברכי אביו על מנת לשאוב את דברי קודשו, כשעלה לארץ הקודש למד הרב בתלמוד תורה שייסד הרב פנחס קריספין מאשדוד, כשהוא חוזר בערבים וממשיך ללמוד עם אביו ואחיו הגדול הבבא אלעזר. כבר בגיל צעיר, לאחר שנפטר אביו החלו להתקבץ סביבו אוהדים רבים בעיר אשדוד, מתוכם הצליח הרב לסחוף אליו מאות חסידים מחסידויות שונות ברחבי הארץ, להאדמו"ר רפאל מוסדות תורה באשדוד, בהם כולל הלכה שמכשיר דיינים רבים. אך הוא מעולם לא אהב את החשיפה לכלי התקשורת, והשתדל לא להיחשף יותר מדי.

    עוד בנושא: הנסתר במנהרה מבאר שבע ופועל הישועות מנהריה 

    פרויקט חג • "כמו רבי מאיר הבן שלי, אין בנמצא"

    האדמו"ר יקותיאל אבוחצירא שליט"א (58) נולד במרוקו בשנת תש"כ, במחוז תפילאלת כשהיה בן 6 שנים בלבד עלה עם אביו ואימו לישראל, כאשר בגיל חמש בלבד נפטרה אימו הרבנית שמחה ע"ה ונקברה בעיר מקנס שבמרוקו. במשך שנים התחנך רבי יקותיאל על ברכיי אביו ואחיו הגדול הבבא אלעזר כאשר בצעירותו למד הרב בישיבות שארית יוסף ופורת יוסף, לאחר שהגיע העת נשא לאישה את מזל לבית משפחת סודרי, נכדת הבבא חאקי רבי יצחק אבוחצירא, ואחותה של יהודית יוסף הלא היא כלתו של מרן פוסק הדור הרב עובדיה יוסף זיע"א.

    בשנות התשעים התיישב הרב בעיר אשדוד כאשר בראשותו מוסדות חינוך רבים הן לבנים והן לבנות הנקראים "חזון מאיר ובית ישראל", לרב כח פוליטי לא מבוטל בעיקר באשדוד כאשר מאז שנות התשעים ישנו במועצת העיר נציג מטעם מוסדותיו של הרב בתוך מפלגת שס העירונית, לפני שנים אחדות העריך העיתון דה מרקר את הונו בכ- 32 מיליון שקלים .

    פעם סיפר רבי יקותיאל על אביו ואמר "כל ימי הצדיק בארץ ישראל, רק פעם אחת ויחידה עלה הצדיק לכותל המערבי, וסיבת הדבר ממפני שהייתה לו יראה גדולה מהמקום הנשגב הזה, כשהיה מתכונן לנסוע לירושלים בכדי לראות את הכותל מרחוק, היה מתכונן לכך יומיים, עוד בכניסה לירושלים היה ניתן לראות על פניו חרדת מקודש".



    0 תגובות